Terry Update pag 17 Update
Moderator: Lizzy
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Terry
ik duim 
Ik duim ook Cindy 
Sterkte vandaag
Sterkte vandaag
Veel sterkte vandaag
Sterkte vandaag en hier wordt weer ijverig geduimd!
Sterkte vandaag en ook ik duim hard mee!
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Zoals de meesten van jullie wellicht wisten moest ik vandaag met Terry terug naar Maarten omdat er nul komma nul verbetering in zat. We komen net terug dus het was me het dagje wel. In eerste instantie vond Maarten haar er wel ietsjes beter op staan maar nav het klinisch onderzoek wat toch wel heftige pijnprikkels afgaf besloten tot het maken van foto's onder stress en andere hoeken. Toen dit gedaan was, was het probleem meer dan overduidelijk, snik snik. Haar poot was gebroken en goed ook. Ze heeft iets mis gedaan waardoor normaliter een horizontale breuk met dislocatie zou optreden echter door haar kunstheup zijn de krachten verticaal verdeelt waardoor het bot langs de pin van de kunstheup is ingescheurd voor grofweg 15cm en dan ook nog eens verdraaid. Eigenlijk een soort V. Een optie en wel opereren en wel gelijk. Terry lag binnen het uur op de operatietafel en ondanks dat ze op leeftijd is heeft ze alles meer dan goed doorstaan. Maarten heeft eerst het bot weer goed gedraaid en in positie gebracht en daarna met draadjes titanium de boel zo goed en zo kwaad als het ging weer bij elkaar getrokken en vastgezet. Technisch gezien een hele uitdaging. Hij is bijna 1,5 uur bezig geweest. Bij de controlefoto bleek hij weereens bewezen te hebben niet de eerste de beste arts te zijn. Hij heeft wederom een stukje vakmanschap laten zien. Daarna was het wachten totdat ze iets wakker was en om 20.30 reden we weer richting Den Haag. De wond is groot, zeer groot, zeker zo'n 20 a 23cm. Ze heeft net alweer een beetje gegeten maar is heel heel zwak, volgens Maarten was ze oersterk. De prognoses zijn ronduit goed te noemen. In principe duurt dit 4 tot 6 weken en dan zou ze best al weer veel mogen. Ik denk alleen dat ons weekendje weg nou niet doorgaat nou ja so be it.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 06 sep 2007, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn hemel, dus een breuk 
Waren er de eerste keer dan geen foto's genomen?
Heel veel sterkte voor Terry en jullie
Heel veel sterkte voor Terry en jullie
Wat een ellende en wat zal ze een vreselijke pijn hebben gehadCindy de Wolf schreef: Zoals de meesten van jullie wellicht wisten moest ik vandaag met Terry terug naar Maarten omdat er nul komma nul verbetering in zat. We komen net terug dus het was me het dagje wel. In eerste instantie vond Maarten haar er wel ietsjes beter op staan maar nav het klinisch onderzoek wat toch wel heftige pijnprikkels afgaf besloten tot het maken van foto's onder stress en andere hoeken. Toen dit gedaan was, was het probleem meer dan overduidelijk, snik snik. Haar poot was gebroken en goed ook. Ze heeft iets mis gedaan waardoor normaliter een horizontale breuk met dislocatie zou optreden echter door haar kunstheup zijn de krachten horizontaal verdeelt waardoor het bot langs de pin van de kunstheup is ingescheurd voor grofweg 15cm en dan ook nog eens verdraaid. Eigenlijk een soort V. Een optie en wel opereren en wel gelijk. Terry lag binnen het uur op de operatietafel en ondanks dat ze op leeftijd is heeft ze alles meer dan goed doorstaan. Maarten heeft eerst het bot weer goed gedraaid en in positie gebracht en daarna met draadjes titanium de boel zo goed en zo kwaad als het ging weer bij elkaar getrokken en vastgezet. Technisch gezien een hele uitdaging. Hij is bijna 1,5 uur bezig geweest. Bij de controlefoto bleek hij weereens bewezen te hebben niet de eerste de beste arts te zijn. Hij heeft wederom een stukje vakmanschap laten zien. Daarna was het wachten totdat ze iets wakker was en om 20.30 reden we weer richting Den Haag. De wond is groot, zeer groot, zeker zo'n 20 a 23cm. Ze heeft net alweer een beetje gegeten maar is heel heel zwak, volgens Maarten was ze oersterk. De prognoses zijn ronduit goed te noemen. In principe duurt dit 4 tot 6 weken en dan zou ze best al weer veel mogen. Ik denk alleen dat ons weekendje weg nou niet doorgaat nou ja so be it.
Geweldig dat ze meteen geholpen is en nu weer thuis is!
Voor Terry veel beterschap
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Jawel, alleen de breuk loopt strak langs de pin van de kunstheup en is met de reguliere positie niet te zien. Hij moest de poot echt onder een flinke rare hoek leggen wilde je die V zien. Een beetje als de Penn hipp methode. Ze moet vreselijk veel pijn gehad hebben maar ze heeft blijkbaar een hele hele hoge pijngrens.Ine schreef: Mijn hemel, dus een breuk
Heel veel sterkte voor Terry en jullie![]()