slechte ontlasting (update giardia)
Moderator: Lizzy
Re: slechte ontlasting
Heb heel mijn huis meerdere keren met dettol gedweilt, zijn bakken in een dettol sopje, zijn bench in de dettol, zijn speeltjes, kortom alles is door de dettol gegaan dus daar kan het volgens mij niet aan hebben gelegen.
-
Femke
- 5-sterren

sharon27 schreef: Heb heel mijn huis meerdere keren met dettol gedweilt, zijn bakken in een dettol sopje, zijn bench in de dettol, zijn speeltjes, kortom alles is door de dettol gegaan dus daar kan het volgens mij niet aan hebben gelegen.
oh o.k. dan kan het daar niet aan liggen. Wat zegt de Da ervan?
De DA gaat even overleggen wat te doen, dat hoor ik vandaag. Gisteravond poepte Moos op het speelveldje dus moest ik het opruimen, ik pakte het op en hij brak doormidden, aan de binnenkant zag je duidelijk rood vlees zitten. Het was net een rood vlees kroket met een donker korstje( lekkere vergelijking he). Verteerd hij nou niet goed?????
giardia kan vreselijk hardnekkig zijn, en is helaas ook een bijzonder besmettelijke zoönose (dus ook mensen kunnen het krijgen, ook van dieren, en misschien ook andersom).
ik geloof ook, maar weet niet zeker, dat giardia bestand is tegen dettol.
misschien is het een goed idee om zijn spullen (en je eigen poepdoos) met een ander ontsmettingsmiddel te soppen. misschien een stoomreiniger?
ik heb al vele verhalen gehoord van langdurige giardiabesmettingen bij katten, en in de huizen waar ze leven.
zowel metronidazol als panacur zijn geloof ik goede werkende medicijnen. ik zou nog een kuurtje nemen.
over moos zn kroketdrollen..
kan het niet zijn dat zn spijsvertering van slag is van de parasiet?
ik geloof ook, maar weet niet zeker, dat giardia bestand is tegen dettol.
misschien is het een goed idee om zijn spullen (en je eigen poepdoos) met een ander ontsmettingsmiddel te soppen. misschien een stoomreiniger?
ik heb al vele verhalen gehoord van langdurige giardiabesmettingen bij katten, en in de huizen waar ze leven.
zowel metronidazol als panacur zijn geloof ik goede werkende medicijnen. ik zou nog een kuurtje nemen.
over moos zn kroketdrollen..
kan het niet zijn dat zn spijsvertering van slag is van de parasiet?
-
mirjam_dc
Inderdaad kan giardia zeer hardnekkig zijn, ik weet het helaas uit eigen ervaring (in West Afrika een keer opgelopen). Overigens heb ik altijd begrepen dat het uiteindelijk ook vanzelf over gaat (bij mensen heb ik het nu over), maar als je toegang hebt tot medicijnen laat je het daar liever niet op aankomen (en het kan wel een maand of drie duren). Mijn hond heeft als pup ook een giardia besmetting gehad (kwam hij mee thuis van de fokker
) maar dat was met medicijnen (weet zo niet meer wat hij toen gekregen heeft) toch vrij snel onder controle. Ik begrijp heel goed dat het ontzettend vervelend is en je je zorgen maakt, maar echt, ook jouw hondje komt er ongetwijfeld bovenop, zeker als je hem lekker rauw blijft voeren en probiotica geeft!
groetjes,
Mirjam
groetjes,
Mirjam
-
Eeffie
- 3-sterren

- Contacteer:
Je bent duidelijk goed bezig geweest!!sharon27 schreef: Heb heel mijn huis meerdere keren met dettol gedweilt, zijn bakken in een dettol sopje, zijn bench in de dettol, zijn speeltjes, kortom alles is door de dettol gegaan dus daar kan het volgens mij niet aan hebben gelegen.
Yep, mijn huis is schoon, maar mijn hond blijft ziek!!!
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

De pups van Danielle hebben maanden giardia gehad, het kan dus echt heel hardnekkig zijn. Misschien kun je haar nog eens om ervaringen vragen.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik zou panacur proberen voor 5 dagen in hoge dosering.
die werkt vaak veel beter...
veel probiotica geven en ik gaf echinacea en groene leem.
tja blijven schoonmaken, want 1x helpt niet, nu hij t nog heeft...
de tuin, het huis, de banken enz enz...alles...
ook zou ik even niet gaan wandelen waar je normaal doet, aangezien het heel erg besmettelijk is.
andere honden zouden ziek kunnen worden of het inmiddels al zijn...
mijn honden hebben t zeker 5 maanden gehad...
ook zou ik even niet gaan wandelen waar je normaal doet, aangezien het heel erg besmettelijk is.
Ik begreep uit jouw verhaal dat jouw hondjes er na 1 kuur vanaf waren of heb ik dat verkeerd gelezen.danielle1980 schreef: ik zou panacur proberen voor 5 dagen in hoge dosering.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
dat klopt wel ja, een kuur van 5 dagen panacur.sharon27 schreef: Ik begreep uit jouw verhaal dat jouw hondjes er na 1 kuur vanaf waren of heb ik dat verkeerd gelezen.
daarvoor hadden ze al heel wat kuren gehad die niet werkte
Ik ga de DA wel om een Panacur vragen en dan maar elke dag alles de dettol in en dan hoop ik dat Moos er vanaf komt. Ik hou jullie op de hoogte.
-
danielle1980
- 5-sterren

- Contacteer:
ik zou de laatste dag van de kuur beginnen met alles schoon te maken, want anders blijf je bezigsharon27 schreef: Ik ga de DA wel om een Panacur vragen en dan maar elke dag alles de dettol in en dan hoop ik dat Moos er vanaf komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Net bij de DA geweest en een panacur meegekregen voor de Giardia, uit het mestonderzoek kwam ook uit dat er een E.Coli bacterie aanwezig was. Hoe komt ie daar nou weer aan. De DA wil Moos overzetten op Hills brokken omdat zij vindt dat zijn lijf niet sterk genoeg is om de bacterien uit rauw vlees te doden. Ik weet nu niet meer wat te doen
, komt die E.Coli inderdaad van rauw vlees???????
Volgens mij is het volkomen normaal dat E. Coli in de ontlasting zit???sharon27 schreef: Net bij de DA geweest en een panacur meegekregen voor de Giardia, uit het mestonderzoek kwam ook uit dat er een E.Coli bacterie aanwezig was. Hoe komt ie daar nou weer aan. De DA wil Moos overzetten op Hills brokken omdat zij vindt dat zijn lijf niet sterk genoeg is om de bacterien uit rauw vlees te doden. Ik weet nu niet meer wat te doen, komt die E.Coli inderdaad van rauw vlees???????
Escherichia coli
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Escherichia coli
Taxonomische indeling
Rijk: Bacteria
Stam: Proteobacteria
Klasse: Gamma Proteobacteria
Orde: Enterobacteriales
Familie: Enterobacteriaceae
Geslacht: Escherichia
Soort: E. coli
Soort
Escherichia coli
Escherichia coli is een van de meest voorkomende soorten bacteriën in de dikke darmen van homoiotherme dieren, zoals zoogdieren en is nodig voor het verteren van voedsel. Het is een enterobacterie die vaak gebruikt wordt als model voor bacteriën in het algemeen. De bacterie is genoemd naar de Duitse microbioloog Theodor Escherich.
Gemiddeld komen zo'n 100 miljard tot tien biljoen van deze bacteriën per dag via de ontlasting van de mens naar buiten en als E. coli (de gebruikelijke afkorting) in water wordt aangetroffen is dat dus een indicatie dat het water met uitwerpselen vervuild is