Haaks Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Haaks Barf

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Tinker"]
Volgens mij was hij toch ook ooit lid van BP?
[/quote]

Ja, hij is zeker lid van Barfplaats. En leest blijkbaar tegenwoordig als gast mee.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

Als hij mee leest kan hij meteen zien waar verandering in gebracht moet worden om veel klanten te trekken  ;D Want mensen die voor een KVV kiezen ( ja, ik weet dat hij het BARF noemt, maar jullie begrijpen wat ik bedoel ) doen het niet altijd alleen voor het gemak, maar ook vaak omdat ze het niet zien zitten om dingen zoals koppen enz. te voeren. Dus als ze dan een oog of snaveltjes tegen komen....haken ze snel af  :D O, en de geur, dat zurige, ik denk dat dat één van de redenen is dat Indy het niet lekker vindt. Ze is niet de makkelijkste eter, geef ik meteen toe, maar als alleen de "kliko's" het als een gek eten klopt er toch iets niet. Indy eet haar Bibi ( lam en rund ) en carnibest ( ook lam en rund ) altijd direct op. Alleen met BARF mutst ze nog wel eens ( ik geef vooral kip, dat eet ze redelijk ). Voorlopig is voor mij de HB ook eenmalig. Als het verandert is zien we dan wel weer. Ik hou het bij de Bibi  ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="aussie"]
Als hij mee leest kan hij meteen zien waar verandering in gebracht moet worden om veel klanten te trekken  ;D Want mensen die voor een KVV kiezen ( ja, ik weet dat hij het BARF noemt, maar jullie begrijpen wat ik bedoel ) doen het niet altijd alleen voor het gemak, maar ook vaak omdat ze het niet zien zitten om dingen zoals koppen enz. te voeren. Dus als ze dan een oog of snaveltjes tegen komen....haken ze snel af  :D O, en de geur, dat zurige, ik denk dat dat één van de redenen is dat Indy het niet lekker vindt. Ze is niet de makkelijkste eter, geef ik meteen toe, maar als alleen de "kliko's" het als een gek eten klopt er toch iets niet. Indy eet haar Bibi ( lam en rund ) en carnibest ( ook lam en rund ) altijd direct op. Alleen met BARF mutst ze nog wel eens ( ik geef vooral kip, dat eet ze redelijk ). Voorlopig is voor mij de HB ook eenmalig. Als het verandert is zien we dan wel weer. Ik hou het bij de Bibi  ;)
[/quote]

Met alle respect. Maar een fabrikant die aan de hand van een paar negatieve berichten zijn zorgvuldig samengestelde product zou wijzigen zou bij mij meteen zijn geloofwaardigheid verliezen. Als hij deze al had. Want als Amiwoods beschrijft hoe en wanneer je een keer een analyse zou kunnen maken dan zit je dus naar mijn mening tot die tijd een prak te voeren waarvan de fabrikant zelf blijkbaar nog niet eens weet wat er precies inzit aan nutriënten.

Blij dat ik echt barf  ::)
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

[quote="Angelique"]
Met alle respect. Maar een fabrikant die aan de hand van een paar negatieve berichten zijn zorgvuldig samengestelde product zou wijzigen zou bij mij meteen zijn geloofwaardigheid verliezen. Als hij deze al had. Want als Amiwoods beschrijft hoe en wanneer je een keer een analyse zou kunnen maken dan zit je dus naar mijn mening tot die tijd een prak te voeren waarvan de fabrikant zelf blijkbaar nog niet eens weet wat er precies inzit aan nutriënten.

Blij dat ik echt barf  ::)
[/quote]

Als veel honden het niet lusten dan zal het minder verkocht worden. Ik denk dat hij wel graag meningen hoort, want als niemand laat weten hoe het bevalt, maar het gewoon niet meer koopt dan wordt hij er ook niet wijzer van  ;) Geur, smaak en uiterlijk lijkt me naast de analyse ook heel belangrijk.
amiwoods
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door amiwoods »

[quote="Tinker"]
Sorry maar als een kvv gevuld moet worden met snavels en ogen,dat noem ik geen kwaliteit!Ik hoef helemaal geen vragen aan Stefan Haak te stellen,want die heb ik niet.De verhalen die hier op BP staan vermeld,vertellen mij voldoende.En waarom zou ik volgens jou bij een productieproces moeten staan van een kvv?Wat is daarvan de toegevoegde waarde?En je hebt het nu meerdere malen in je stukje over de grofheid van het malen van kvv.Maar waar staat in dit topic dat ik vind dat alles tot patè gemalen moet worden?Nergens!Maar als een kvv zo grof word,dat zelfs de snavels en de ogen er heel inzitten haak ik af.Maar ik krijg een beetje het idee,dat jij je persoonlijk aangevallen voelt,misschien omdat je dit goedje verkoopt? ;)
[/quote]

dus jij denkt dat er in al die andere kvv's geen snavels en ogen zijn verwerkt?
omdat je het nu ziet zitten in een voer dat minder fijn gemalen is  wil dat nog niet zeggen dat de nadere kvv's ze er niet in stoppen, die malen het alleen fijner zodat je ze niet ziet.  en wat is er mis met een snavel en oog?
als ik een kippenek met kop voer krijgen ze dus ook een snavel en oog. of een heel kuiken waar ook het vachtje nog gewoon opzit. prima maaltijd toch.
de mensen die ik het heb laten proberen vinden het juist wel prettig dat het wat grover is.
ik stel liever de voorkeur aan dit soort onderdelen dan aan calciumpreparaten en granen die er in sommige ander kvv's zitten.
en ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar ben blijkbaar wel de enige die het niet kan laten een reactie te geven. ik ben niet de enige die het verkoopt er zijn nog genoeg anderen over hier op BP.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

[quote="amiwoods"]
dus jij denkt dat er in al die andere kvv's geen snavels en ogen zijn verwerkt?
omdat je het nu ziet zitten in een voer dat minder fijn gemalen is  wil dat nog niet zeggen dat de nadere kvv's ze er niet in stoppen, die malen het alleen fijner zodat je ze niet ziet.  en wat is er mis met een snavel en oog?
als ik een kippenek met kop voer krijgen ze dus ook een snavel en oog. of een heel kuiken waar ook het vachtje nog gewoon opzit. prima maaltijd toch.
de mensen die ik het heb laten proberen vinden het juist wel prettig dat het wat grover is.
ik stel liever de voorkeur aan dit soort onderdelen dan aan calciumpreparaten en granen die er in sommige ander kvv's zitten.
en ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor, maar ben blijkbaar wel de enige die het niet kan laten een reactie te geven. ik ben niet de enige die het verkoopt er zijn nog genoeg anderen over hier op BP.
[/quote]

Ik denk ook wel dat Bibi en carnibest enz. snavel en ogen enz. erin hebben, maar die zie je niet. Ik weet, ik ben er geen held in  ;D Ik zie ze liever niet  ;) Ik denk ook zeker dat HB een mooie aanvulling kan zijn op de KVV, maar dan moeten ook de wat moeilijkere eters ( niet type "kliko" ) het lekker vinden. Het is een nieuw merk, er zal vast nog wel aan gesleuteld worden. Voorlopig koop ik het dus niet meer, want ik wil dat Indy het graag eet en niet dat ik met allerlei kunst en vliegwerk het erin moet krijgen. Ik hoop dat ze de vis wel lekker gaat vinden, want die zou ik wel graag af en toe willen gaan geven in combi met Bibi. We zullen zien van de week.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Nu, mijn voorlopige eindconclusie is dat Ambertje,, ikke dus. ;)
Het absoluut niet ga geven,,, ik hou het voorlopig bij Carnibest .
En lekker zelf het een en ander samenstellen.
;) Maar voor de mensen die het wel willen gaan geven, blijf in ieder geval jullie bevindingen hier plaatsen.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

[quote="K@rin"]
Ik heb mijn honden vandaag voor het eerst de ZALM van Haaks Barf gegeven.
Ze vinden het heerlijk !!
Ik ben van plan ze 1x per week deze vismaaltijd te gaan geven.
[/quote]

Voor de andere dagen blijf ik ze gewoon CARNIBEST voeren   ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Daily report ;)
Vanmorgen stond de lam versie op het programma en die vond ik er zelf ook ok uitzien. Zowel grof als fijn gemalen. Er kwam weinig helder vocht uit en je rook de zurige lucht ook niet. Tenzij je het echt onder je neus hield. Van de andere smaken rook je het al van verre. Het vlees zag er allemaal goed uit. Stukjes orgaan, van alles wat, stukjes bot van ongeveer 0.5cm in allerlei variaties, ktaakbeen? Ik geef het niet meer aan de honden die kieskeurig zijn op de HB, alhoewel die in de regel geen moeilijke KVV eters zijn maar de HB moeten ze echt niet. Dus alleen Sammy/Dusty en Terry eten het en ook deze ging er zo in. Wel moet ik zeggen dat het voor het eerst was dat de bakken ook nagelikt werden. Blijkbaar viel deze het meeste in de smaak. Morgen nog de geit versie en dan ben ik er doorheen.

Ik ben het wel met ausiie eens. Er moet wat aan de smaak/geur gedaan worden want ook bij mij eten eigenlijk de kliko's het alleen maar. De katten moeten alle smaken niet. Terwijl die wel alle smaken bibi/cb eten. En dat lijkt me niet de bedoeling van het hele verhaal. Ik heb naar mijn mening dit product een eerlijke kans gegeven aangezien er geen granen inzitten ondanks dat ik het een erg dure KVV vond en vind. Nu blijkt dat ze het nog geeneens eten of met lange tanden ben ik er wel klaar mee.
Decibels

Bericht door Decibels »

IK zou er ook moeite mee hebben als ik 'herkenbare' dingen zou zien in de KVV. Ik probeer wel m'n verstand op nul te zetten...maar toch... :-\

Hetgeen op mijn eigen bord ligt moet er ook niet als 'beest' uitzien...want dan geef ik mijn portie aan Fikkie... ;D
maitestar
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door maitestar »

Wat ik even niet snap is dat er mensen zich druk maken om de analyses.
Met dit voer word dus het principe van Dr. Ian Billinghurst gevolgd en dus bestaat het voer uit 55%vlees, 15 % orgaan, 15% bot en 15% mix van groente en kruiden. Dus dit is een complete voeding.
Iemand die deze methode volgt maar dan ongemalen heeft toch ook geen analyses bij het voer? Sowieso heeft niemand die het zelf samenstelt een analyse bij het voer. Dus waarom word daar zo blind opgestaard?

Dat er honden zijn die het niet lusten is natuurlijk altijd mogelijk, zo zijn er honden die geen Carnibest, Bibi of Smuldier lusten. Mijn honden eten simpelweg alles, dat heeft niks te maken met het feit dat ik een verkooppunt ben zoals al gesuggesteerd werd. Dit heb ik ook in mijn antwoord gezet een pagina terug. De honden van mij eten zelfs plastic en hout als ze honger hebben  ::) Dus of hun een goede graadmeter zijn weet ik niet  :P
Van verschillende mensen heb ik al gehoord dat hun honden het wel lekker vinden, maar die zijn niet lid hier. Dus omdat een aantal honden hier het niet lekker vinden moet er iets aan de smaak gedaan worden? Nee dat gaat mij te ver. Als er echt grotere groepen honden het weigeren dan zou je inderdaad die conclusie kunnen trekken, maar dat is dus niet aan de orde want tot nu toe eten meer honden het wel dan niet.

Groetjes Wendy
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

[quote="maitestar"]

Dat er honden zijn die het niet lusten is natuurlijk altijd mogelijk, zo zijn er honden die geen Carnibest, Bibi of Smuldier lusten. Mijn honden eten simpelweg alles, dat heeft niks te maken met het feit dat ik een verkooppunt ben zoals al gesuggesteerd werd. Dit heb ik ook in mijn antwoord gezet een pagina terug. De honden van mij eten zelfs plastic en hout als ze honger hebben  ::) Dus of hun een goede graadmeter zijn weet ik niet  :P
Van verschillende mensen heb ik al gehoord dat hun honden het wel lekker vinden, maar die zijn niet lid hier. Dus omdat een aantal honden hier het niet lekker vinden moet er iets aan de smaak gedaan worden? Nee dat gaat mij te ver. Als er echt grotere groepen honden het weigeren dan zou je inderdaad die conclusie kunnen trekken, maar dat is dus niet aan de orde want tot nu toe eten meer honden het wel dan niet.

Groetjes Wendy
[/quote]

Dat is waar. Het enige dat ik wel weet is dat AL mijn honden (9stuks) alle soorten KVV eten, Jesse alleen geen rodi en dat er slechts 3 zijn die wel de HB eten. Dat zegt in mijn ogen genoeg. Daarnaast had een kennis van mij het ook gekocht en die heeft 5 honden die geen moeilijke eters zijn. Alle 5 moeten het niet. :-\ :-\
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Vandaag de rund en de lam gegeven, werd door beide honden goed gegeten, de mutserige hond slikte zelf de bak uitgebreid na.

Mijn conclusie is dat mijn hond die moeilijk eet, de kip en de lam&kip moeilijker eet, de andere smaken eet ze graag.
Van bibi wil ze de kip helemaal niet (meer) eten.

De lam vond ik zelf het minst aangenaam ruiken, de andere versies vond ik niet bijzonder zurig ruiken zoals ik hier ook heb gelezen.

Ik vind het een mooi afwisseling.
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="maitestar"]
Wat ik even niet snap is dat er mensen zich druk maken om de analyses.
Met dit voer word dus het principe van Dr. Ian Billinghurst gevolgd en dus bestaat het voer uit 55%vlees, 15 % orgaan, 15% bot en 15% mix van groente en kruiden. Dus dit is een complete voeding.
Iemand die deze methode volgt maar dan ongemalen heeft toch ook geen analyses bij het voer? Sowieso heeft niemand die het zelf samenstelt een analyse bij het voer. Dus waarom word daar zo blind opgestaard?

Groetjes Wendy
[/quote]

mensen die barfen geven enkelvoudige producten en stellen daarmee zelf een compleet voer samen. Als ik een biefstukje bij de slager koop staat er ook geen analyse op.

Maar als ik een compleet voer aan mijn honden wil geven, moet ik wel zeker weten dát het een compleet voer is. En dat kan ik alleen maar weten als er een analyse op staat. Voor zover ik weet is dat wettelijk verplicht om op diervoeding enkelvoudig of compleet product te zetten. (met bij een compleet product een analyse).
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Kan me voorstellen, dat men zegt er zijn genoeg honden die het wel goed eten, en die zijn niet lid hier van het forum.
Dit kan kloppen,, maar met alle respect ken veel mensen van de hondenschool en ook in mijn direkte omgeving, en die hebben er zelfs nog niet van gehoord. Dus hoeveel mensen hebben hier al de nodige ervaring mee?
En tuurlijk kost iets als analyseren tijd,, maar ik vind dat als je een nieuw compleet voer op de markt brengt je dat soort zaken dus voor elkaar moet hebben , voor je het gaat verkopen.
Als de Smiths een nieuw chippie op de markt brengt moet het ook al voor die tijd bekend zijn wat er inzit!
Anders mag het de winkel geen eens in!.

Voor de rest is het volgens mij ook echt bij wet verplicht om een etiket ergens op te plakken, met wat erin zit. Dit lijkt me ook wel logisch!! :) Want je moet het veilig in je vriezer of koelkast kunnen bewaren!
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op ma 20 aug 2007, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie