Doorverwezen naar dermatoloog...
Moderator: Lizzy
Re: Doorverwezen naar dermatoloog...
Dat Cortavance, dit zit er in:
Het werkzame bestanddeel in Cortavance, hydrocortisonaceponaat, is een steroïde; dit is een
soort stof dat ontsteking helpt te verminderen. De steroïde heeft een speciale chemische vorm
(een di-ester) waardoor deze in lage doses werkzaam is bij huidaandoeningen doordat het
geneesmiddel in de buitenste laag van de huid kan binnendringen en daar langer kan blijven.
Dus ja, het is een steriode en dus troep. Soms heb je echter geen/weinig keus. Ik kan dat vanaf hier niet beoordelen, maar ik vind en AB en dit spul inderdaad echt wel heftig, dus ik ga er dan maar even vanuit dat de problemen ook echt heel erg heftig zijn....?
Er zijn wel een paar natuurlijke middelen tegen jeuk/huidproblemen. Ik geef even een overzichtje:
Allergitum of Puur Allergie van VSM en Puur Natuur
Bij zomer-eczeem, staart- en manenexceem en allergische jeukende aandoeningen bij paard en hond (inwendig)
Ctenovetsem van VSM
Bij huidjeuk en secundaire vacht en huidbeschadigingen door overgevoeligheid voor vlooien bij hond en kat
Drainage compositum van de Groene Os
Bij huidproblemen, verstoord immuunsysteem, veelal bij chronische aandoeningen.
Culivetsem of Puur Culico van VSM en Puur Natuur
Bij staart- en maneneczeem bij paard en pony
Cure-mok of Puur Mok van VSM en Puur Natuur
Bij hardnekkige huidirritatie bij honden (inwendig)
Prodier Vachtconditie van VSM
Bij droge vacht, haaruitval en roos (inwendig)
Prodier huidjeuk van VSM
Werkt tegen jeuk bij dieren (inwendig)
Prodier huidlotion van VSM
Verkoelt en verzacht op de geïrriteerde en beschadigde huid (uitwendig)
Teunisbloemolie
Bij ontstekingen, allergieën en huid- en vachtproblemen
Vachtkruiden van de Groene Os
Bij haar- en huidproblemen.
Cardiospermum D3 bestellen bij apotheek van bijv VSM
Werkzaam tegen huid en slijmvlies allergieën
Het werkzame bestanddeel in Cortavance, hydrocortisonaceponaat, is een steroïde; dit is een
soort stof dat ontsteking helpt te verminderen. De steroïde heeft een speciale chemische vorm
(een di-ester) waardoor deze in lage doses werkzaam is bij huidaandoeningen doordat het
geneesmiddel in de buitenste laag van de huid kan binnendringen en daar langer kan blijven.
Dus ja, het is een steriode en dus troep. Soms heb je echter geen/weinig keus. Ik kan dat vanaf hier niet beoordelen, maar ik vind en AB en dit spul inderdaad echt wel heftig, dus ik ga er dan maar even vanuit dat de problemen ook echt heel erg heftig zijn....?
Er zijn wel een paar natuurlijke middelen tegen jeuk/huidproblemen. Ik geef even een overzichtje:
Allergitum of Puur Allergie van VSM en Puur Natuur
Bij zomer-eczeem, staart- en manenexceem en allergische jeukende aandoeningen bij paard en hond (inwendig)
Ctenovetsem van VSM
Bij huidjeuk en secundaire vacht en huidbeschadigingen door overgevoeligheid voor vlooien bij hond en kat
Drainage compositum van de Groene Os
Bij huidproblemen, verstoord immuunsysteem, veelal bij chronische aandoeningen.
Culivetsem of Puur Culico van VSM en Puur Natuur
Bij staart- en maneneczeem bij paard en pony
Cure-mok of Puur Mok van VSM en Puur Natuur
Bij hardnekkige huidirritatie bij honden (inwendig)
Prodier Vachtconditie van VSM
Bij droge vacht, haaruitval en roos (inwendig)
Prodier huidjeuk van VSM
Werkt tegen jeuk bij dieren (inwendig)
Prodier huidlotion van VSM
Verkoelt en verzacht op de geïrriteerde en beschadigde huid (uitwendig)
Teunisbloemolie
Bij ontstekingen, allergieën en huid- en vachtproblemen
Vachtkruiden van de Groene Os
Bij haar- en huidproblemen.
Cardiospermum D3 bestellen bij apotheek van bijv VSM
Werkzaam tegen huid en slijmvlies allergieën
Hee bedankt! Tja het is echt niet leuk om te zien dat ze er zelf soms helemaal gek van wordt, en niet meer zo vrolijk is als ze normaal is! Ik mag de spray maar 1 keer per dag gebruiken, dus wat dat betreft valt het mee...
Bedankt voor de lijst! Daar kan ik wat mee al hebben we veel wel geprobeert
Voorlopig ligt ze nog te slapen...
Bedankt voor de lijst! Daar kan ik wat mee al hebben we veel wel geprobeert
Voorlopig ligt ze nog te slapen...
Heb de uitslag gekregen. Ze is allergisch voor 5 verschillende soorten huisstofmijt. Ze gaan nu een vaccin maken en een schema van wanneer het ingespoten moet worden...Eerst een periode van 9 maanden en dan een paar keer terug komen voor controle...
Ze zeggen dat ze 70% kans hebben dat het daarmee over gaat. Maar nu hoor ik van een aantal mensen om me heen dat ze er niet veel resulaten mee hebben geboekt. Zij zijn echter alleen bij de DA bezig geweest en niet bij de dermatoloog. Zou dit verschil maken?
Zou ze tijdens die imunotherapie meer jeuk krijgen?
Ze hadden ook biopten genomen, die op rotplaatsen zaten, waardoor mevrouw er dus bij kon en dus (natuurlijk s avonds) de hechtingen eruit heeft gekrabt. Midden in de nacht naar de DA om er een niet in te laten zetten...
De volgende ochtend schrok ik me rot! Die hele hond onder de bulten! (en natuurlijk in het weekend) Ze was niet meer te herkennen...het leek wel een bullterrier, zo'n dikke kop had ze...Ze was ook warm, dus ik heb haar onder de douche gezet...Daar knapte ze gelukkig wat van op...
Eerst dacht ik dat het door de niet kwam maar later trok ik een angel uit dr dij, dus weer ergens allergisch voor...Dit keer ben ik niet naar de DA gegaan omdat ze dit al een keer eerder heeft gehad en toen was het na een dag weg. (ik heb natuurlijk wel heel bezorgd op de bank geslapen
) en idd was het na een dag weg...
Ikzelf ben allergisch voor insectenbeten, en als ik gebeten ben moet ik een hooikoortstabletje innemen tegen de zwelling en de jeuk...Zou dit bij honden ook mogen???
Ze zeggen dat ze 70% kans hebben dat het daarmee over gaat. Maar nu hoor ik van een aantal mensen om me heen dat ze er niet veel resulaten mee hebben geboekt. Zij zijn echter alleen bij de DA bezig geweest en niet bij de dermatoloog. Zou dit verschil maken?
Ze hadden ook biopten genomen, die op rotplaatsen zaten, waardoor mevrouw er dus bij kon en dus (natuurlijk s avonds) de hechtingen eruit heeft gekrabt. Midden in de nacht naar de DA om er een niet in te laten zetten...
De volgende ochtend schrok ik me rot! Die hele hond onder de bulten! (en natuurlijk in het weekend) Ze was niet meer te herkennen...het leek wel een bullterrier, zo'n dikke kop had ze...Ze was ook warm, dus ik heb haar onder de douche gezet...Daar knapte ze gelukkig wat van op...
Eerst dacht ik dat het door de niet kwam maar later trok ik een angel uit dr dij, dus weer ergens allergisch voor...Dit keer ben ik niet naar de DA gegaan omdat ze dit al een keer eerder heeft gehad en toen was het na een dag weg. (ik heb natuurlijk wel heel bezorgd op de bank geslapen
Ikzelf ben allergisch voor insectenbeten, en als ik gebeten ben moet ik een hooikoortstabletje innemen tegen de zwelling en de jeuk...Zou dit bij honden ook mogen???
Hoi, ik ben nieuwe hier, maar heb met veel interesse dit topic gelezen omdat ik met Lola ook wel eens problemen heb ivm overmatig jeuken...
Hooikoortstabletjes zijn antihistaminica. Je mag dit aan je hond toedienen (ze worden er wel suf en slaperig van) maar het is niet zeker dat je er resultaat mee boekt. Op sommige honden heeft het nl. weinig tot geen effect (zo ook bij Lola). Nu ja, als je het probeert en het werkt wel is dat natuurlijk positief, werkt het niet dan slapen ze alleen eens goed. Wel opletten dat je niet té veel tegelijk gaat doen, AB-kuur, spray met cortisone is en dan nog antihistaminicum is misschien een beetje veel? Tenzij het natuurlijk een heel serieuze situatie is.
Veel sterkte!!!
Hooikoortstabletjes zijn antihistaminica. Je mag dit aan je hond toedienen (ze worden er wel suf en slaperig van) maar het is niet zeker dat je er resultaat mee boekt. Op sommige honden heeft het nl. weinig tot geen effect (zo ook bij Lola). Nu ja, als je het probeert en het werkt wel is dat natuurlijk positief, werkt het niet dan slapen ze alleen eens goed. Wel opletten dat je niet té veel tegelijk gaat doen, AB-kuur, spray met cortisone is en dan nog antihistaminicum is misschien een beetje veel? Tenzij het natuurlijk een heel serieuze situatie is.
Veel sterkte!!!
In het begin kan het idd zo zijn dat ze meer jeukt krijgt, omdat ze dus de stoffen ingespoten krijgt waar ze allergisch voor is.Nicky schreef: Ze zeggen dat ze 70% kans hebben dat het daarmee over gaat. Maar nu hoor ik van een aantal mensen om me heen dat ze er niet veel resulaten mee hebben geboekt.
Als het goed is dan wordt dit steeds minder.
Balou heeft ook een mijten allergie, bij hem helpt het behoorlijk goed. Niet 100% maar toch een hele verbetering. Hij heeft altijd een paar dagen nadat hij gespoten is wat meer jeuk, maar dat lijkt ook steeds minder te worden.
ok, dat is in ieder geval wat bemoedigend!
Jaia krijgt nu geen AB meer en die spray heb ik natuurlijk niet gebruikt
die heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering maar meegenomen 
antihistamine wil ik dus alleen gebruiken als ze dus door een bij geprikt is waar ze dus zo'n bultenlijf van krijgt...maar dat is dan iig niet zo schadelijk?
Jaia krijgt nu geen AB meer en die spray heb ik natuurlijk niet gebruikt
antihistamine wil ik dus alleen gebruiken als ze dus door een bij geprikt is waar ze dus zo'n bultenlijf van krijgt...maar dat is dan iig niet zo schadelijk?
Volgens mijn "gewone" DA (lees: niet vers ondersteunende DA) kan het geen kwaad. Aangezien het een klassiek middel is en zij de klassieke geneeskunde volgt, geloof ik dat wel. Daar heeft ze kennis over. Alleen jammer dat ze zo panisch reageert op "vers vlees en botten en organen"... Maar ja, daarom heb ik 2 DA'en
.
In elk geval, succes ermee!
In elk geval, succes ermee!
Vandaag weer naar Utrecht geweest. De dermatoloog daar heeft laten zien hoe we moesten prikken en wanneer en hoeveel. We gaan nu dus 9 maanden dat schema volgen en we moeten dan om de 3 maanden terug komen om te kijken hoe het gaat en of de dosering aangepast moet worden...hij vertelde er wel bij dat het zeker niet bij alle honden aanslaat, maar dat ze toch wel goede resultaten hebben geboekt. Ik mag er geen prednison of zalf of spray bij gebruiken, homeopathische smeersels mogen gelukkig wel! Ook een AB-kuur kan geen kwaad.
Ze is nu allergisch voor een aantal soorten huisstofmijt, farineamijt (komt o.a. voor in graan e.d) Meelmijt (ook en in door vocht aangetaste etenswaren en dierenvoer en zachte kaas (Dat krijgt ze dus ook niet meer) en Hooimijt (zit dus ook in huis en gras en stro) Mocht na afloop weer een mooi bedragje afrekenen
maargoed...alles voor mn spook!
Ik heb net een heel naslagwerk over mijten en waar ze zitten en wat je er een beetje tegen kan doen van internet afgehaald en dat ga ik eens even grondig bestuderen! Wil toch wat meer weten over de microscopisch kleine wezentjes die mijn hondje zo plagen! Verder is het afwachten geblazen en duimen dat de kuur wat doet...
Overigens was de jeuk door de AB-kuur weer een beetje weg en zagen de voetjes er weer een beetje rustig uit...na 1 nachtje spoken zijn ze weer dik en opgezet...weet niet of ik nu weer wat nieuws moet gaan proberen, omdat ik bang ben dat we dan misschien niet goed kunnen zien of de kuur aanslaat...Smeren met Calendula mag wel, en dat helpt ook wel een beetje...verder een beetje enchinacea erin om dr weerstand wat op te krikken...
Ze is nu allergisch voor een aantal soorten huisstofmijt, farineamijt (komt o.a. voor in graan e.d) Meelmijt (ook en in door vocht aangetaste etenswaren en dierenvoer en zachte kaas (Dat krijgt ze dus ook niet meer) en Hooimijt (zit dus ook in huis en gras en stro) Mocht na afloop weer een mooi bedragje afrekenen
Ik heb net een heel naslagwerk over mijten en waar ze zitten en wat je er een beetje tegen kan doen van internet afgehaald en dat ga ik eens even grondig bestuderen! Wil toch wat meer weten over de microscopisch kleine wezentjes die mijn hondje zo plagen! Verder is het afwachten geblazen en duimen dat de kuur wat doet...
Overigens was de jeuk door de AB-kuur weer een beetje weg en zagen de voetjes er weer een beetje rustig uit...na 1 nachtje spoken zijn ze weer dik en opgezet...weet niet of ik nu weer wat nieuws moet gaan proberen, omdat ik bang ben dat we dan misschien niet goed kunnen zien of de kuur aanslaat...Smeren met Calendula mag wel, en dat helpt ook wel een beetje...verder een beetje enchinacea erin om dr weerstand wat op te krikken...
-
Eeffie
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat.
Ik lees ook goede verhalen over berkenteershampoo.
Heb jij dat al geprobeerd? (....vast wel
)
Kun je misschien de link naar dat naslagwerk aan mij doorgeven, want ik probeer ook zoveel mogelijk info te verzamelen over mijten ivm met ons eventuele aanstaande hondje.
Succes met je spookkie!
groetjes Eeffie
Ik lees ook goede verhalen over berkenteershampoo.
Heb jij dat al geprobeerd? (....vast wel
Kun je misschien de link naar dat naslagwerk aan mij doorgeven, want ik probeer ook zoveel mogelijk info te verzamelen over mijten ivm met ons eventuele aanstaande hondje.
Succes met je spookkie!
groetjes Eeffie
Ik zal eens even kijken waar ik het gevonden heb!
http://www.lumc.nl/1070/research/Public ... df/767.pdf
-
Eeffie
- 3-sterren

- Contacteer:
Super daar heb ik wat aan!!
Dank je wel!
Dank je wel!
Ik ken toch wel een aantal honden die heel goed reageren op hyposensibilisatie. Zelfs honden die op die manier van hun allergie afkomen. Dus: wel duur maar zeker het proberen waard en het is in elk geval onschadelijk.
Antihistaminica kun je rustig geven na een allergisch reactie. Soms werkt dat goed en het kan, zeker als je het kort geeft, niet zoveel kwaad.
Apis is een homeopathisch middel wat ook goed en snel kan werken in die situatie.
Antihistaminica kun je rustig geven na een allergisch reactie. Soms werkt dat goed en het kan, zeker als je het kort geeft, niet zoveel kwaad.
Apis is een homeopathisch middel wat ook goed en snel kan werken in die situatie.
Ik heb ook goede hoop
En wat je zegt...wel duur maar onschadelijk...als het duur en schadelijk was geweest had ik het zeker niet geprobeerd, dan hadden we net zo goed aan de prednison kunnen gaan!
Apis ga ik in huis halen voor als ze nog een keer zo'n bultenlijfje krijgt! tnx!
Apis ga ik in huis halen voor als ze nog een keer zo'n bultenlijfje krijgt! tnx!
He, die heb ik ook van internet geplukt, staat een heleboel waardevolle informatie in.Nicky schreef: Ik zal eens even kijken waar ik het gevonden heb!
Ja super...!