niet tegenaan te voeren...!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="Laura2004"]
Ik heb niks gekopieerd van jouw site ???
[/quote]

nee...sorry...moest op de reactie van Pike zijn.
pike
5-sterren
5-sterren

Re: niet tegenaan te voeren...!!

Bericht door pike »

[quote="Decibels"]
In de eerste plaats staat er duidelijk op mijn site dat er © op zit en ten tweede:

als je dan tóch dingen kopieert van m'n website doe het dan helemaal....en niet alleen maar bepaalde stukken.
[/quote]
Ja dat c-tje betekent copyright maar ik heb toch duidelijk vermeld dat JIJ dat geschreven hebt op JOUW site. Dus MET bronvermelding.
Om nog meer te citeren (en dat is dus iets anders dan copieëren) lijkt me niet nodig. .
Laatst gewijzigd door pike op wo 24 okt 2007, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="pike"]
Ja dat c-tje betekent copyright maar ik heb toch duidelijk vermeld dat JIJ dat geschreven hebt op JOUW site. Dus MET bronvermelding.
[/quote]

dit staat ook mijn site:

Niets van deze site mag dan ook gekopieëerd en/of gebruikt worden zonder schriftelijke toestemming van de eigenaar van deze site.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

blijkbaar een gevoelig snaartje geraakt ..
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="pike"]
blijkbaar een gevoelig snaartje geraakt ..
[/quote]

zoals ik al zei...als je dan ondanks de © tóch kopeert doe het dan goed en haal niet alleen dátgene eruit wat JIJ wilt....!

Hieronder het deel wat erachter staat:

Dit i.v.m. het virus van Aujeszky. Slachthuizen en slagers kijken wat dat betreft niet zo nauw...(contact-besmetting met varkensvlees) Tenzij je het vlees bij een islamitische winkel haalt.
Lees hier meer over de ziekte van Aujeszky...!
http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... asp?id=304
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

[quote="Decibels"]
zoals ik al zei...als je dan ondanks de © tóch kopeert doe het dan goed en haal niet alleen dátgene eruit wat JIJ wilt....!
[/quote]
NOu, omdat je zo blijft aandringen, vooruit dan maar. Hier dan nog het deel wat er vóór staat. Ik citeer:

Hoewel de hond in 't algemeen als vleeseter wordt beschouwd, zullen er weinig honden zijn die nog dagelijks vers vlees krijgen.
Tegenwoordig zullen de meeste honden een compleet voer (brokken of diner) krijgen. Sommige mensen zijn geneigd om aan dat complete voer extra vlees toe te voegen, dit kun je beter niet doen. Als je een compleet droogvoer geeft dan zit daar alles in wat je hond nodig heeft én in de juiste verhoudingen.
Ga je daar extra dingen aan toevoegen dan haal je de balans uit die verhoudingen. Als je b.v. vlees gaat toevoegen (waar o.a. ijzer, eiwitten en vet inzit) dan zou je hond b.v teveel eiwitten binnen kunnen krijgen. Een keertje kan echt geen kwaad ( je hond zal het heerlijk vinden) maar je moet dit echt niet dagelijks gaan doen.
Die enkele keer dat je als extraatje wat vlees geeft, geef dit dan liever niet rauw."

Tevreden?
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="pike"]
NOu, omdat je zo blijft aandringen, vooruit dan maar. Hier dan nog het deel wat er vóór staat. Ik citeer:

Hoewel de hond in 't algemeen als vleeseter wordt beschouwd, zullen er weinig honden zijn die nog dagelijks vers vlees krijgen.
Tegenwoordig zullen de meeste honden een compleet voer (brokken of diner) krijgen. Sommige mensen zijn geneigd om aan dat complete voer extra vlees toe te voegen, dit kun je beter niet doen. Als je een compleet droogvoer geeft dan zit daar alles in wat je hond nodig heeft én in de juiste verhoudingen.
Ga je daar extra dingen aan toevoegen dan haal je de balans uit die verhoudingen. Als je b.v. vlees gaat toevoegen (waar o.a. ijzer, eiwitten en vet inzit) dan zou je hond b.v teveel eiwitten binnen kunnen krijgen. Een keertje kan echt geen kwaad ( je hond zal het heerlijk vinden) maar je moet dit echt niet dagelijks gaan doen.
Die enkele keer dat je als extraatje wat vlees geeft, geef dit dan liever niet rauw."

Tevreden?
[/quote]

Ja en..?? Ik zou niet weten wat er mis aan is.

Even terzijde...de topic ging over iets heel anders hoor....
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

zeg wat voor kvv geef je of staat dat ergens?

mijn teven zijn ook altijd eerder te dik dan te mager  :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="pike"]
Marijke houdt niet zo van eieren getuige haar eigen website:
"Ik geef mijn honden geen rauwe eieren. Deze kunnen niet alleen besmet zijn met de salmonellabacterie, maar een tweede belangrijk punt is dat een bepaalde stof (Avidine) die in rauw eiwit zit er de oorzaak van is dat het lichaam minder vitamine B op kan nemen uit de voeding. Door het ei te koken wordt Avidine vernietigd"

en ook niet van rauw vlees:
"Alle vleessoorten kunnen besmet zijn met salmonella of andere bacteriën. Ook kunnen er bepaalde wormeieren in het vlees zitten.
Vandaar mijn advies om alle vleessoorten die je van slachthuis of slager haalt te koken. Minimaal 20 minuten. "

[/quote]

Oh ja, even vergeten ::)  in dat geval heb ik dus geen tips.
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="danielle1980"]
zeg wat voor kvv geef je of staat dat ergens?

mijn teven zijn ook altijd eerder te dik dan te mager  :-X
[/quote]

ik geef verschillende merken door elkaar...hoofdmoot is AHV. Ik zou haar wel helemaal op de CB willen zetten (ik denk dat het vetgehalte van CB wat hoger is) maar CB wordt wat minder goed verdragen dan de andere merken.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Decibels"]
Ja en..?? Ik zou niet weten wat er mis aan is.

[/quote]
Ik ga heel erg  :offtopic2:

'Als je een compleet droogvoer geeft dan zit daar alles in wat je hond nodig heeft én in de juiste verhoudingen'

Wat is hier niet mis mee zou ik eerder vragen? Dit druist tegen alles in waar de meeste leden van Barfplaats voor staan. Een hond heeft geen granen nodig, een hond heeft geen kunstmatige toevoegingen nodig, een hond heeft geen gekookte meuk nodig! Ik denk dat het juist goed is als mensen die deze troep aan hun honden geven adan in ieder geval af en toe een rauw stuk vlees er bij geven. :-\
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Decibels"]
ik geef verschillende merken door elkaar...hoofdmoot is AHV. Ik zou haar wel helemaal op de CB willen zetten (ik denk dat het vetgehalte van CB wat hoger is) maar CB wordt wat minder goed verdragen dan de andere merken.
[/quote]

ok en hoeveel gram geef je normaal en nu?
ik geef trouwens gewoon maar 3 maaltijden aan mn zogende teef want dan zet t beter aan dan kleine maaltijden vind ik.
ik geef bv 3 maaltijden, alle 3 even groot als ze normaal krijgen bij 1 maaltijden, dus 3 keer zoveel als normaal....
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="Laura2004"]
Ik ga heel erg  :offtopic2:

'Als je een compleet droogvoer geeft dan zit daar alles in wat je hond nodig heeft én in de juiste verhoudingen'

Wat is hier niet mis mee zou ik eerder vragen? Dit druist tegen alles in waar de meeste leden van Barfplaats voor staan. Een hond heeft geen granen nodig, een hond heeft geen kunstmatige toevoegingen nodig, een hond heeft geen gekookte meuk nodig! Ik denk dat het juist goed is als mensen die deze troep aan hun honden geven adan in ieder geval af en toe een rauw stuk vlees er bij geven. :-\

[/quote]

er staat ook: áls...
Maar goed...dit is een 'compleet' andere discussie en ik ga er verder niets aan toe voegen...
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="danielle1980"]
ok en hoeveel gram geef je normaal en nu?
ik geef trouwens gewoon maar 3 maaltijden aan mn zogende teef want dan zet t beter aan dan kleine maaltijden vind ik.
ik geef bv 3 maaltijden, alle 3 even groot als ze normaal krijgen bij 1 maaltijden, dus 3 keer zoveel als normaal....
[/quote]

ze eet nu per dag tussen de 500-600 gram KVV +  tussendoor de nodige bakjes puppymelk. Normaal eet ze ongeveer 100-130 gr KVV per dag. Vanmiddag heeft ze ook een boeterhammetje tussendoor gehad. Als ik 3 maaltijden per dag zou geven wordt de hoeveelheid per keer te groot.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Decibels"]
ze eet nu per dag tussen de 500-600 gram KVV +  tussendoor de nodige bakjes puppymelk. Normaal eet ze ongeveer 100-130 gr KVV per dag. Vanmiddag heeft ze ook een boeterhammetje tussendoor gehad. Als ik 3 maaltijden per dag zou geven wordt de hoeveelheid per keer te groot.
[/quote]

hoezo te groot?
mijne eten altijd rustig 1 tot 2 kilo per keer.
ashi at 1,5 kilo om dr dikker te krijgen, maar niet te snel, omdat ze maar 25 kilo woog.
nu ze de puppen heeft eet ze 3 kilo.
dus 3 maaltijden van 1 kilo...

maar goed op zich geef je dus 3 keer zoveel als normaal zou genoeg moeten zijn...
ik zou als je toch zuivel wilt geven iets geven wat vet is met boterham erdoor of zo...

die puppenmelk lijkt me helemaal niets...
mijn ervaring is er slecht mee als moeders dat steeds eet...

Plaats reactie