GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
Re: GNRH implantaat
Interessant resultaat hoor!
Eigenlijk zou ik weleens willen weten, hoe dit zich manifesteert bij een al wat onzekere reu.
Omdat dat niet bekend zal zijn, zou ik het ook weleens willen uitproberen.
Luuk is een onzekere reu, die graag werkt, maar in het normale leven direct een grote waffel geeft. Tijdens het werken, heeft hij geen interesse in andere reuen, tenzij zo'n hond zijn apport wil pakken.
Luuk is een onzekere reu, die graag werkt, maar in het normale leven direct een grote waffel geeft. Tijdens het werken, heeft hij geen interesse in andere reuen, tenzij zo'n hond zijn apport wil pakken.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Indy is ook een onzekere reu. Ik denk dat een onzekere reu er ook eerder op los timmert dan een reu die zeker van zichzelf is en het redt met alleen imponeergedrag.Ine schreef: Eigenlijk zou ik weleens willen weten, hoe dit zich manifesteert bij een al wat onzekere reu.
Ik durfde castratie niet aan, omdat ik bang was voor het ontstaan van angstagressie. Testosteron onderdrukt nl angst. Maar bij Indy is het nu zo dat hij wat minder zelfverzekerd is en daardoor niet meer vecht, maar nog niet zo angstig is dat hij angstagressief wordt. En natuurlijk heeft hij ook niet meer van dat haantjesgedrag door het ontbreken van z´n hormonen. Markeren en uren snuffelen doet hij ook niet meer. Dat verbaasd mij wel, omdat ik dacht dat dat vnl. gewoontegedrag is geworden.
Verder gebeurde het ook vaak dat andere honden zomaar bovenop hem knalden (hij was dan bv gewoon aan het snuffelen en keek niet eens naar de andere hond). Ik had ook het idee dat hij daar steeds onzekerder van werd.
Je zou het kunnen proberen. Er zijn ook implantaten die maar een half jaar werken.
Ik ga hier eens even over nadenken, samen met Margreet 
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Succes met nadenkenIne schreef: Ik ga hier eens even over nadenken, samen met Margreet![]()
Ik heb echt maanden lopen wikken en wegen
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Even een kleine update:
het gaat echt super met Indy
!
We hadden wat kleine probleempjes met uitvallen aan de riem, maar inmiddels loopt Indy bijna alleen nog maar los en gaat het geweldig.
Zoveel aandacht als hij voor mij heeft, het is niet te geloven. De omgang met andere honden verloopt prima en het wederzijdse vertrouwen is er weer. Dit weekend twee keer naar een druk losloopgebied geweest en hij heeft zelfs met honden gespeeld. Hij is inmiddels al een paar keer afgesnauwd door honden en dan loopt hij dus gewoon weg 8) . En soms wil hij wel eens de confrontatie met andere honden aangaan, maar dan is één brul van mijn zijde voldoende om een gevecht te voorkomen. Als ik hem z'n gang laat gaan dan wil hij nog steeds fixeren, maar gelukkig kan hem daarvan weerhouden door hem op comando naar mij te laten kijken. Vanmorgen zat hij echt om m'n been gekleefd, het leek wel obedience
.
Vrijdag ga ik meewandelen met de hondenuitlaatservice en als dat bevalt dan mag hij elke week mee.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het implantaat uitgewerkt raakt, gelukkig duurt dat nog even.
het gaat echt super met Indy
We hadden wat kleine probleempjes met uitvallen aan de riem, maar inmiddels loopt Indy bijna alleen nog maar los en gaat het geweldig.
Zoveel aandacht als hij voor mij heeft, het is niet te geloven. De omgang met andere honden verloopt prima en het wederzijdse vertrouwen is er weer. Dit weekend twee keer naar een druk losloopgebied geweest en hij heeft zelfs met honden gespeeld. Hij is inmiddels al een paar keer afgesnauwd door honden en dan loopt hij dus gewoon weg 8) . En soms wil hij wel eens de confrontatie met andere honden aangaan, maar dan is één brul van mijn zijde voldoende om een gevecht te voorkomen. Als ik hem z'n gang laat gaan dan wil hij nog steeds fixeren, maar gelukkig kan hem daarvan weerhouden door hem op comando naar mij te laten kijken. Vanmorgen zat hij echt om m'n been gekleefd, het leek wel obedience
Vrijdag ga ik meewandelen met de hondenuitlaatservice en als dat bevalt dan mag hij elke week mee.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het implantaat uitgewerkt raakt, gelukkig duurt dat nog even.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoi Dorethea
Wat een heerlijk gevoel moet dit zijn ,ontspannen te kunnen wandelen.
Geniet van je mannetje .
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Wat een heerlijk gevoel moet dit zijn ,ontspannen te kunnen wandelen.
Geniet van je mannetje .
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Woensdag over een week, gaat ook een hond van mij naar Utrecht voor het implantaat, ik hoop, dat ook hij wat anders wordt, zodat we met positief trainen het helemaal voor elkaar krijgen, dat hij na het uitwerken ervan, gewoon mee kan wandelen met andere reuen.
De mijne gaat ook,ik ben ook reuze benieuwd of het voor ons ook gaat werken,ik zou ook wel wat ontspannender willen wandelen 
ik zit deze topic met veel interesse te volgen ik ben erg benieuwd naar hoe het bij jullie honden gaat .
Ik zal het jullie graag vertellen hoor!henneke schreef: ik zit deze topic met veel interesse te volgen ik ben erg benieuwd naar hoe het bij jullie honden gaat .
Dus zal ik regelmatig een update geven.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Wat een goeie berichten Dorothea! Wat fijn dat het nu zo goed gaat.
Dorothea ik ben heel blij voor jou en vooral voor Indy , fijn dat hij nu lekker los kan zonder knokpartijen 
Nou breekt mijn klomp!! Dat ik hier moet lezen dat velen hun reuen of teven willen laten 'helpen' omdat niet 'helpen' allerlei moeilijkheden met zich mee brengt.
Ik heb een dominante reu type 'klootzak': erg zeker van zichzelf, fixeert iedereen, luistert dan ook nergens naar (maar vechten doet hij niet) en twee teven. Met de ene zal ik nooit een nestje fokken. Maar 'helpen' is nog nooit in mijn hoofd opgekomen. Natuurlijk zal het zo zijn dat het ongeholpen teefje meer kans heeft op ziekte x en dat mijn reu lastig is in de omgang. Maar hoort dat niet bij de sport van hondenhouden? Heb ik een reu om hem als een mietje door het leven te laten gaan? (sorry mietjes!). Ik heb zelf ook nooit gebaard, denk je dat ik nu mijn borsten laat verwijderen omdat ik meer kans loop op een enge ziekte? That's life!!
Bartje
Ik heb een dominante reu type 'klootzak': erg zeker van zichzelf, fixeert iedereen, luistert dan ook nergens naar (maar vechten doet hij niet) en twee teven. Met de ene zal ik nooit een nestje fokken. Maar 'helpen' is nog nooit in mijn hoofd opgekomen. Natuurlijk zal het zo zijn dat het ongeholpen teefje meer kans heeft op ziekte x en dat mijn reu lastig is in de omgang. Maar hoort dat niet bij de sport van hondenhouden? Heb ik een reu om hem als een mietje door het leven te laten gaan? (sorry mietjes!). Ik heb zelf ook nooit gebaard, denk je dat ik nu mijn borsten laat verwijderen omdat ik meer kans loop op een enge ziekte? That's life!!
Bartje
tja,en zo maakt iedereen zijn eigen vrije keuzes..........