Doorligplekken, iemand tips?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Doorligplekken, iemand tips?

Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Sonja schreef: De plekjes zien er eigenlijk best goed uit. Maar op het ogenblik zitten haar oorrandjes vol met vliegen die haar oren lijken aan te vreten. Wat zou ik daar nou het beste aan kunnen doen? De randjes van haar oren lijken geïrriteerd en bloeden een beetje.
Ik zou de oren schoonmaken ( voor zover ze dat toelaat) en er prodier wondgel o.i.d op smeren.
Als de vliegen er in gaan eitjes leggen , is ze nog verder van huis. brrr
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Jolly schreef: Ik zou de oren schoonmaken ( voor zover ze dat toelaat) en er prodier wondgel o.i.d op smeren.
Als de vliegen er in gaan eitjes leggen , is ze nog verder van huis. brrr
De oorcleaner had ik al klaar staan. ;) Ze laat alles goed toe en bovendien heb ik van mijn leven wel vaker oren schoongemaakt van honden die daar geen zin in hadden. Is dan heel jammer voor ze, maar die oren moeten schoon en die zullen dat ook worden ook!  ;D
Ik zat te denken aan iets ter verzorging van die oorrandjes dat in ieder geval niet plakkerig is, want dan blijven die vliegen er aan hangen. Prodier wondgel o.i.d. heb ik niet in huis en als ik het moet gaan bestellen ben ik zo weer een paar dagen verder eer ik het heb. Ik dacht aan wat groene leem o.i.d., want dat heb ik wel staan. En dan verder maar wat druppels teatree op haar koppie doen?
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Sonja schreef: De oorcleaner had ik al klaar staan. ;) Ze laat alles goed toe en bovendien heb ik van mijn leven wel vaker oren schoongemaakt van honden die daar geen zin in hadden. Is dan heel jammer voor ze, maar die oren moeten schoon en die zullen dat ook worden ook!  ;D
Ik zat te denken aan iets ter verzorging van die oorrandjes dat in ieder geval niet plakkerig is, want dan blijven die vliegen er aan hangen. Prodier wondgel o.i.d. heb ik niet in huis en als ik het moet gaan bestellen ben ik zo weer een paar dagen verder eer ik het heb. Ik dacht aan wat groene leem o.i.d., want dat heb ik wel staan. En dan verder maar wat druppels teatree op haar koppie doen?
Ik zou  tea tree (zalf) gebruiken voor de oren, dat verjaagt de vliegen hopelijk ook meteen. Dus druppels tea tree vind ik wel een goed plan als je de zalf niet hebt. 
Sonja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sonja »

Nee, teatreezalf heb ik niet in huis.

Plaats reactie