Afgelopen vrijdag ging Terry steeds achter me lopen in het bos met zo'n blik van, ik wil terug. Ik nog wat aangemoedigd maar ze wilde eigenlijk niet meer. Ja, toen ik naar haar toe ging bleek al snel waarom. Haar poot bungelde er weer net zo bij als toen het gebeurde. Gelijk terug naar de auto en Maarten gemaild. Helaas was hij naar Brussel waardoor we niet eerder terecht konden dan vandaag. Vanmorgen om 09.00 waren wij dan ook al in Eersel. Na de foto's genomen te hebben bleek mijn vrees bewaarheid; het was opnieuw gebroken. Het was onder de eerste breuk gebroken, op de rand van de fixatie. De hamvraag natuurlijk; waardoor. Geen idee. Is het bot broos? Is het kanker? Infectie? Domme pech? Om deze breuk te kunnen zetten was het nodig om de kunstheup te verwijderen....ze zou dan moeten lopen op spieren en er wordt een kleine pseudo gewricht gevormd door o.a. littekenweefsel. De vooruitzichten hiervoor zijn goed te noemen. Dat neemt niet weg dat we niet wisten en weten waarom het gebroken is. Wij stonden dan vanmorgen ook voor de onmogelijke tweestrijd van opereren of inslapen. Om zeker te weten dat het geen botkanker is moet er een biopt genomen worden en dat duurt 4 a 5 dagen tot de uitslag er is. En hiervoor moet ze ook onder narcose. Het was zo'n moeilijke beslissing. Ik neeg naar inslapen, Martijn naar een kans geven. In ogenschouw genomen dat Terry verders gezond is en heel sterk is, had Martijn zoiets van, ik wil een 100% gefundeerde beslissing over leven en dood kunnen maken en niet gefundeerd op vermoedens. Wij hebben dus besloten tot opereren, met die verstande dat als hij wat zou aantreffen wat zou wijzen op grote dikke vette ellende dat hij haar moest laten inslapen. De kunstheup is eruit, de breuk is met een grote plaat gezet met de sterkste schroeven erin en hij heeft nul, komma nul zip zada zero iets aan kunnen treffen wat wijst op grote dikke vette ellende. Het was een mooie schone gladde breuk en het bot zag er prima uit. Als het broos was geweest had het zeker op diverse plekken moeten breken bij het zetten van de plaat. Er zijn wel biopten genomen, voor de zekerheid en de uitslag krijgen wij daar vermoedelijk vrijdag van. Hij is grofweg 2.5 uur met haar bezig geweest waarin ze totaal geen tekenen van zwakte getoond heeft, ze is goed uit de narcose gekomen en heeft alweer wat carnibest gegeten. De wond is wel heel groot, zo'n 35cm. Vanaf de bovenkant van de heup tot net onder de knie. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik/wij de juiste beslissing genomen hebben. Volgende week donderdag moeten we terug voor de eerste controle.
Jeetje meid
Je krijgt het wel heel hard voor je kiezen op het moment. Wat een toestanden!
Wat een ongelofelijk moeilijke beslissing! Ik had het in jouw situatie ook echt niet geweten, wat is nou wijsheid in zo'n geval? Zo te lezen heeft het tot nu toe goed uitgepakt en ik hoop en duim fanatiek dat het nu goed gaat.
Nog maar een keer veel sterkte.
allemensen Cindy wat een verhaal. Ik snap dat het een vreselijk moeilijke tweestrijd is geweest. Ik hoop dat de beslissing juist is geweest en dat Terry gauw opknapt.
Sjongejonge die heeft ook een paar forse operaties achter de rug hoor, ik hoop echt dat ze gauw herstelt nu (en dat de uitslag van het biopt goed blijkt te zijn)
Even een korte update. Ze kan nu op eigen kracht naar buiten, zo'n 50 a100m verder om te plassen. Hierbij staat ze heel bescheiden op haar poot. Ze heeft vanmorgen 70% van haar eten op en wil graag drinken. De keel doet zichtbaar pijn vanwege de tube. Ik denk dat ik tot nu toe niet mag klagen met nog geen 24 uur verder. Nu maar hopen dat de biopten geen doffe ellende aan het licht brengen.
Allemachtig Cindy........ Ik vind jullie echt ongelofelijke vechters zeg! Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je in tweestrijd hebt gestaan. Want dit is wel erg moeilijk. En ik kan me ook goed voorstellen dat je aan het eind van je latijn bent meis . Maar ja, nu is het dan toch weer feit dat die dappere sterke Terry van jullie al weer op eigen kracht naar buiten kan! Allemachtig, wat is zij sterk he. Niet normaal meer joh! Ik ga keihard duimen dat er niks uit de biopten komt!!!!!