niet tegenaan te voeren...!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

OK, ik had de discussie gestopt omdat ik eerlijk gezegd vind dat de toon wat minder persoonlijk kan. Maar Decibels gaf zelf aan dat de discussie onder een andere topic-naam door kan gaan. Sportief! En ik denk ook dat het een boeiende discussie is. Ik ga de discussie daarom van elkaar afsplitsen. Graag wel allemaal een beetje opletten dat we het respectvol houden en niet te persoonlijk maken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 25 okt 2007, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: niet tegenaan te voeren...!!

Bericht door Lizzy »

Nou, om de een of andere vreemde reden krijg ik het niet voor elkaar om de berichten op een juiste wijze van elkaar af te splitsen. Helaas, dan lopen er maar twee discussie's door elkaar, tis niet anders.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Decibels"]
Tjonge...krijg ik nu alle leden over me heen...? En dát in een topic die héél ergens anders over ging...namelijk Xanti die zo enorm dun is en waar niet tegenaan te voeren is.

Dat jullie een andere mening hebben over iets wat op mijn site staat..? Ok...het zij zo...dat mag..Net zoals ik een andere mening mag hebben. Er zijn er velen die het wel met mij eens zijn...Kijk maar eens op verschillende DA-sites. maar dat zullen jullie wel niet doen.
[/quote]

Overigens wil ik zelf ook nog reageren op een paar dingen in deze 2de discussie.

Wij kijken natuurlijk wel op websites van dierenartsen. En als zij schrijven wat jij schrijft, schrijven wij net zo goed dat wat zij schrijven pertinente onzin is. Dus ik begrijp niet zo goed wat je punt hier is?

Want, wat jij op jouw website schrijft betreffende rauw vlees klopt gewoon niet. En je bent zelf niet consisent, met wat je hier op Barfplaats in dit topic schrijft. Op je website schrijf je namelijk dat vlees wormeieren kunnen bevatten en dat je het daarom moet koken. Nou, ten eerste bevat goedgekeurd vlees geen wormeieren, dus hoef je het vlees ook niet te koken. Ten tweede : zou vlees al wel wormeieren bevatten; overleven die het maagzuur van de hond niet. Nou, dan schrijf je hier op Barfplaats dat je aanraadt het vlees te koken vanwege Aujeszky. Maar dat staat dus niet op je site. Daar staat dat je het moet koken vanwege (niet betaande) wormeieren.

Bovendien, ook je informatie omtrent de ziekte van Aujeszky is niet correct. Voor meer informatie over deze ziekte verwijs ik je naar dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 786.0.html.

En last but not least klopt de informatie die je over rauwe eieren geeft ook niet. Ik verwijs je graag naar dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 423.0.html. Daar kun je in detail lezen hoe het wel zit.

En dan nog is het natuurlijk jouw zaak wat je op je website zet. Maar ik vraag me wel af hoe je op een forum als Barfplaats kunt zitten en tegelijkertijd dit soort foutieve informatie op je website kunt zetten. En ik denk dat veel van ons dit niet kunnen rijmen. Dus het zou leuk zijn als je daar inhoudelijk op in wilt gaan.
Decibels

Re: discussie tekst website

Bericht door Decibels »

[quote="Lizzy"]
Overigens wil ik zelf ook nog reageren op een paar dingen in deze 2de discussie.

Wij kijken natuurlijk wel op websites van dierenartsen. En als zij schrijven wat jij schrijft, schrijven wij net zo goed dat wat zij schrijven pertinente onzin is. Dus ik begrijp niet zo goed wat je punt hier is?

Want, wat jij op jouw website schrijft betreffende rauw vlees klopt gewoon niet. En je bent zelf niet consisent, met wat je hier op Barfplaats in dit topic schrijft. Op je website schrijf je namelijk dat vlees wormeieren kunnen bevatten en dat je het daarom moet koken. Nou, ten eerste bevat goedgekeurd vlees geen wormeieren, dus hoef je het vlees ook niet te koken. Ten tweede : zou vlees al wel wormeieren bevatten; overleven die het maagzuur van de hond niet. Nou, dan schrijf je hier op Barfplaats dat je aanraadt het vlees te koken vanwege Aujeszky. Maar dat staat dus niet op je site. Daar staat dat je het moet koken vanwege (niet betaande) wormeieren.

Bovendien, ook je informatie omtrent de ziekte van Aujeszky is niet correct. Voor meer informatie over deze ziekte verwijs ik je naar dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 786.0.html.

En last but not least klopt de informatie die je over rauwe eieren geeft ook niet. Ik verwijs je graag naar dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 423.0.html. Daar kun je in detail lezen hoe het wel zit.

En dan nog is het natuurlijk jouw zaak wat je op je website zet. Maar ik vraag me wel af hoe je op een forum als Barfplaats kunt zitten en tegelijkertijd dit soort foutieve informatie op je website kunt zetten. En ik denk dat veel van ons dit niet kunnen rijmen. Dus het zou leuk zijn als je daar inhoudelijk op in wilt gaan.
[/quote]

Weet je...je jaagt mensen weg met opmerkingen als: wat doe je dan hier...?
Maar ik zal nog een keer een reactie geven. JIJ haalt dingen aan die alleen maar verwijzen naar topics op dit forum..Ik plaats wat dingen van DA-sites...en nee...ik heb persoonlijk NIETS met die sites en die DA's te maken....Is het toeval...dat ze min of meer hetzelfde schrijven? Ik denk het niet. En dát is dan waar de discussie over zou moeten gaan....niet het verwijten van dingen naar mij persoonlijk en zeggen dat ik foute dingen op m'n website heb (dát is nog maar de vraag..) of vragen wat ik op een frum als dit doe.

Onderstaand zijn dingen die van 5 verschillende sites afkomen.

Het is niet verstandig om extra voedingsstoffen zoals vlees of kalk toe te voegen aan een puppyvoer, omdat u dan de balans verstoort.

Het eten van rauw vlees, slachtafval of sommige knaagdieren houdt voor uw huisdier ook een risico op wormbesmetting in. Uw huisdieren kunnen lintwormen krijgen doordat ze vlooien oplikken die de drager kunnen zijn en die de lintworm op uw hond of kat kunnen overbrengen.

Vers vlees   
Mocht u uw hond toch af en toe vers vlees willen geven, geef het dan nooit rauw,   
maar altijd gekookt of gebraden.   
Vooral rauw (of niet gaar) varkens- en kippenvlees kan levensgevaarlijke bacteriën bevatten.   
Kip kan besmet zijn met de beruchte salmonellabacterie, varkensvlees met de ziekte van Aujeszky.

Wat kunt u nog meer doen om het risico op (besmettelijke) ziekten te voorkomen?
- neem niet teveel katten in huis
- houd voerbakken en kattenbakken goed schoon
- houd uw kat 's avonds en 's nachts binnen, dan vechten de meeste katten en vinden de meeste verkeersongelukken plaats
- probeer het "jagen" op muizen en vogels etc. te ontmoedigen
- voer geen rauw vlees

• Ongewenste zaken. Dit zijn:
- Ongekookt vlees en organen van het varken kunnen voor de hond dodelijke virussen (Aujeszky) bevatten. Ook rauw rundvlees kan ziekten overbrengen op de hond.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Decibels schreef: Weet je...je jaagt mensen weg met opmerkingen als: wat doe je dan hier...?
Beste Decibels, goed lezen hoor, want dat heb ik nergens geschreven! Echt niet! Ik schrijf "hoe kun je hier lid zijn en zulke fouten dingen op je website zetten!". Met andere woorden: lees je hier dan helemaal niet op Barfplaats? Of denk je dat wij allemaal uit onze nek fantaseren? Pure nieuwsgierigheid hoor!
Maar ik zal nog een keer een reactie geven. JIJ haalt dingen aan die alleen maar verwijzen naar topics op dit forum..Ik plaats wat dingen van DA-sites...en nee...ik heb persoonlijk NIETS met die sites en die DA's te maken....Is het toeval...dat ze min of meer hetzelfde schrijven? Ik denk het niet. En dát is dan waar de discussie over zou moeten gaan....niet het verwijten van dingen naar mij persoonlijk en zeggen dat ik foute dingen op m'n website heb (dát is nog maar de vraag..) of vragen wat ik op een frum als dit doe.

Nogmaals, goed lezen hoor Decibels! En volgens mij moet je niet alleen eenzijdige informatie van dierenartsen lezen. Want die heben er juist belang bij dat mensen angst hebben voor het zelf samenstellen van voeding. En angst hebben voor rauwe/verse voeding. Zij hebben er belang bij, dat jij (en de rest van de wereld) in zulke sprookjes blijft geloven.

En nou niet om het een of ander hoor, maar had je de topics waarnaar ik verwezen heb ook echt gelezen, dan zou je hebben kunnen zien dat ik daar informatie geef die ik elders gevonden heb. Ik vertel in het Aujeszky topic precies, exact welke instantie wat heeft gezegd. Dus ik vind het lichterlijk teleurstellend dat je niet de moeite hebt genomen dit topic te lezen. Je had daar misschien wijzer van geworden en op een andere wijze naar Aujeszky gekeken. Je had met die informatie dan ook nog zelf opnieuw op onderzoek uit kunnen gaan (als je mij dan toch niet gelooft - waar ik overigens niet mee zit hoor, begrijp me goed) en dan had je misschien wel zover gekomen dat je dan de juiste informatie op jouw website had kunnen zetten. Zonder iemand (wie het dan ook is) na te praten.

Maar ja goed, nu je toch zo aandringt? Wat doe je hier op Barfplaats, als je verse/rauwe voeding zo levensgevaarlijk vindt? Waarom voer je het uberhaubt aan je honden? Niet om je weg te jagen hoor Decibels, want ik vind het prima dat je hier lid bent. Maar je maakt me wel erg nieuwsgierig naar het waarom. Kunnen wij nog wel enige bijdrage voor je leveren? Of ben je op zich wel nieuwsgierig naar hoe wij er hier over denken?
Onderstaand zijn dingen die van 5 verschillende sites afkomen.

Het is niet verstandig om extra voedingsstoffen zoals vlees of kalk toe te voegen aan een puppyvoer, omdat u dan de balans verstoort.
Ja, maar dit is niet waar wij over vallen dat je op je website hebt geschreven. Kalk voeren wij overigens nooit aan onze honden, laat staan puppies. Maar vlees en vleesbot en orgaanvlees geven, in de juiste hoeveelheden, zelfs als je ook deels brokken voert: daar is niks mis mee. Ergo, da's juist gezond! Dus ja, alleen vlees of kalk toevoegen is niet verstandig. Maar tegelijkertijd zou je op jouw eigen website kunnen zetten hoe het dan wel moet, toch?
Het eten van rauw vlees, slachtafval of sommige knaagdieren houdt voor uw huisdier ook een risico op wormbesmetting in. Uw huisdieren kunnen lintwormen krijgen doordat ze vlooien oplikken die de drager kunnen zijn en die de lintworm op uw hond of kat kunnen overbrengen.
Fijn, maar dit klopt dus niet Decibels. Dit klopt dus niet, echt niet. Dit is achterhaalt en heeft een hele lange baart. Neem eens contact op met productschap vee en vlees. Ofzo. Zij kunnen je dan meer vertellen over hoe de keuringen plaats vinden. Overigens moet je ook hier weer in je achterhoofd houden dat honden een maagzuur hebben met een pH waarde van 1. Steek je daar je hand in, lost je hand gewoon op. En dat is mooi, want als een hond nou een konijnenlijk in het bos eet, vergeven van de maaien (zoals Linga dat van de week deed): dan gaan die vanzelf dood in dit zure maagzuur. Dus zou er al een worm door de keuring heen komen: dan sterft deze in de maag van de hond. Dat verzin ik niet zelf hoor. Lees bijvoorbeeld boeken van Donath. Of Mogens Eliasen.

Wat ik dan trouwens niet zo goed snap is dat je het kant en klare versvlees wel rauw geeft. Want daar kunnen toch volgens de theorie van deze dierenartsen ook wormeieren en salmonella en allerlei andere verschrikkelijke dingen in zitten? Ben je daar dan niet bang voor?
Vers vlees   
Mocht u uw hond toch af en toe vers vlees willen geven, geef het dan nooit rauw,   
maar altijd gekookt of gebraden.   
Vooral rauw (of niet gaar) varkens- en kippenvlees kan levensgevaarlijke bacteriën bevatten.   
Kip kan besmet zijn met de beruchte salmonellabacterie, varkensvlees met de ziekte van Aujeszky.

Ja, en ben je dan totaal ongevoelig voor tegenargumenten? Want ook dit klopt gewoon niet.... Hier gaat men volledig voorbij aan de pH waarde van het maagzuur van de hond. Het is superachterhaalt, we hebben status Aujeszky vrij in NL.... En dan nog waarschuwen wij hier ook voor het eten van varkensvlees. Maar gut, dan voer je toch iets anders? Rund, kip, paard, geit, lam, etc. Er valt gewoon geen ophef over te maken over Ajueszky anders dan "voer je hond gewoon liever geen varkensvlees".
Wat kunt u nog meer doen om het risico op (besmettelijke) ziekten te voorkomen?
- neem niet teveel katten in huis
- houd voerbakken en kattenbakken goed schoon
- houd uw kat 's avonds en 's nachts binnen, dan vechten de meeste katten en vinden de meeste verkeersongelukken plaats
- probeer het "jagen" op muizen en vogels etc. te ontmoedigen
- voer geen rauw vlees

• Ongewenste zaken. Dit zijn:
- Ongekookt vlees en organen van het varken kunnen voor de hond dodelijke virussen (Aujeszky) bevatten. Ook rauw rundvlees kan ziekten overbrengen op de hond.

Ik vraag je wederom: ben je dan ongevoelig voor tegenargumentatie? En ben je nou nog nooit eens zelf op zoek gegaan naar de waarheid? Want dit is leuk, deze voorbeelden, maar wij overspoelen je met andere informatie en daar veeg je dan je je handen dan mee af. Waarom? Omdat wij het predikaat dierenarts niet hebben? Overigens zitten hier wel een paar dierenartsen hoor. Maar goed, de gemiddelde dierenarts heeft dus echt maar betrekkelijk weinig verstand van hondenvoeding. Omdat ze op de Universiteit daarover nauwelijks nog wat leren, anders dan dat je voor ieder gebrekje wel een passend brokje hebt. Nou staat het je natuurlijk vrij om alleen dierenartsen te geloven, maar waarom ga je dan zelf niet achterhalen hoe het echt zit? Want ik zeg dat ze het compleet onjuist hebben. Echt, ze zitten met al deze voorbeelden hier boven er 180 graden naast. Het is nu niet mijn intentie om je aan te vallen hoor Decibels, maar om je uit te dagen zelf eens op onderzoek uit te gaan!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 26 okt 2007, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Decibels

Bericht door Decibels »

Over goed lezen gesproken....op mijn site staat wel degelijk dat koken ook i.v.m Aujeszky is.

Verderop staat in hetzelfde stukje "Tegenwoordig zijn er de kant en klaar (diepvries) rauw vlees-maaltijden van oa: Rodi, Prins, AHV. De fabrikanten van deze merken garanderen dat het vlees wat zij gebruiken absoluut niet in aanraking is geweest met varkensvlees."

en ja...ondanks het feit dat ik mijn honden al jarenlang KVV geef, ben ik huiverig voor dingen...Het is maar de vraag of het vlees daarvan van goedgekeurde dieren komt....schandalen met im- en exportvlees zijn er regelmatig...en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen...Er zullen vele illegale vlees/dier transporten zijn die nooit gesnapt worden (of pas vele jaren later) Het is niet voor niets een lucratief handeltje....Dus bij mij speelt het altijd in m'n achterhoofd....helemaal nu er een entverbod voor aujeszky is....maar ja...ze moeten iets eten...toch?

En wat betreft die contactbesmetting...Zie de site van de LNV.

salmonella...Het gebeurd wel degelijk dat een hond of kat salmonella krijgt. Goed...zal niet élke hond/kat het krijgen....maar het zal jouw hond/kat maar zijn die er aan dood gaat.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Maar honden kunnen ook door brokken een salmonella besmetting oplopen en wat dacht je van het grote voedselschandaal, waar al heel wat honden en katten aan zijn overleden,wat nu al heel wat maanden in Amerika speelt? Ik weet tenminste waar ik mijn vlees haal. Ik sta er op de neus bij als het wordt afgesneden. In het slachthuis mag niet eerder verkocht worden als de keuringsdienst het vlees en de organen heeft gekeurd.
Verder ben ik ook geen kynoloog maar ik heb al 34 jaar honden. Ik heb zonder problemen mijn gezin al 34 jaar gevoederd, daar is ook geen uitgebalanceerde hapklare brok aan te pas gekomen en ik ben geen dieetkundige  ;) waarom zou ik en al die andere honden/kattenbezitters de maaltijden van mijn/hun dieren dan niet zelf kunnen samenstellen?
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="Decibels"]
Over goed lezen gesproken....op mijn site staat wel degelijk dat koken ook i.v.m Aujeszky is.

Verderop staat in hetzelfde stukje "Tegenwoordig zijn er de kant en klaar (diepvries) rauw vlees-maaltijden van oa: Rodi, Prins, AHV. De fabrikanten van deze merken garanderen dat het vlees wat zij gebruiken absoluut niet in aanraking is geweest met varkensvlees."

en ja...ondanks het feit dat ik mijn honden al jarenlang KVV geef, ben ik huiverig voor dingen...Het is maar de vraag of het vlees daarvan van goedgekeurde dieren komt....schandalen met im- en exportvlees zijn er regelmatig...en dat zijn dan de zaken die aan het licht komen...Er zullen vele illegale vlees/dier transporten zijn die nooit gesnapt worden (of pas vele jaren later) Het is niet voor niets een lucratief handeltje....Dus bij mij speelt het altijd in m'n achterhoofd....helemaal nu er een entverbod voor aujeszky is....maar ja...ze moeten iets eten...toch?

En wat betreft die contactbesmetting...Zie de site van de LNV.

salmonella...Het gebeurd wel degelijk dat een hond of kat salmonella krijgt. Goed...zal niet élke hond/kat het krijgen....maar het zal jouw hond/kat maar zijn die er aan dood gaat.
[/quote]

Marijke, het hele leven is één groot risico! Risico dat je wordt overvallen op straat, dat je onder de tram loopt of dat jezelf een keertje je kip niet goed bakt en daardoor een voedselvergiftiging krijgt. Zonder risico's geen leven.
Maar met het voeren van kvv of volgens de BARF-methode weet je in ieder geval zeker dat je hond altijd beter en gezonder eet dan met welke brok of verhit vlees dan ook. Dit is een feit en daar valt mijns inziens verder niet over te discussieren.
Daarnaast vind ik het merkwaardig dat jij actief deelneemt op een forum over gezonde, natuurlijke voeding terwijl je zelf op jouw site de indruk wekt daar niet achter te staan. ???
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Zonder wie dan ook te quoten, kun je ook gewoon je eigen ervaringen op je site zetten!

Toch zou ik graag eens willen weten, wat je je honden nu voert, want ook al heb je dat al geschreven, na alles wat je nog meer hebt gezegd en met meeneming van wat op je site staat, kan het er bij mij niet in, dat je echt vers voert, niet alle dagen in ieder geval.
Dat laatste is ook geheel aan jou, ik veroordeel niemand, die brokken voert. Ieder zijn keus daarin.

Plaats reactie