Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Hitam schreef: Omdat het niet netjes gedaan was? Zelfs ik kan dat als ik er de goede apparatuur voor heb!
ja precies van Hein weet ik dat hij het altijd netjes doet,mijn vriendin liet het voorheen ook bij hein doen als ze er 1 had met erg veel haartjes nu was ze even dichterbij gegaan,wel balen als ze het dan even snel snel doen :-\
Door Lind@
Bij Weimaraners uit Amerikaanse lijnen schijnt het ook erg veel voor te komen; Lothar is een Amerikaanse.
Dan wordt het dus ook niet vergoedt.
Door sylvia
Sunna schreef: Bij Weimaraners uit Amerikaanse lijnen schijnt het ook erg veel voor te komen; Lothar is een Amerikaanse.
Dan wordt het dus ook niet vergoedt.
Hoe bedoel je dat met vergoeden Sunna? verzekering ?
Door Lind@
Ja, ik bedoelde dat de dierenverzekering behandeling voor erfelijke aandoeningen niet vergoedt.
Door sylvia
Sunna schreef: Ja, ik bedoelde dat de dierenverzekering behandeling voor erfelijke aandoeningen niet vergoedt.
oooo op die fiets,ik snapte em al ff niet.Maar het is niet een schrikbarend dure ingreep,dus dat scheelt.
Door Lind@
Oooo, da's mooi!
Morgen ga ik naar de dierenarts om even te overleggen.
Door Lind@
Vandaag naar de dierenarts geweest.

Lothar was nogal bang toen duidelijk werd dat de DA iets met zijn koppie wilde.
Ik zette hem op tafel en begint hij toch te spartelen!
Ik hem er maar weer afgetild (niet zo slim)
De dierenarts probeerde hem heel vriendelijk te lokken en hem te laten zitten zodat hij zijn ogen kon bekijken, Lothar werd steeds banger, en de DA wist waarschijnlijk ook nog van de vorige keer dat hij naar hem hapte, want hij was errug voorzichtig met hem.
Op een gegeven moment kreeg ik er ook de zenuwen van waarop Lothar natuurlijk nog zenuwachtiger en banger werd. Paar keer happen ook nog.
Actie Linda! Dacht ik bij mezelf en zei kom, we zetten hem op tafel en ik zal hem wel even toespreken ???
Assistente hield zijn achterpoten vast en ik de rest en Lothar maar wild spartelen, Nou is het afgelopen zei ik, blijf! En......zo mak als een lammetje! ;)

Hij heeft dus aan ieder oog een verschillende afwijking: links is er iets met zijn traanbuis en rechts een naar binnen gekruld onderste ooglid, oogbollen waren niet beschadigd. Leuk die gekleurde vloeistof :-\

Dinsdag wordt hij geopereerd en gaat hij kijken of er ook nog kleine haartjes zitten en die haalt hij dan ook meteen weg. De traanbuis gaat hij doorspuiten maar hij wist niet of het zou helpen omdat hij er al langer last van heeft.
Door Lind@
Morgen wordt Lothar geopereerd. Spannend spannend spannend.
Door Angelique
Sunna schreef: Morgen wordt Lothar geopereerd. Spannend spannend spannend.
In ieder geval veel succes! Voordeel van deze afwijking entropion t.o.v. distichiasis is dat je er nu hoogstwaarschijnlijk in één keer vanaf bent.
Door Lind@
Dat hoop ik, en dat zou erg fijn zijn voor hem zeg! Volgens mij moet het zo'n irritant gevoel zijn voor hem.
Door geer
Sunna schreef: Morgen wordt Lothar geopereerd. Spannend spannend spannend.
Heel veel succes morgen!!! Ik zal aan jullie denken!!! :-*
Door sylvia
Veel succes vandaag,stelt niet veel voor hoor die operatie ,bij perzen komt het vrij vaak voor en ik heb onze da vroeger bij verschillende entropion operaties geassisteerd.Er wordt een met oog voor meelopende snee onder het ooglid gemaakt ,er wordt eigenlijk een reepje verwijderd alles weer aan elkaar en klaar.Het moeilijkst is voor de da om het zo te doen dat de oogvorm hetzelfde blijft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door