Lola's darmpjes

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Lola's darmpjes

karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Ja mensen kunnen ook giardia krijgen (toevallig gisteren gezien bij Oprah in een aflevering over darmparasieten bij mensen)
je krijgt het voornamelijk van zwemmen in stilstaand water.
ik weet niet of je het kan overkrijgen van je hond .met een goede hygiene moet je je niet ongerust maken denk ik  ;)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

nou... gelukkig weet je nu wat het is, en kan je ervoor behandelen, ik hoop dat lola snel opknap en weer van ouds gewoon gezond is.  ;)
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Fjieuw, wat een opluchting! OK, niet leuk, maar te bestrijden en je weet nu wat het is dus je kunt er wat aan doen.

Volgens mij is giardia behoorlijk hardnekkig maar Danielle heeft er zelf de nodige ervaring mee bij haar pups dus die kan je zeker verder voorlichten. En de da zou het moeten weten.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

giardia is niet zo makkelijk weg te krijgen...
het handigst is om de kuur te doen ( ik had voor 5 dagen )
alle speeltjes, voerbakken, kleedjes enz moeten ontsmet worden, want het is zeer besmettelijk.
alle beesten in huis word trouwens ook aangeraden...
dieren waar veel mee omgegaan word of hondenscholen is wel handig om in te lichten.

het hele huis dan goed schoonmaken en reinigen inclusief de banken, vloeren enz...
de tuin ook...

en dan opnieuw de test laten doen na een week of zo...
ik zou niet zomaar klakkeloos herhalen die kuur.

voor mensen, tja ik had honden die ruim 5 maanden giardia hadden...
en ik heb niets gedaan qua kuur voor onszelf.

wel alles gewassen en gereinigt, maar ook niet super.
alle kluiven enz wel weggegooit en ook alles waar ze veel mee speelde en niet in de was kon.

ik zou trouwens als je dat nog niet doet probiotica in hoge dosis gaan geven, want de gevolgen van giardia kunnen niet zo leuk zijn. :-X

ow en zoek anders even op giardia hier, ergens zal vast nog een hele topic zijn van mij, want ik heb maanden lopen tobben met mijn puppies
Lolita
1-ster
1-ster

Bericht door Lolita »

Volgende week moeten we toch nog even naar de DA ter "controle" zeg maar (hopelijk kan ik nu eens vertellen dat alles goed gegaan heeft).  Dan vraag ik nog wel even of die Panacur echt niet herhaald moet worden.  Hij zei vanmorgen aan telefoon van niet, dat dat alleen nodig is als de symptomen zouden terugkeren, maar hij is nogal zuinig met medicatie ed en ik wil nu graag het zekere voor het onzekere nemen.  Vandaar.

Ja, gezond als vanouds, kan me dat maar moeilijk herinneren.  De problemen zijn begonnen toen Lola een maand bij ons was - inmiddels 5 maanden (!) geleden.

Probiotica krijgt Lola al een hele tijd, dus dat krijgt ze nu gewoon nog verder.  Die kon natuurlijk niet veel helpen met die Giardia...  Ik ga dus straks al haar speelgoed dekentjes etc reinigen en ook maar het vloerkleed meedoen.  Hoe reinig je eigenlijk je tuin?

Ik hoop dat mijn meisje nu kan beginnen met écht van haar leventje en haar lekkere vlees te genieten en dat er zich nu geen andere problemen meer voordoen.

Wat voor symptomen krijgen mensen van Giardia?
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

Volgende week moeten we toch nog even naar de DA ter "controle" zeg maar (hopelijk kan ik nu eens vertellen dat alles goed gegaan heeft).  Dan vraag ik nog wel even of die Panacur echt niet herhaald moet worden.  Hij zei vanmorgen aan telefoon van niet, dat dat alleen nodig is als de symptomen zouden terugkeren, maar hij is nogal zuinig met medicatie ed en ik wil nu graag het zekere voor het onzekere nemen.  Vandaar.
een da zegt of nee hoeft niet of zegt ja  ::)
het beste is opnieuw de test te doen, dat kost even wat geld maar dan weet je t zeker of de kuur genoeg was.
Probiotica krijgt Lola al een hele tijd, dus dat krijgt ze nu gewoon nog verder.  Die kon natuurlijk niet veel helpen met die Giardia...
ik weet niet welke je geeft maar ik zou even 1 van de betere geven en dan de hoogste dosering voorlopig.
ikzelf gaf echinacea toen ook nog...
later groene leem nog...
Ik ga dus straks al haar speelgoed dekentjes etc reinigen en ook maar het vloerkleed meedoen.  Hoe reinig je eigenlijk je tuin?
uh wat voor tuin heb je, wij hadden merendeel straat dus gewoon sopje erover, afspuiten klaar...
de gedeeltes aarde heb ik niets aan gedaan, dat verregende wel geloofde ik ;)
Wat voor symptomen krijgen mensen van Giardia?
dat weet ik helaas niet meer is alweer 3 jaar geleden bijna voor mij, uh misschien staat t wel ergens... :-\
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Giardia_lamblia

http://www.yahwoof.com/giardia.html

hier nog 2 intressante links over Giardia bij mens en dier .
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

karin2 schreef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Giardia_lamblia

http://www.yahwoof.com/giardia.html

hier nog 2 intressante links over Giardia bij mens en dier .
Goeie links!

Hmm, hier wordt een mens niet vrolijk van

"Cysten zijn zeer resistent en kunnen lang overleven in verscheidene milieus, zoals bijvoorbeeld water"

Grondig poetsen dus maar ...
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Jeetje, wat goed dat je er toch achter bent gekomen wat het is!
Lolita
1-ster
1-ster

Bericht door Lolita »

Gisterenavond hebben we dus het hele huis, toch de benedenverdieping, Lola komt nl nergens anders "ontsmet" met Dethol in het poetswater.  Lola's speeltjes zijn in een Dethol-badje gegaan en haar dekentjes heb ik in de machine gedaan met Dethol.  Ook drinkkom, eetbak, borstel, fatboy,... alles afgewassen met een Dethol sopje.  Het vloerkleed gereinigd, de bank afgewassen onze plaids en kussens in de machine. 

Voor onszelf heb ik contact opgenomen met de huisarts, aangezien Lola vermoedelijk al 5 maanden Giardia heeft, is de kans heel erg groot dat wij ook besmet zijn (we moeten daarom geen symptomen hebben) en hij vond het raadzaam om zelf dus ook een kuurtje (van overigens 1 dag) te doen.  Kleine moeite om op zeker te spelen. 

Onze tuin is maar een heel klein stukje stenen (die zijn afgeschrobd) maar voor een groot deel gras, lijkt mij onmogelijk te "ontsmetten"?  Al de rest buiten is wel "ontsmet": container, poepschep, ...

Jeetje wat een toestanden. 

Als probiotica heb ik Gaysan (van de DA), is een behoorlijk sterke volgens hem omdat het een combinatie van 5 verschillende is.  Verder krijgt Lola al een hele tijd Aloe Ferox omwille van de weerstandverhogende eigenschappen daarvan én ze krijgt missing link om een eventueel tekort door de langdurige terugkerende diarree te herstellen.

Wat doet groene leem exact voor de darmpjes?
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Nou jij bent wel grondig aan't poetsen geweest  8)

groene leem ontgiftigd dacht ik  :-\

ik hoop dat Lola nu eindelijk van haar klachten mag verlost zijn  :-*
roefus

Bericht door roefus »

Lees dit nu pas.
Lijkt me wel een opluchting, als je nu erachter bent waar alles vandaan kwam.
Tja, vervelend al dat gepoets  :P maar als het met Lola's darmpjes nu écht helemaal in orde komt...dan is dat het allemaal waard  :) :) :)
Veel succes verder !
Lolita
1-ster
1-ster

Bericht door Lolita »

Dat poetsen is het minste van mijn zorgen, met een hond in huis moet dat toch geregeld gebeuren he?  Het was nu gewoon iets "uitgebreider" en dan anders. 

Ja, we zij dus echt ONTZETTEND opgelucht nu we eindelijk weten wat ons meisje zo ziek maakte.  Alle symptomen die ze had (op het jeuken na) kunnen eigenlijk te wijten zijn geweest aan die stomme Giardia.  Het jeuken kan dan weer een gevolg zijn van een algehele slechte darmconditie, dus eigenlijk is ook dat verklaarbaar zonder allergie of wat dan ook.  Ik hoop het echt!!!
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

ik hoop dat ze spoedig van de Giardia verlost is en dat daarmee haar jeuk ook overgaat .
succes  :-*
Lolita
1-ster
1-ster

Bericht door Lolita »

Dank jullie wel allemaal voor de steun en het meedenken!

Plaats reactie