sien eet weer amper->boosdoener+fotos!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
-
Suzan54
- 4-sterren

- Contacteer:
Re: sien eet weer amper->boosdoener+fotos!
Sien is door het oog van de naald gegaan. Dat ze zoiets opeet! Ik heb ze ook in huis gehad maar omdat ze door de stofzuigerslang kunnen, zijn ze inmiddels verdwenen. Hoop ik tenminste. Als ik nog wat vind, gaat dat meteen weg.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Jeetje
wat een mazzel dat ze het weer uitkotste! Ongelofelijke vreetvarkens zijn die katten soms, barf trekken ze hun neus voor op en plastic frutsels gaan zo naar binnen

Ja inderdaad
amai, nog een geluk dat het er vanzelf weer uitkwam, anders had je nog lang kunnen zoeken naar waarom ze zo slecht at. Alhoewel... hoeveel tijd had ze nog. Er zijn toch zoveel gevaarlijke dingen op de markt voor zowel honden als katten... maar ja, wie denkt er nu aan dat een kat een plastiek ding naar binnen werkt.
Eet ze ondertussen wel al weer helemaal normaal?
Eet ze ondertussen wel al weer helemaal normaal?
Tja, en daarbij, je mag toch ook wel verwachten dat de fabrikant zoiets test. Speelgoed voor kinderen word ook aan alle kanten onderzocht voordat het verkocht mag worden. Nou ben ik realistisch genoeg om me te realiseren dat 'men' ongetwijfeld minder waarde hecht aan huisdieren, maar een minimale veiligheidstest zou toch wel normaal moeten zijn zou je denken...
het probleem is, getest of niet dat het in misschien 99% van de gevallen goed gaat omdat de kat het niet opeet... als je dan toevallig die 1% bent .... dan heb je pech...Mieuw schreef: Tja, en daarbij, je mag toch ook wel verwachten dat de fabrikant zoiets test. Speelgoed voor kinderen word ook aan alle kanten onderzocht voordat het verkocht mag worden. Nou ben ik realistisch genoeg om me te realiseren dat 'men' ongetwijfeld minder waarde hecht aan huisdieren, maar een minimale veiligheidstest zou toch wel normaal moeten zijn zou je denken...
Ik behoor ook vaak tot de 1 % spijtiggenoeg
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, volgens mij worden die speeltjes voor dieren echt maar slecht getest. Neem bv die zgn buffelhuidkluiven voor honden, daar zijn al zoveel ongelukken mee gebeurd en toch worden die dingen gewoon nog verkocht.
ik koop altijd speciale kattenspeeltjes, om er juist voor te zorgen dat ze er geen gekke dingen mee kunnen doen.
in het begin was ik juist heel blij met de ponponnetjes, omdat sien niet van balletjes houdt, behalve deze. deze vond ze dus iets te leuk.
ik ben wel blij dat ze het bij een half ponponnetje heeft gehouden, een hele en het was geen sientje meer
ik ben gister met sien in de sien-mobiel even langs de da geweest, en die heeft nog even gevoeld en geluisterd. alles klonk en voelde goed, ik heb ook de fotos laten zien, en de da zei dat alles er wss uit was.
gister heeft ze ook met smaak 125 gram cb en ook 2 kuikens gegeten.
vandaag alweer een kuipje zonder te mokken.
de da zei dat ik alle speeltjes moest weggooien, maar dat vind ik te rigoreus.
als alternatief moesten ze maar met elkaar spelen, en met wc rollen en propjes aluminiumfolie.
wcrollen vind ik eng, voor als ze er aan gaan knagen of t nat wordt; karton verpulverd heel snel, maar vormt wel een prop in de maag/darmen.
sien at als klein sientje al aan stukken alufolie, dus dat doen we ook niet.
we houden het gewoon bij grijze muizen met een rammeltje, die vindt ze wel normaal leuk. en vliegen en spinnetjes
ik knip tegenwoordig wel zelf de staarten van de speelmuizen, want sien vindt dat die dingen geen leren staartjes horen te hebben, en ontdoet ze daar als eerste altijd van.
ik denk dat sien zelf ook wel ergens in de gaten heeft gehad dat die ponponnetjes niet geschikt voor haar zijn, want toen ik nog in de veronderstelling was dat ze een haarbal had, heeft ze de ponponntjes erg vermeden.
in het begin was ik juist heel blij met de ponponnetjes, omdat sien niet van balletjes houdt, behalve deze. deze vond ze dus iets te leuk.
ik ben wel blij dat ze het bij een half ponponnetje heeft gehouden, een hele en het was geen sientje meer
ik ben gister met sien in de sien-mobiel even langs de da geweest, en die heeft nog even gevoeld en geluisterd. alles klonk en voelde goed, ik heb ook de fotos laten zien, en de da zei dat alles er wss uit was.
gister heeft ze ook met smaak 125 gram cb en ook 2 kuikens gegeten.
vandaag alweer een kuipje zonder te mokken.
de da zei dat ik alle speeltjes moest weggooien, maar dat vind ik te rigoreus.
als alternatief moesten ze maar met elkaar spelen, en met wc rollen en propjes aluminiumfolie.
wcrollen vind ik eng, voor als ze er aan gaan knagen of t nat wordt; karton verpulverd heel snel, maar vormt wel een prop in de maag/darmen.
sien at als klein sientje al aan stukken alufolie, dus dat doen we ook niet.
we houden het gewoon bij grijze muizen met een rammeltje, die vindt ze wel normaal leuk. en vliegen en spinnetjes
ik knip tegenwoordig wel zelf de staarten van de speelmuizen, want sien vindt dat die dingen geen leren staartjes horen te hebben, en ontdoet ze daar als eerste altijd van.
ik denk dat sien zelf ook wel ergens in de gaten heeft gehad dat die ponponnetjes niet geschikt voor haar zijn, want toen ik nog in de veronderstelling was dat ze een haarbal had, heeft ze de ponponntjes erg vermeden.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Sien-mobiel
kat van stand dus!
Nou, het klinkt allemaal hartstikke goed iig.
Heb je al eens een rubber bal geprobeerd? Een massieve, voor honden? Daar heb je ook kleine van van zacht rubber, volgens mij kan ze daar niet zoveel kwaad mee.
En heel vroegah toen mijn katten nog klein waren waren veren altijd een geheid succes. Die verteren als ze er aan mochten knagen dus niet riskant.
Alu-folie zou ik ook nooit doen, bv houten speeltjes zou weer wel kunnen. Vroegah (gaat ze weer
) had je houten garenklosjes waar katten vaak helemal gek op waren. Iets hols waar je iets rammelends in zou kunnen stoppen, da's ook leuk om mee te spelen.
Heb je al eens een rubber bal geprobeerd? Een massieve, voor honden? Daar heb je ook kleine van van zacht rubber, volgens mij kan ze daar niet zoveel kwaad mee.
En heel vroegah toen mijn katten nog klein waren waren veren altijd een geheid succes. Die verteren als ze er aan mochten knagen dus niet riskant.
Alu-folie zou ik ook nooit doen, bv houten speeltjes zou weer wel kunnen. Vroegah (gaat ze weer
ik heb wel van die dingen die in een kindersuprise ei zitten.Kruimel schreef: Sien-mobiel![]()
![]()
kat van stand dus!
Alu-folie zou ik ook nooit doen, bv houten speeltjes zou weer wel kunnen. Vroegah (gaat ze weer) had je houten garenklosjes waar katten vaak helemal gek op waren. Iets hols waar je iets rammelends in zou kunnen stoppen, da's ook leuk om mee te spelen.
zelfs sien vindt die best leuk, maar meestal liggen ze onder de bank. ik zal binnenkort eens wat meer kindersuprise eiers halen. choco eet ik dan zelf op, het speelgoedje dat erin zit gooi ik weg, en het plastic ding doe ik wel een belletje in ofzo.
over de paus... eeuuhh... sien-mobiel,
om medische redenen mag en kan ik sien voorlopig even incluus tas niet tillen.
dus ook niet 10 minuten ermee naar de da wandelen.
toen zag ik op internet van die hondenbuggys. past sien ook makkelijk in, en ot kan er dan zelfs nog bij.
ik heb fotos ervan gemaakt (otje staat er ook op!
LINK
Mijn katten zijn ook dol op van die bontmuisjes, maar ik peuter ook altijd eerst de oogjes en het neusje er uit. Het zijn wel kleine frutseltjes, maar je weet maar nooit...
Maar na dit verhaal ben ik wel een stuk kritischer naar m'n kattenspeeltjes gaan kijken. Gelukkig zijn het merendeel van de speeltjes die ik heb te groot om in de mond te passen. Waar mijn katten dol op zijn, zijn die speel dingen van de dierenafdeling van de IKEA. Daar zit ook een beetje catnip in
Maar na dit verhaal ben ik wel een stuk kritischer naar m'n kattenspeeltjes gaan kijken. Gelukkig zijn het merendeel van de speeltjes die ik heb te groot om in de mond te passen. Waar mijn katten dol op zijn, zijn die speel dingen van de dierenafdeling van de IKEA. Daar zit ook een beetje catnip in
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

koekje schreef: ik heb wel van die dingen die in een kindersuprise ei zitten.
zelfs sien vindt die best leuk, maar meestal liggen ze onder de bank. ik zal binnenkort eens wat meer kindersuprise eiers halen. choco eet ik dan zelf op, het speelgoedje dat erin zit gooi ik weg, en het plastic ding doe ik wel een belletje in ofzo.
over de paus... eeuuhh... sien-mobiel,
om medische redenen mag en kan ik sien voorlopig even incluus tas niet tillen.
dus ook niet 10 minuten ermee naar de da wandelen.
toen zag ik op internet van die hondenbuggys. past sien ook makkelijk in, en ot kan er dan zelfs nog bij.
ik heb fotos ervan gemaakt (otje staat er ook op!):
LINK
Oooohw, geweldig! Wat een handig idee!
Je kunt ze nog mee uit wandelen nemen ook.
Ot is nog steeds
Zo!!!!!!!! Hallo...wat een geluk dat het eruit is en dat het niet de darmen aan elkaar heeft laten verkleven 
-
Femke
- 5-sterren

ook die muizen doen het niet goed bij mijn katten: Oliver trekt de vacht (waarvan ik nog steeds denk dat het knijnenbont is) eraf en vreet die op.
ik geef alleen muizen met nepbont, juist om dat soort dingen te voorkomen.
t lijkt me ook best logisch als barfende en prooidieretende katten echt konijnenbont opeten.
en ik vind t verre van nodig dat er echt bont in dierenspeeltjes zit.
als ik merk dat er bij een muisje zn jasje een beetje loslaat, maak ik dat en gebruik daar sterk garen voor, met dubbele knoopjes etc, zodat ze de 'hechtingen' niet los kunnen maken (en de draadjes opeten).
t lijkt me ook best logisch als barfende en prooidieretende katten echt konijnenbont opeten.
en ik vind t verre van nodig dat er echt bont in dierenspeeltjes zit.
als ik merk dat er bij een muisje zn jasje een beetje loslaat, maak ik dat en gebruik daar sterk garen voor, met dubbele knoopjes etc, zodat ze de 'hechtingen' niet los kunnen maken (en de draadjes opeten).
hmm.... dacht ik net het ideale speeltje voor de katten gevonden te hebben! Ik heb een stuk of 3 van die balletjes, Mythos vindt ze geweldig. Muisjes werkt hier juist niet, binnen een uur heeft ie ze volledig ontleed. Oogjes, staartje, neusje en (nep)bontje eraf.