Haaks Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Haaks Barf

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="Lupa"]
de kilo prijs lam/kip van carnibest is 3,60
de kilo prijs lam/kip van haaksbarf is 3,60

dus dat is het zelfde
ga je groot vrbruiken dan ben je indrdaad met haasbarf duurder uit

maar ik denk dat ze ooit met de kilo verpakkingen komen?

[/quote]

Ik reken voornamelijk met grootverbruiksprijzen en dan is hij gewoon aanzienlijk duurder, ook met rund is hij duurder in de reguliere prijs, 3,35 tov 3.05 van CB.
anneke62
4-sterren
4-sterren

Bericht door anneke62 »

[quote="klm"]
Ik vraag mij af of er toch iets van smaak verschil inzit of ik heb een kieskeurige hond in dit opzicht want alle smaken rodi of duck of carnibest zijn er trouwens best veel maar allemaal uitgeprobeerd de hond vloog er op af geen kruimel meer in de bak te vinden maar nu komt het van haaks barf wilde hij er niks van weten,het was even heel kort ruiken en direct wegwezen heb diversen smaken geprobeerd allemaal hetzelfde verhaal en ook zelfs als ik er een hongerdagje tussen liet zitten om de trek wat groter te maken zelf zag ik geen verschil zo op het oog met carnibest zag er hetzelfde uit maar ja ik hoef het niet te eten gelukkig maar en goed dat er zoveel merken zijn.
[/quote]

Volgens mij komt dit door de groenten/kruidenmix die er door heen zit, ik zie dat bij mijn honden ook: mijn veelvraat lab Sam heeft zijn eten binnen 2 seconden op, de kleine kieskeur Luca vindt ook maar zo-zo :-\, de ene smaak eet hij wel beter dan de andere. Helaas heb ik alle rollen bij elkaar in een vrieslade gegooid en weet ik nu  niet meer wat wat is :D :D........
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

Ik heb vanavond de Haaks BARF binnen gekregen, van alle smaken 1 kilo, behalve het wild, want die is er nog niet. Er was wel een konijn versie, maar die vond ik met zijn 6 euro een beetje aan de prijs  :D Heb ik dus maar even gelaten. Ik heb meteen een rolletje lam-kip eruit gelaten en in de koelkast gezet om te ontdooien voor morgen. Kijken wat Indy er van vindt. Het ruikt een beetje zurig, alsof er een soort kool door heen zit. Het ziet er goed uit, ben benieuwd of ze het goed eet. Als het bevalt hoop ik wel dat ze ook kiloworsten gaan maken, want steeds die kleine rolletjes ontdooien  :P
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op ma 13 aug 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ik heb het ook vanavond binnen gekregen alles ziet er netjes uit. Alleen de doosjes vind ik niet handig. Ik had bij elkaar zo'n 17kg en dat waren al aardig wat doosjes laat staan met een grootverbruikshoeveelheid. Ik zie liever zakken. Daanaast vond ik het wel een nadeel dat op het rolletje geen sticker zit met wat erin zit en alle smaken dezelfde kleur hebben dus je kan het ook niet op kleur sorteren. Ach dat zal allemaal wel komen. Ik ben benieuwd wat ze er hiervan vinden. Zal deze week zeker nog geven en dan horen jullie het wel.
Shaweca
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Shaweca »

Even een vraagje van shaweca, er wordt gesproken over een haaksbarf konijn variant maar die kennen wij niet en de prijs die daar over genoemd wordt daar weten wij helemaal niks vanaf. Wel gek want wij als distributie voor de benelux en verder moeten dat toch weten, wie kan hier duidelijkheid over geven.
Oh ja en we staan qua verpakking nog even aan het begin, in de toekomst komen er nieuwe inhouden voor de rollen en er komen ook stikkers op de rollen is iets handiger in de vriezer leek ons.
ik hoor het graag
groetjes
Ragna
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

[quote="Shaweca"]
Even een vraagje van shaweca, er wordt gesproken over een haaksbarf konijn variant maar die kennen wij niet en de prijs die daar over genoemd wordt daar weten wij helemaal niks vanaf. Wel gek want wij als distributie voor de benelux en verder moeten dat toch weten, wie kan hier duidelijkheid over geven.
Oh ja en we staan qua verpakking nog even aan het begin, in de toekomst komen er nieuwe inhouden voor de rollen en er komen ook stikkers op de rollen is iets handiger in de vriezer leek ons.
ik hoor het graag
groetjes
Ragna
[/quote]

Moet je meneer Haak zelf ff mailen. Ik kreeg een mail n.a.v. mijn vraag of wild er al was en toen zie hij dat hij wel een puur konijn variant had voor 6 euro de kilo  ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ik heb vanmorgen de zalm versie gegeven en het is erg visserig, het stinkt net zo als echte verse vis. Ik vond deze niet grof gemalen maar eerder erg fijn. Ik kan het niet vergelijken met een ander KVV omdat er geen ander is met vis. Er komt wel veel vocht uit maar geen vlees/visvocht eerder het watervocht van het ontdooien. Hieruit zou je voorzichtig mogen concluderen dat er verders niets doorheen zit. 3 honden aten het met veel smaak op en 1 met lange tanden de anderen weigerden ronduit. Maar goed die zijn normaal al niet dol op vis. Zodra ik weer een andere smaak ontdooid heb horen jullie het van mij.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Vanmorgen voor het eerst de Haaks Barf lam-kip geprobeerd.
Er komt weinig vocht vanaf en het vocht is helder. Het ruikt zurig, naar een soort kool ?
Het vlees zelf is gedeeltelijk grof gemaald en gedeeltelijk heel fijn ( kipgehakt ? ).
Hier en daar zie je grove stukjes bot zitten en je ziet ook de groente zitten. Vrij fijn, niet veel.
Indy liep er naar toe, likte even, keek me aan : wat moet ik ermee ? Draaide zich om en liep weg.
Ging in de buurt liggen. liep weer terug, pakte er iets krakend uit en at dit op. Liep weer weg.
Na 15 minuten dreigde ik dat ik het weg zou halen, ze likte weer, gaapte even,
pakte er weer wat krakends uit en liep weg om niet meer erbij terug te komen.
Bak in de koelkast gezet, vanavond weer een kans.

's avonds om kwart over 8 nog een keer geprobeerd. Indy was hongerig, had natuurlijk de hele dag nog niet gegeten behalve haar trainingslekkertjes. Voerbak neergezet, even ruiken, mij aankijken, moet het echt ? Een stukje vlees in de bek gepakt, op de grond gelegd. Even er aan ruiken en... opeten ! Iets krakends eruit gehaald, ermee naar buiten gelopen, opgegeten. Stukje vlees eruit, ermee naar buiten, opgegeten. Uiteindelijk 3/4 opgegeten door er steeds mee naar buiten te lopen. Ze heeft er wel een kwartier over gedaan. Er bleef iets kipachtigs over. Toen heb ik haar voerbak buiten gezet en toen ging alles op  :D :D :D

Nou, overmorgen de volgende smaak ( morgenavond hebben we hondentraining, dus geef voor de zekerheid gewoon Bibi na de training, dat eet ze wel in 1 x op ), ben benieuwd hoe die bevalt. Ook ben ik benieuwd hoe morgen haar ontlasting is  :curtianpeek:
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op do 16 aug 2007, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ik heb vanmorgen de lam/kip variant gegeven en ik sluit me qua hoe het eruit ziet volledig bij aussie aan. Er zaten bij mij ook snavels in, dat heb ik nog nooit gezien in een andere kvv. Ik vind het wel allemaal wat zurig ruiken. Het oogt niet echt smakelijk, dan vind ik de CB/Bibi er vele malen smakelijker uitzien en blijkbaar vinden mijn honden dat ook want ik kreeg een herhaling van die dag ervoor. Sammy/Dusty/Terry wel, Jesse/Misty no way, dus heb hun bak maar bij mijn moeder om de hoek gegooid voor Remy/Baloe. Wat die ervan vonden weet ik (nog)niet want ik moest naar mijn werk. Voor Misty maar even snel een hertenstrotje ontdooid en voor Jesse een stukje CB. Ik denk dat dit voor mij een eenmalige bestelling was ook gezien de reacties van de honden. En tenslotte doen we het daar voor.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Cindy de Wolf"]
Ik heb vanmorgen de lam/kip variant gegeven en ik sluit me qua hoe het eruit ziet volledig bij aussie aan. Er zaten bij mij ook snavels in, dat heb ik nog nooit gezien in een andere kvv. Ik vind het wel allemaal wat zurig ruiken. Het oogt niet echt smakelijk, dan vind ik de CB/Bibi er vele malen smakelijker uitzien en blijkbaar vinden mijn honden dat ook want ik kreeg een herhaling van die dag ervoor. Sammy/Dusty/Terry wel, Jesse/Misty no way, dus heb hun bak maar bij mijn moeder om de hoek gegooid voor Remy/Baloe. Wat die ervan vonden weet ik (nog)niet want ik moest naar mijn werk. Voor Misty maar even snel een hertenstrotje ontdooid en voor Jesse een stukje CB. Ik denk dat dit voor mij een eenmalige bestelling was ook gezien de reacties van de honden. En tenslotte doen we het daar voor.
[/quote]

Duidelijk de "allerbeste ingrediënten". :puke:
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Ik moet nog de lam, rund, kip en geit versie proberen. Maar zoals ik dat nu zie ben ik er wel klaar mee. Houdt het voor een kwak in de bak wel op CB/Bibi. Uiteraard zal ik laten weten hoe mij/de honden de andere smaken bevallen. Misty was overigens erg dankbaar voor haar hertenstrot ;D
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="Tinker"]
Ik vidn het erg dapper dat je uberhaupt nog de andere versies gaat proberen,na het snavel verhaal. ;) ;D Bij mij was de rest van de meuk zo de kliko in verdwenen. :puke: :puke: :yes:
[/quote]

Nee daar was het me iets te prijzig voor, 61 euro voor 17kg ;) En aangezien ik er wel een paar tussen heb zitten die het gewoon eten maak ik het gewoon op, desnoods meng ik het met CB ofzo. Ik maak me niet zo'n zorgen om die snavels, de eendagskuikens zijn ook met snavel en ik heb ook weleens bij Corine kippennekken met kop en snavel gehad. Maar ik ben er wel klaar mee als het op is, of de andere smaken moeten zoveel beter zijn wat ik niet denk ::) :-\
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="Tinker"]
Zo duur??? :o :o :o :o :o
[/quote]

Yep zo duur, ik had
2 kg rund
1 kg kip
6kg zalm
4kg lam/kip
2kg lam
2kg geit
Besteld bij shaweca. Je kan je dus voorstellen dat ik dat niet zomaar in de kliko gooi ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="Tinker"]
Ja Ok,maar als ik echt iets niet vertrouw oid,als koste het dan 100 Euro,dan gaat het gewoon huppekee weg ermee.En dan heb ik wel eens een pittige discussie met hubbie,want die vind alles zonde.... ::) ;D Maar even goed jammer van je 61 Euro. :-\ :-*
[/quote]

Als ik echt iets niet vertrouw gooi ik het ook weg, zonde geld of niet. Maar dit "vertrouw"ik goed genoeg om het op te voeren al dan niet gemengd.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

De stukjes bot die erin zaten lijken me geen hard bot, maar meer een soort kraakbeen. Heb er niet zoveel verstand van, maar luchtpijp achtig. Bij mij gelukkig nog geen snaveltjes ! Dat moet meneer Haak er maar niet meer ingooien, anders lopen veel klanten gillend weg  ;D ;D ;D Toen ik ooit kippennekjes ontdooide en er bij één nog een kop aan bleek te zitten heb ik het gruwelend weg ( laten ) gegooid  :D :D :D

Plaats reactie