GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Ik volg dit topic met grote interesse!
Didot is een op en top reu en dat beperk ons behoorlijk tijdens de wandelingen.
In een groot losloop gebied kom ik al helemaal niet :-\ Didot blijft keurig bij mij, hij is bepaald niet ongehoorzaam, maar als er dan een reu te dicht bij hem komt (al is het maar om vriendelijk te snuffelen) dan is het met een flink grommen en voordat je het weet een knokpartij.

Met "roedel" reuen gaat het aardig goed, maar die kent hij van pup af aan.

Ik zit dus al een poosje op de wip, castratie wil ik eigenlijk niet want ik heb geen flauw idee of het probleem er dan eigenlijk wel minder op wordt....hij is met soms ook wel wat onzeker en dan is het dus wel definitief zo'n castratie.

Verder wil ik ook eigenlijk wel wat weten over de kosten die jullie gemaakt hebben voor een implantaat. (mag ook per PB)
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Ik vind het verbazend dat er ineens een heleboel mensen komen met hetzelfde reuenprobleem,terwijl ik vroeger dacht dat ik de enige was.
We zullen jullie zeker op de hoogte houden en het implantaat kost voor een half jaar 100 en voor een jaar 181.-- euro,wij hoefden de consultkosten niet te betalen omdat we beloofd hebben mee te werken aan het onderzoek,dmv vragenlijsten etc.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

margreet schreef: Ik vind het verbazend dat er ineens een heleboel mensen komen met hetzelfde reuenprobleem,terwijl ik vroeger dacht dat ik de enige was.
We zullen jullie zeker op de hoogte houden en het implantaat kost voor een half jaar 100 en voor een jaar 181.-- euro,wij hoefden de consultkosten niet te betalen omdat we beloofd hebben mee te werken aan het onderzoek,dmv vragenlijsten etc.
Nou ja zeg, ik deed het netjes via pb. :P
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Ine schreef: Nou ja zeg, ik deed het netjes via pb. :P

Sory ik zag geen reden om het niet neer te zetten.
In het eerste bericht stond al een richtprijs.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

margreet schreef: Ik vind het verbazend dat er ineens een heleboel mensen komen met hetzelfde reuenprobleem,terwijl ik vroeger dacht dat ik de enige was.
Nou zeker niet Margreet! Heb hier ook zo'n macho(otje), die echter wel af te leiden is met een bal. Scheelt weer een slok op een bal?  ;D

Hoop dat het voor Bram heel goed uitpakt! Kunnen we ooit nog eens samen wandelen.  :-*
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

margreet schreef:

Sory ik zag geen reden om het niet neer te zetten.
In het eerste bericht stond al een richtprijs.

sorry, ik heb er overheen gelezen :-[

Ik heb er bovendien nooit een geheim van gemaakt dat Didot moeilijk in de omgang met reuen is, maar hij is  nu 2,5 en er kan nog best veel veranderen, tenslotte is hij nog niet helemaal uit gepuberd.

Ik ben nog lang niet uitgelezen over dit implantaat, ik wil er graag nog veel meer over weten, ben niet een type om over één nacht ijs te gaan.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

pallas schreef:
sorry, ik heb er overheen gelezen :-[

Ik heb er bovendien nooit een geheim van gemaakt dat Didot moeilijk in de omgang met reuen is, maar hij is  nu 2,5 en er kan nog best veel veranderen, tenslotte is hij nog niet helemaal uit gepuberd.

Ik ben nog lang niet uitgelezen over dit implantaat, ik wil er graag nog veel meer over weten, ben niet een type om over één nacht ijs te gaan.
Er is een heel stuk in het Engels dat heb ik van Dorothea,moet je haar even een pb sturen dan stuurt ze het vast wel naar je toe.
Bovendien komt er wss een stuk over in een hondenblad van een rasvereniging,tegen die tijd hoor je het wel ;)
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

Storm heeft inmiddels ook een implantaat , vanochtend zijn we naar Utrecht geweest en is het gedaan , een leerling was bijna haar vingers kwijt doordat ze een thermometer in zijn gat dacht te stoppen en dat vond hij echt niet leuk ( thuis kan ik het zonder problemen ) en op die tafel staan vond hij werkelijk doodeng hij stond te trillen als een rietje dus toen ze het implantaat ging zetten en hem weer op de tafel wilde zetten heb ik nee gezegt ze kon er op de grond ook prima bij hoor , hij kreeg uit voorzorg wel een snuitje om en dat was maar goed ook , hij vond het zetten van het implantaat echt heel erg de aansteller .
op weg naar de uitgang heeft hij wraak genomen door de schuifdeur va een flinke plas te voorzien  ;D ( was vast net een reu doorgekomen ) nou ja ik heb het netjes opgeruimt en de wachtkamer had weer even iets om te lachen .
ben benieuwd hoe het de aankomende tijd gaat met mijn ventje  ;)
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

Wat een interassant onderwerp. Ik ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen.
Vanaf welke leeftijd zou zo'n implantaat bij een reu kunnen worden aangebracht; ook pas als hij volgroeid is (net als bij castratie)?

Dorothea, heb je ook een link of document waar het gehele onderzoek te lezen is?
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

henneke schreef: Storm heeft inmiddels ook een implantaat , vanochtend zijn we naar Utrecht geweest en is het gedaan , een leerling was bijna haar vingers kwijt doordat ze een thermometer in zijn gat dacht te stoppen en dat vond hij echt niet leuk ( thuis kan ik het zonder problemen ) en op die tafel staan vond hij werkelijk doodeng hij stond te trillen als een rietje dus toen ze het implantaat ging zetten en hem weer op de tafel wilde zetten heb ik nee gezegt ze kon er op de grond ook prima bij hoor , hij kreeg uit voorzorg wel een snuitje om en dat was maar goed ook , hij vond het zetten van het implantaat echt heel erg de aansteller .
op weg naar de uitgang heeft hij wraak genomen door de schuifdeur va een flinke plas te voorzien  ;D ( was vast net een reu doorgekomen ) nou ja ik heb het netjes opgeruimt en de wachtkamer had weer even iets om te lachen .
ben benieuwd hoe het de aankomende tijd gaat met mijn ventje  ;)
Oeps... ;D

Knuffel voor Storm, hopelijk heeft het implantaat het gewenste resultaat.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

eerste update , ik geloof dat bij Storm de hormonen nu pas echt door zijn lijf beginnen te gieren , ik kan het zelf bijna niet geloven dat het zo snel zijn effect laat zien ( in de eerste weken versterkt het implantaat de hormoonhuishouding ) maar daarnet deed Storm verwoede pogingen om Bo te berijden  :o dat heeft hij dus nog nooit gedaan ohoh dat belooft wat voor de aankomende weken .
hij ligt nu trouwens weer rustig in zijn mand nadat ik hem een ongelooflijke grote bek heb gegeven .
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

henneke schreef: eerste update , ik geloof dat bij Storm de hormonen nu pas echt door zijn lijf beginnen te gieren , ik kan het zelf bijna niet geloven dat het zo snel zijn effect laat zien ( in de eerste weken versterkt het implantaat de hormoonhuishouding ) maar daarnet deed Storm verwoede pogingen om Bo te berijden  :o dat heeft hij dus nog nooit gedaan ohoh dat belooft wat voor de aankomende weken .
hij ligt nu trouwens weer rustig in zijn mand nadat ik hem een ongelooflijke grote bek heb gegeven .
Indy probeerde de eerste dagen ook z'n beste vriend te berijden, normaal werd hij altijd door hem bereden  :-\ . Gelukkig was het bij hem maar van korte duur, ik zag na een dag of 4 al duidelijk z'n ballen krimpen en zag ik verandering in z'n gedrag.
Sterkte met Storm, hopelijk wordt het snel wat rustiger op het hormonengebied  8)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Vivian schreef: Wat een interassant onderwerp. Ik ben erg benieuwd naar al jullie ervaringen.
Vanaf welke leeftijd zou zo'n implantaat bij een reu kunnen worden aangebracht; ook pas als hij volgroeid is (net als bij castratie)?

Dorothea, heb je ook een link of document waar het gehele onderzoek te lezen is?
Ik heb een PDF met de onderzoeksresultaten, als je je email pb't dan stuur ik het op.
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

*Dorothea* schreef: Ik heb een PDF met de onderzoeksresultaten, als je je email pb't dan stuur ik het op.
je hebt een pb  ;)
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

*Dorothea* schreef: Indy probeerde de eerste dagen ook z'n beste vriend te berijden, normaal werd hij altijd door hem bereden  :-\ . Gelukkig was het bij hem maar van korte duur, ik zag na een dag of 4 al duidelijk z'n ballen krimpen en zag ik verandering in z'n gedrag.
Sterkte met Storm, hopelijk wordt het snel wat rustiger op het hormonengebied  8)
ik vind het gewoon ongelooflijk dat het na een half dagje al zijn werking gaat vertonen zeg , net met het uitlaten liep hij over straat alsof hij de wereld bezit ik zweer het ik was blij dat we niemand tegen kwamen op zijn stoep !
als dat erger wordt de aankomende dagen gaat hij de avond ronde even met een snuitje om vette pech maar we kunnen ons geen bijtincidenten op de hals halen .

ik ben daarnet trouwens begonnen met rustcompositum misschien dat dat hem een beetje helpt en ik hoop dat het bij Storm ook snel wat rustiger wordt qua hormonen maar anders ach dan bijten we ons er wel doorheen .

Plaats reactie