Buiten de datum
Moderator: Lizzy
-
claudia-77
- 2-sterren

- Contacteer:
Buiten de datum
Hoeveel dagen mag vlees voor een hond buiten de datum zijn ?
Ik kan namenlijk een deal sluiten met de supermarkt dat a;s het vlees buiten de datum is dat ik het kan krijgen, anders gooien ze het toch maar weg.
Ik kan namenlijk een deal sluiten met de supermarkt dat a;s het vlees buiten de datum is dat ik het kan krijgen, anders gooien ze het toch maar weg.
- MoniqueAppels
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Buiten de datum
Je kunt het proberen maar ik ben bang dat ze dat niet doen simpelweg omdat ze het wettelijk niet mogen.claudia-77 schreef: Hoeveel dagen mag vlees voor een hond buiten de datum zijn ?
-
claudia-77
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik heb het dan ook niet over een week buiten de datum he, hooguit 1 of 2 dagen en dan gaat het natuurlijk meteen de vriezer in.
De supermakrt slager heb ik al gesproken en als hij wat over heeft dan belt hij me meteen op en kan ik het gratis komen halen
en dan kan ik thuis altijd kijken of er wat tussen zit en de rest gooi ik zelf dan wel weg.
Maar zou 1 of 2 dagen uitmaken ?
De supermakrt slager heb ik al gesproken en als hij wat over heeft dan belt hij me meteen op en kan ik het gratis komen halen
Klinkt leuk! Ik heb dat ook geprobeerd bij mijn buurtsupermarkte, maar daar "mogen ze dat niet doen vd wet
"
Nee hoor, dat maakt niet uit. Wel prettig hoor, zo'n dealtje. Ik heb het mijn zwager gevraagd, die chef-slager is bij een supermarkt. Maar die durfde het niet aan, al het "afval-vlees" moet geregistreerd worden en dus kan hij niets via de achterdeur aan mij kwijt.claudia-77 schreef: Ik heb het dan ook niet over een week buiten de datum he, hooguit 1 of 2 dagen en dan gaat het natuurlijk meteen de vriezer in.
De supermakrt slager heb ik al gesproken en als hij wat over heeft dan belt hij me meteen op en kan ik het gratis komen halenen dan kan ik thuis altijd kijken of er wat tussen zit en de rest gooi ik zelf dan wel weg.
Laatst gewijzigd door *Natasja* op vr 21 sep 2007, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
roefus
Dat is een leuke dealclaudia-77 schreef: Hoeveel dagen mag vlees voor een hond buiten de datum zijn ?
Met beide handen aanpakken
Dat kun je gerust geven hoor, een hond valt heus niet om van een stuk vlees wat 'n dag of 2 over datum is
Maar kun je over de datum vlees ook nog gaan invriezen? Want als je een hele hoop krijgt dan kun je het natuurlijk niet zo lang meer bewaren, en om nou alles tegelijk aan je hond te gaan geven, dat zullen we maar niet doenroefus schreef: Dat is een leuke deal
Met beide handen aanpakken
Dat kun je gerust geven hoor, een hond valt heus niet om van een stuk vlees wat 'n dag of 2 over datum is
-
roefus
Nee, maar dat vroor ik dan dus gerust in, voor mijn honden.Anita* schreef: Maar kun je over de datum vlees ook nog gaan invriezen? Want als je een hele hoop krijgt dan kun je het natuurlijk niet zo lang meer bewaren, en om nou alles tegelijk aan je hond te gaan geven, dat zullen we maar niet doen![]()
Als ik het hier ooit in de super zie liggen, dan is er niets mee aan de hand. Toch wordt het 'n dag later weg gemikt.
Tja, er zit een grens aan, voor menselijke consumptie.
Maar 'n hond kan dat gerust eten (het loopt nog lang niet vanzelf weg
En invriezen is ook geen probleem.
Laatst gewijzigd door roefus op vr 21 sep 2007, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Red_Hunter
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij ons in de supermarkt werd er weggegooid op de vervaldatum, dus eigenlijk nog niet over de datum, dus dan kan je het nog gemakkelijk meenemen en invriezen.
Ik heb het een keer eenmalig gekregen, maar wil ook een met de baas gaan praten.
Groetjes Trudie
Ik heb het een keer eenmalig gekregen, maar wil ook een met de baas gaan praten.
Groetjes Trudie
Ja ik vraag het ff omdat ik (misschien) ook een dealtje heb met de slager van de super coop, hij zou me nog terugbellen over het hoe of wat hij met het rund en kippe vlees gaat doen, ik hoop het natuurlijk maar we wachten even af.roefus schreef: Nee, maar dat vroor ik dan dus gerust in, voor mijn honden.
Als ik het hier ooit in de super zie liggen, dan is er niets mee aan de hand. Toch wordt het 'n dag later weg gemikt.
Tja, er zit een grens aan, voor menselijke consumptie.
Maar 'n hond kan dat gerust eten (het loopt nog lang niet vanzelf weg).
En invriezen is ook geen probleem.
-
roefus
Zou best leuk zijn.Anita* schreef: Ja ik vraag het ff omdat ik (misschien) ook een dealtje heb met de slager van de super coop, hij zou me nog terugbellen over het hoe of wat hij met het rund en kippe vlees gaat doen, ik hoop het natuurlijk maar we wachten even af.
En feitelijk...best zonde dat het wordt weggegooid.
Dat denk ik hartstikke vaak als ik het zo zie liggen.
Die beesten zijn dan geslacht om weggemikt te wordne
Hoop voor je dat je ook een dealtje hebt
-
claudia-77
- 2-sterren

- Contacteer:
Hopenlijk heb jij ook een deal Anita.
Bedankt voor de informatie. Het scheelt me gewoon teveel als ik aan gratis vlees kan komen.l
Bedankt voor de informatie. Het scheelt me gewoon teveel als ik aan gratis vlees kan komen.l
Volgens mij wordt het niet weggemikt. Het gaat naar de Rendac. En daar maken ze er vleesmeel van. En dat gaat dan weer in de hondenbrok. Dus of jij het nou koopt (als je het voor elkaar krijgt hoor. Als de NL regels goed werken - en dat doen ze niet
, dan gaat het niet lukken) en invriest en aan je hond geeft of het gaat naar Rendac waar het in de hondenbrok van de buren terecht komt! Ik zou het lekker geven!
Ik zou het ook met twee handen aannemen en lekker in de vriezer stoppen. Er is niets mis mee.
-
Cindy de Wolf
- 5-sterren

Met beide handen aanpakken als je zo'n deal kan sluiten, zou willen dat ik dat ook had
en vlees even over de datum kan echt geen kwaad, je kan het ook gewoon invriezen.