Kitten ziek, EINDELIJK THUIS!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Kitten ziek

*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

oei oei oei, wat lees ik nu?
Dat is niet goed nee. Het ergste is dat je niet weet wat het is. Dat is zo zenuwslopend.... ik weet er alles van  :(
Ik zou ook bloed laten nemen en eventueel ontlastingstaal en echo... tja... verder kan ik ook geen raad geven. Beterschap voor de kleintjes  :-*
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Ik ga ze straks al jullie knuffels geven! :-* :-*
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

pfffffffffffffff wat waardeloos dat je nu nog altijd niks weet  :(

hopelijk knappen ze snel weer op .

Sterkte !!!!
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Ze at bij mij ook helemaal niks. Dus het was verhongeren en doodgaan of dwangvoeren. Omdat ze zich verder als een normaal kitten gedroeg, ben ik gaan dwangvoederen. Ze kreeg voldoende om te blijven leven maar niet om te groeien. Toen ze 4 maanden oud was, woog ze nog geen kilo. Een een heel klein meisje.
Ze was gereserveerd maar door deze hele toestand, had ik zo'n band met haar dat ik besloten heb haar te houden. En we zijn nog steeds ontzettend blij dat we 4 jaar geleden al die moeite gedaan hebben. Ze is het dubbel en dwars waard.
Loeka schreef: ??? ??? O nee hè. Dat is een tijd!

De da heeft nu het principe dat pas als ze echt niets eten, er gedwangvoerd worden. Om te voorkomen dat ze helemaal geen hongergevoel meer hebben. Ik hoop dat dat stimuleerd.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik hoop echt dat ze iets kunnen vinden bij de hummeltjes, of dat ze spontaan weer normaal gaan eten  :-*

(je hebt toch geen ponponnetjes in huis hè?)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat een vervelend verhaal zeg, wel goed te horen dat ze blijkbaar wel interesse en energie hebben om met de assistente te knuffelen...

Ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar je zou eens om raad kunnen op een internationale gezondheids mailing lijst, waar ook dierenartsen op zitten.

Ik ben daar inmiddels een paar jaar uit, maar misschien dat Suzan je het aan het beste adres kan helpen?
Een paar jaar geleden was er een yahoo list met dit adres:
fanciershealth@yahoogroups.com maar ik weet niet of deze nog bestaat?
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

tjonge ik lees het 'vervolg' nu pas, en ik zal mijn duimen even op volle toeren aanzetten....
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Hoe is het nu met ze? Hoe is het bloedprikken gegaan? Weer zo'n drama?  :-\ En zijn ze inmiddels weer thuis?
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Ze zijn geprikt, toch gekozen voor een gasnarcose. Alle waarden zijn goed: lever, nier, suiker, kalium enz.

Ze zijn vannacht nog gebleven. Het is de bedoeling dat ik ze vandaag ga ophalen. Maar eten doen ze niet :(
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Loeka schreef: Nee, maar ik ga er zowiezo bij zijn. De vorige keer was een drama met prikken nl. Dan vraag ik meteen naar de uitslag. Maar ze hebben zelf onderzoeksapparatuur. Ik denk dus niet zo heel lang.

In principe kunnen ze dus ook weer naar huis. Ik wil niets liever, maar ja ik zal ze ook alleen moeten opsluiten. Telkens achter ze aanrennen als ze richting de bak gaan is ook niet goed voor ze en voor mezelf ook niet trouwens.
Vanmiddag zal ik beslissen of ze weer meegaan naar huis of dat ze toch nog een nachtje moeten blijven.Overigens heeft de da ook het vermoeden met nadruk vermoeden dat de wisseling van vers naar blik ineens te veel voor de darmpjes is geweest.

Het is wel stil in huis zonder die ukken. Moederpoes heeft alleen maar liggen slapen de hele tijd, die was ook helemaal kapot net zoals ik trouwens. :sleeping:
Ik vraag me af waarom je vers kittens over wilt zetten op blik ?

Als de motivatie is dat je ze aan alles wilt laten wennen omdat ze bij de nieuwe eigenaren misschien ook blik of brok krijgen dan is dat naar mijn mening niet echt een goeie reden. Waarom ik dat vind is hierom..fabrieksvoer in de vorm van blik en brok is geen gezonde voeding wat is eer belangrijker dan goede voeding in de aanleg van de darmflora met name bij jonge dieren . Je gaat nu door gezonde voeding af te wisselen met slechte voeding jonge dieren van slag brengen. (heel veel katten gaan trouwens van blikvoer aan de diaree)

Dan komt het argument maar dan gaan ze naar de eigenaren en gaan daar over op brok en dan worden ze ziek...
Ik denk dat het jouw taak is als fokker de nieuwe eigenaren er van te doordringen dat het erg belangrijk is het kitten op deze verse voeding te houden en als ze dat niet willen dan minstens de eerste tijd en dan voorzichtig af te bouwen. Jouw taak is een sterk kitten af te leveren en dat kun je alleen door ze de allerbeste start mee te geven.

Ik hoop dat het snel weer goed gaat en goed blijft gaan met de humpies  :-*
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Hoe wil jij dan gaan dwangvoederen met vers?
sylvia schreef: Ik vraag me af waarom je vers kittens over wilt zetten op blik ?
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Loeka schreef: Hoe wil jij dan gaan dwangvoederen met vers?
Gewoon malen en proppen. Gaat prima, heb ik met Kruimel ook een hele tijd gedaan.
Ik voer barf, die heb ik eerst door de molen gehaald en toen met water tot pap gemalen met de staafmixer. Kat onder de arm en spuiten. Later ging het ook goed met balletjes gehakt.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Loeka schreef: Hoe wil jij dan gaan dwangvoederen met vers?
Het zelfde als met blik, gewoon fijn gemalen , kleine balletjes er van maken en die achterin de keel stoppen.
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Hoe is het met ze?
*Axel*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Axel* »

Loeka, ik vrees dat ik met eenzelfde probleem zit.  :(
Na Eli een paar dagen geleden is vandaag ook Xena lusteloos, vanochtend wel wat gegeten, maar ook al dagen niet meer zoals het hoort, veel te weinig. Net haar temp genomen 39,5 dus te hoog. Geen diaree, ze heeft wel gebraakt vandaag, beetje gras en net gal, niet veel maar toch.
Morgen stante pede richting dierenarts.
Ik vrees toch voor een virus en dat het moeilijk eten niet door de duck komt maar ze gewoon ziek zijn.
Nu wil ik dat de dierenarts ze allebei binnenste buiten draait, dit is niet normaal.

Sterkte voor je kittens.

Plaats reactie