Kitten ziek, EINDELIJK THUIS!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Kitten ziek

*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

Hè verdorie... Heb je dat ook nog eens.
Ik kan me voorstellen dat het oh zo rot is als je niet weet wat het is...
Beterschap met beide nu... :-*
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Mchawi eet goed :) Ik ben vanochtend begonnen met afbouwen van zijn medicijnen en hij blijft goed eten vandaag! Hij krijgt nu 0,1 ml ipv 0,2 ml. Busara was vandaag flink hangerig van de medicatie en heeft toch gegeten. Niet super, maar wel goed. In overleg met da krijgt zij nu ook 0,1 ml ipv de 0,2 ivm met haar reactie er op. Nu maar hopen dat ze goed blijft eten ondanks de vermindering. Ik denk zelf van wel omdat haar ontlasting nu goed is en ze niet braakt oid.

Inmiddels is moeder Fransje weer terug op het niveau van de leeftijd van een week of 6 met voeden. De kittens dringen niet eens meer zo aan, ze gaat er al klaar voor liggen  :-* :-* De schat

Het lijkt de goede kant op te gaan. Ik blijf voorzichtig maar heb goed hoop :)
*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

He Loeka, oh oh oh, kleintjes ziek  :( Dat zal een hoop stress en bezorgdheid voor je zijn. Maar blijkbaar eten ze nu beide weer? Dat gaat dan toch de goede kant op. Beterschap hoor de kittens.
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

Ik ben blij dat ze beide weer goed eten! :D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Arme ukkies  :-* :-* zo frustrerend als je eigenlijk niks kunt doen dan afwachten.

En ik vind ze zoooooo mooi  :-* :-* ooit, als het katenbestand hier danig is verminderd ... ja dan .... *droom*
*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

Gaat het nog steeds goed Loeka? Ik ben benieuwd.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Nee het gaat niet goed, ik ben van de week gestart met dwangvoeren(Hill's AD) en gestopt met die Dexamethasone. Gisteren kregen ze erge diarree en begonnen te braken. (Of dit te maken heeft met de overgang van vers naar Hill's geen idee  :-\ ) Omdat dan het gevaar van uitdrogen groot is heb ik ze meegenomen naar de da. Daar zijn ze nu nog, sinds gistermiddag. Ik wordt straks gebeld hoe het er voor staat. Het eerste onderzoek door de, overigens andere da als eerst(lang verhaal), leverde niets op. Ontlasting is nagekeken, geen gekke dingen. Het is de bedoeling dat vandaag toch bloed geprikt wordt om proberen een diagnose te stellen behalve dan dat ze niet eten. Gisteren alleen maar  :'( :'( :'(

Ondertussen zijn de kittens harten aan het breken bij de opname:"wat een ontzettend leuk kittens zeg!" zei de assistente gisteravond door de telefoon ::) Ze vinden het in ieder geval niet heel erg dramatisch daar denk ik als ze vrolijk met de verzorgers geknuffeld hebben, hoop ik.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

jeetje  :-\
wat moet het verschrikkelijk zijn dat je niet weet wat het is :(
hopelijk weet je dat snel en knappen ze gauw op :-*
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Goh, dat is schrikken!  :o
Ik had wel min of meer verwacht dat het een virusje ofzo zou zijn, en ze inmiddels weer vrolijk rondhuppelen. Ik hoop maar dat de DA wat vind, en dat er ook wat aan gedaan kan worden.
Ik zal voor de ukkies duimen. En kop op hè!  :-*
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Oh bah, da's nou net niet wat je hoopt  :-\
Ik duim!
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Ok, net da gesproken. Ze zijn heel levendig(ze willen continue uit de kooi breken :o ). De kleine knul heeft een pietsie gegeten. Poes niet. Als zij vanmiddag nog niet gegeten heeft wordt ze weer gevoerd.

Er is helemaal niets te vinden bij de ukken. Het enige is dat ze niet eten  >:(
De da vindt op basis van deze bevindingen dat bloedonderzoek in principe niet nodig is. Maar ja er moet toch een reden zijn dat ze niet eten?  :-\  Vanmiddag gaan we dus wel bloedonderzoek doen dan weet je tenminste of lever, nieren ed nog goed werken  :(

Pff, tjonge,  :'( :'(
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Dat is vaag  :(
Weet je ook al wanneer je de uitslag van het bloedonderzoek kunt verwachten?
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ik heb vier jaar geleden ook een kitten gehad dat opeens niet meer wilde eten. Ze functioneerde verder normaal, was niet ziek, geen koorts, geen diarree, niet braken. En gewoon zoals alle normale kittens spelen en kattenkwaad uithalen. Alles dus normaal behalve eten.
Ook bij haar is er bloedonderzoek gedaan zonder resultaat. Foto's/echo ook niks te vinden.
Ze heeft toen preventief synulox gehad en toen dat niet hielp, richting baytril, dexamethason en op den duur interferon. Ondertussen had ik de kleine al die tijd gedwangvoederd. En opeens, 4 maanden later, begon ze weer te eten tot ieders stomme verbazing. Ze is op dierendag 4 jaar geworden en tot op heden weten we nog steeds niet waarom ze niet wilde eten.
Hopelijk houden die van jou het niet zo lang vol en eten ze snel hun bakje weer leeg.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Nee, maar ik ga er zowiezo bij zijn. De vorige keer was een drama met prikken nl. Dan vraag ik meteen naar de uitslag. Maar ze hebben zelf onderzoeksapparatuur. Ik denk dus niet zo heel lang.

In principe kunnen ze dus ook weer naar huis. Ik wil niets liever, maar ja ik zal ze ook alleen moeten opsluiten. Telkens achter ze aanrennen als ze richting de bak gaan is ook niet goed voor ze en voor mezelf ook niet trouwens.
Vanmiddag zal ik beslissen of ze weer meegaan naar huis of dat ze toch nog een nachtje moeten blijven.Overigens heeft de da ook het vermoeden met nadruk vermoeden dat de wisseling van vers naar blik ineens te veel voor de darmpjes is geweest.

Het is wel stil in huis zonder die ukken. Moederpoes heeft alleen maar liggen slapen de hele tijd, die was ook helemaal kapot net zoals ik trouwens. :sleeping:
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

??? ??? O nee hè. Dat is een tijd!

De da heeft nu het principe dat pas als ze echt niets eten, er gedwangvoerd worden. Om te voorkomen dat ze helemaal geen hongergevoel meer hebben. Ik hoop dat dat stimuleerd.
YaYa schreef: En opeens, 4 maanden later, begon ze weer te eten tot ieders stomme verbazing.

Plaats reactie