Haaks Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Haaks Barf

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Laatste daily report.
Vanmorgen de geit versie gegeven. Er kwam medium helder vocht uit en het zag er redelijk apetijtelijk uit. De groente was duidelijk herkenbaar en het rook ook niet zurig. Zowel wat grotere stukjes vlees als kleinere. Orgaanvlees kon je herkennen. Al met al zag het er in mijn ogen ok uit. De honden vonden deze versie ook goed te pruimen. Kan niet anders zeggen. Algemene conclusie, de vis en lam/kip versie  :puke: :puke: De kip, rund, geit en lam versie  :thumbsupup: Al met al denk ik toch nog een redelijke uitkomst. Ik laat het echter even voor wat het is en ik houdt dit topic in de gate voor andere ervaringen en heel mss dat ik het over een tijdje weer eens koop. Tegen die tijd hoop ik ook dat er dan pond/kg verpakkingen zijn wat de prijs zou moeten drukken, want ik blijf het erg prijzig vinden.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op di 21 aug 2007, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Oke,, zodra mijn dw het ook heeft, ga ik in ieder geval de rund proberen, en de geit.
En de andere smaken laat ik dan maar effies voor wat ze zijn.
Hoop dat er meer mensen zijn die het willen proberen, en ben benieuwd naar hun ervaringen!!
Wordt dus vervolgd!! :D, ben het trouwens wel met je eens Cindy ook ik  vind het  te prijzig,,
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

Vandaag de visversie geprobeerd. Het stonk wel vreselijk, maar ik ben geen visfan  :-\ Het rook dus naar zure vis, het zurige zal wel weer van de groentemix zijn. De vis was behoorlijk fijn gesneden, zag er heel goed uit en er kwam weinig vocht van af. Ik had Indy een klein beetje hongerig gehouden ( ze heeft gisteren iets minder Bibi gehad als normaal en vandaag pas om een uur of 4 het eten gegeven ), ik weet niet of het daar door komt, maar ze at alles vrij snel op ! Binnen een minuut of 4 was de bak helemaal leeg en ze zat hem na te likken ! Dit is tot nu toe de meest lekkere variant volgens Indy  :D :D :D Volgende keer kip ! Hoop er geen snaveltjes in te vinden  8)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="maitestar"]
Wat ik even niet snap is dat er mensen zich druk maken om de analyses.
Met dit voer word dus het principe van Dr. Ian Billinghurst gevolgd en dus bestaat het voer uit 55%vlees, 15 % orgaan, 15% bot en 15% mix van groente en kruiden. Dus dit is een complete voeding.
Iemand die deze methode volgt maar dan ongemalen heeft toch ook geen analyses bij het voer? Sowieso heeft niemand die het zelf samenstelt een analyse bij het voer. Dus waarom word daar zo blind opgestaard?
Dat er honden zijn die het niet lusten is natuurlijk altijd mogelijk, zo zijn er honden die geen Carnibest, Bibi of Smuldier lusten. Mijn honden eten simpelweg alles, dat heeft niks te maken met het feit dat ik een verkooppunt ben zoals al gesuggesteerd werd. Dit heb ik ook in mijn antwoord gezet een pagina terug. De honden van mij eten zelfs plastic en hout als ze honger hebben  ::) Dus of hun een goede graadmeter zijn weet ik niet  :P
Van verschillende mensen heb ik al gehoord dat hun honden het wel lekker vinden, maar die zijn niet lid hier. Dus omdat een aantal honden hier het niet lekker vinden moet er iets aan de smaak gedaan worden? Nee dat gaat mij te ver. Als er echt grotere groepen honden het weigeren dan zou je inderdaad die conclusie kunnen trekken, maar dat is dus niet aan de orde want tot nu toe eten meer honden het wel dan niet.

Groetjes Wendy
[/quote]

Omdat het om een commercieel product gaat waarbij het verplicht is om een analyse te hebben. Van losse barf-onderdelen zijn heus wel analyses beschikbaar anders wisten we ook niet dat b.v. kalsfvlees veel armer is aan nutriënten dan rundvlees.
Zodra je commercieel een prak in de markt gaat zetten waarbij je de indruk wekt dat het compleet is, dus geschikt voor alle honden, jong en oud, dan moet er gewoon een analyse beschikbaar zijn, want hoe weet je anders als fabrikant dat jouw prak inderdaad "compleet" is volgens de richtlijnen die daarvoor bestaan. Wettelijk is het ook nog verplicht, dus discussie over het nut ervan lijkt me totaal overbodig.
macgirlie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door macgirlie »

Frans kwam gisteren ook met twee dozen HB thuis.... en ik had er niet eens om gevraagd... de lieverd.  :-*

Een doos rund en een doos geit. Vanmorgen beide varianten uitgeprobeerd. Eerst keken ze even raar (deden ze ook toen ze van de week voor de eerste keer Prins kregen) maar hebben het daarna toch met veel smaak opgegeten. Ik vind het wel onhandig kleine rolletjes en de gewichten komen ook niet altijd overeen. Zo weegt de ene rol 275 gram en de andere rol 240 gram. Ik heb ze niet allemaal nagewogen om te kijken of zo'n doos dan inderdaad wel 2 kg bevat.
Nu ik lees over ogen en snavels ga ik zeker niet kijken wat er allemaal in zit..... brrrrrr. De monstertjes eten het maar gewoon lekker op.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Vandaag de kipversie geprobeerd. Indy was erg hongerig, want we hebben donderdag altijd sport en spel op de hondenschool en ze krijgt dan de hele dag niks, pas na de training krijgt ze haar eten. Het zag er redelijk uit, geen snaveltjes  :D Vrij fijn gesneden, alleen een paar grote stukken orgaan erin. Wel vond ik het één van de meest stinkende versies. Indy vond er ook helemaal niks aan. Je zag haar kijken, ik heb honger dus..... Maar ze bleef mutsen. Na ongeveer een kwartier had ze met veel moeite de helft op. De rest heb ik vermengd met blikvoer en toen ging het wel op. Er bleven alleen 2 grote stukken liggen : kippenlever en kippenmaagje. Van de kippenlever wist ik al dat ze dat vies vindt ( ik kook het altijd, snij het fijn en droog het dan in de oven, dan lust ze het wel en ik gebruik het als trainingssnoepjes ), maar ik hoef dus ook geen kippenmaagjes te kopen, want die laat ze ook staan  :D
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op vr 24 aug 2007, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
roefus

Bericht door roefus »

Nou, en waarschijnlijk moeten we dus concluderen dat niet alle honden dezelfde smaak hebben  ;)
Dat hoor ik ook geregeld bij Barf-gerechten.
De één houdt wél van konijn en de ander niet (bijvoorbeeld).

Dus wat ZEGT dat?
In mijn ogen in ieder geval NIETS over het product op zichzelf.

Als je niet van 'grof gemalen' houdt, dan moet je 'fijn gemalen' kvv bestellen.
Dan zie je geen kimmels van kopvlees, al helemáál geen snaveltjes, dus geen werkelijke bestanddelen.
Kun je dromen dat het 'in een boom groeide'...maar je voert waarschijnlijk in principe hetzelfde  :-\

Geur en reuk, vooral dat 'zurige'...kan volgens mij goed afkomen van de 'mee ingevroren' groente.
Met name 'kool en biet' ruiken zuur, als je het invriest.
Dus het zegt (volgens mij dan) geen ene sikkepit over de versheid van een kvv, die je 'samengesteld' koopt.
Worteltjes en erwtjes RUIKEN niet, handig voor Rodi.

Maar oké....er zijn geen analyses bekend.
Gaat het NOG over het principe...volgens 'barf-percentages' samengesteld...zou het moeten KUNNEN voldoen.
En anders kloppen de barfpercentages niet  :-\
Of je hond 'al dat gebarf' LUST...is dan dus een tweede.

Ik zou zelf denken, als Haaks het wil halen binnen de markt, dan doet blijkbaar 'de analyse'  ertoe.
Want anders vertrouwen we het het niet !!!!
Tja, dan moeten ze het maar analyseren.  ;)
'Vertrouwen' is tenslotte een rekbaar begrip, je weet niet exact wat je voert (binnen het kvv-gebeuren), dus dan is  een 'onafhankelijke analyse'  meegenomen.
Begrijpelijk.

Als mensen geen bestanddelen willen zien, dan kiezen ze maar voor 'fijn-gemalen'.
En als honden 'voorkeuren' hebben, ook zo gematst.
Dan weet je wat je moet kiezen, of waar je hond aan moet 'wennen'.

Ik merk enkel dat ik geen enkele zin heb in 'Haaks'.
Voor dezelfde prijs stel ik liever zelf samen.
Maar mocht ik voor kvv kiezen, bleef ik Haaks 'in de gaten' houden.
De 'afwisseling' spreekt me wel aan  :-\
Laatst gewijzigd door roefus op do 23 aug 2007, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

De 'afwisseling' spreekt me wel aan 
Mij ook, vandaar dat ik het probeer  ;) Helaas denkt Indy er anders over  :-\ Nou ja, morgen nog de lamversie proberen, en dan ben ik klaar met deze test bij Indy. De rest zal ik waarschijnlijk flink mengen en dan opvoeren. Wie weet ga ik de visversie wel geven in de toekomst, want die vond ze wel lekker.
Sennaruby
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sennaruby »

Ik heb gisteren een proefpakket gekocht om 6 smaken HB uit te proberen.
De katten kregen gisteren de zalmversie en die ging er wel in. Twee van de vier aten wel met lange tanden, maar toch.... Helaas kotste een ervan net alles naast mij op de vloerbedekking uit en het stinkt!  :P :-X

Ruby, de hond, vindt het prima te eten, maar die eet echt alles, dat moet ik er wel bij vertellen  :). Ze heeft wat van de zalm gehad en vanmorgen de lam/kipversie en vanavond de gewone lamsversie die de katten vanmorgen zouden krijgen, maar die weigerden het allevier te eten. Jammer, ik had gehoopt dat ze het lekker(der) zouden vinden...

Geen echt succes dus hier wat de katten betreft... jammer

Groetjes,

Fieke
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Vandaag de laatste versie geprobeerd, lam. Wat voor vocht eraf kwam weet ik niet, want ik heb het in dezelfde bak laten ontdooien als de Bibi lam, en daar komt altijd veel donker vocht vanaf. Ze geur was niet zo erg als de andere varianten. Het vlees was vrij grof gesneden, zag er goed uit. Alleen Indy dacht er helaas anders over  ::) Ze heeft er vreselijk lang over gedaan, de grote stukjes vlees probeerde ze zelfs te begraven. Uiteindelijk heb ik het maar gemengd met het blikvoer wat ik nog had staan van mijn oude hond en toen ging het gelukkig op  ;D Grappig detail is dat mijn kippen die buiten lopen helemaal gek werden toen ik het blikvoer door de lam heen ging mengen. Die hebben een schepje blikvoer gekregen, ze vraten het als een gek op. Waren blijkbaar de legkorrels, fruit en granen zat  ;D Misschien moet ik hun de HB maar gaan geven ( maar geen kipversie natuurlijk  :D ), hahahaha  :2funny: :2funny: :2funny:
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

[quote="aussie"]
Vandaag de laatste versie geprobeerd, lam. Wat voor vocht eraf kwam weet ik niet, want ik heb het in dezelfde bak laten ontdooien als de Bibi lam, en daar komt altijd veel donker vocht vanaf. Ze geur was niet zo erg als de andere varianten. Het vlees was vrij grof gesneden, zag er goed uit. Alleen Indy dacht er helaas anders over  ::) Ze heeft er vreselijk lang over gedaan, de grote stukjes vlees probeerde ze zelfs te begraven. Uiteindelijk heb ik het maar gemengd met het blikvoer wat ik nog had staan van mijn oude hond en toen ging het gelukkig op  ;D Grappig detail is dat mijn kippen die buiten lopen helemaal gek werden toen ik het blikvoer door de lam heen ging mengen. Die hebben een schepje blikvoer gekregen, ze vraten het als een gek op. Waren blijkbaar de legkorrels, fruit en granen zat  ;D Misschien moet ik hun de HB maar gaan geven ( maar geen kipversie natuurlijk  :D ), hahahaha  :2funny: :2funny: :2funny:
[/quote]

Hihi,,, die kippen
Ben benieuwd ga morgen mijn eerste hoeveelheid Hb ophalen!
Ik plaats mijn ervaringen wel hier, heb de rund genomen en de Lam en Kip.
Flatcoat4ever!
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Flatcoat4ever! »

Getsie, over het algemeen toch nog wel wat kritiek dus, ik ga volgende week (voor werk) weg en had bedacht dat dit misschien voor mijn ouders die als oppas fungeren een optie zal zijn, maar begrijp dat ik voor die week net zo goed een andere KVV kan halen die gemakkelijker te krijgen is en ook nog eens goedkoper, jammer had gedacht eindelijk een redelijk alternatief voor het 'echte' menu te hebben gevonden
Flatcoat4ever!
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Flatcoat4ever! »

Zou de mooiste oplossing zijn maar 't "probleem" is dat Flash het niet snel opeet hij doet er echt lang over, laat wat in de tuin liggen en knabbelt de rest v/d dag het langzaam aan op, hier geen probleem, maar ja opa & oma hebben elke dag ook de kleine kleinkinderen over de vloer + spelen in de tuin.
KVV gaat wat sneller naar binnen , hoeft ie dan ook alleen maar hapslikweg te doen.
Vooral mijn vader gruwt ervan omdat er dan allemaal vliegen opzitten, daarom geef ik als ik een paar dagen weg moet meestal Energique of Duck mee, voor Carnibest, Bibi enz moet ik nog al wat afreizen en voor een kilo of 5 vind ik dat te duur.
Haak is ook niet in de buurt maar als ik nu alleen maar goede dingen had gelezen was ik het wel gaan proberen voor een keer
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Nu, afgelopen weekend heb ik ht ook geprobeerd!
Ik heb de Rund gegeven en de Lam en Kip, en de honden vonden het heerlijk!!

Mack gromde zowaar tegen kleine Swiffer-power, toen ie ook maar in de buurt kwam van zijn bak!! Hahaahaha dat is echt nog nooit gebeurd ;D ;D
Dus voor herhaling vatbaar, ga vandeweek weer wat halen!
Ik vond het er trouwens totaal niet eng of vies uitzien, vergelijkbaar kwa substantie met Carnibest alleen veel grover.
En ik vind het een groot voordeel dat het vrij is van Tarwe-gluten wat in de meeste Kvv wel zit!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Bullmastiff gek"]
Nu, afgelopen weekend heb ik ht ook geprobeerd!
Ik heb de Rund gegeven en de Lam en Kip, en de honden vonden het heerlijk!!

Mack gromde zowaar tegen kleine Swiffer-power, toen ie ook maar in de buurt kwam van zijn bak!! Hahaahaha dat is echt nog nooit gebeurd ;D ;D
Dus voor herhaling vatbaar, ga vandeweek weer wat halen!
Ik vond het er trouwens totaal niet eng of vies uitzien, vergelijkbaar kwa substantie met Carnibest alleen veel grover.
En ik vind het een groot voordeel dat het vrij is van Tarwe-gluten wat in de meeste Kvv wel zit!

[/quote]

Welke precies?

Plaats reactie