Problemen met overgaan op Carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Problemen met overgaan op Carnibest

Karin.K
1-ster
1-ster

Bericht door Karin.K »

Nou een tijd Sheila s`morgens brokken en s`avonds CB gegeven met probiotica. Vandaag ga ik weer helemaal over op CB want de afgelopen weken ging heel goed. Duimen jullie voor me?  ;)
Tevens krijgen de katten vandaag voor het eerst.

groetjes Karin
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Beetje spannende dag dus! Succes vandaag  ;)
Cora
1-ster
1-ster

Bericht door Cora »

Even een vraag tussendoor:
maar geef brokken en KVV niet samen. Minstens 8 uur ertussen.

Kuszco, kan je mij ook uitleggen waarom niet.

Misschien nog een tip voor een goed pre- en probioticum: Orthiflor Plus van Orthica. Wel 15-30 minuten in een half glas lauw water laten staan, dan verdubbelen zich de goede bacterieen.

Groetjes,

Cora
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

Ik ben dan Kusco wel niet  ;) maar zal proberen een antwoord op jouw vraag te geven :
kvv vraagt een heel andere vertering dan brokken als je de 2gaat mengen is dat belastender voor de maag ,daarom raden ze aan om er minstens 8 uur tussen te laten tussen een kvv maaltijd en een brokmaaltijd .

persoonlijk zou ik niet mengen (vind het flauwekul ,als de hond overgevoelig reageert op versvlees doet ie het toch wel als ie een complete kvv maaltijd krijgt die brokken van 8 uur daarvoor zullen niet meer helpen  :-\)maar ja d's MIJN mening  ;)

zelf zou ik bij een gevoelige hond het vlees met kokend water overgietten en dan elke dag steeds een groter gedeelte rauw eronder .
Mijn honden gingen bij verandering van brok naar een ander soort brok altijd aan de spuitpoep :-X
bij verandering naar vers (direct rauw) geen enkel probleem.
Karin.K
1-ster
1-ster

Bericht door Karin.K »

Zo heb ik het ook gedaan, eerste tijd kokend water eroverheen en dan steeds minder. Nu doe ik dat niet meer.
Wel heb ik een aatal weken Sheila s`morgens brokken gegeven en s`avonds 250 gram CB. En dat ging heel goed. Ik liet wel idd 8 uur ertussen zitten. Blijkbaar heeft ze toch rustig kunnen wennen nu want het gaat goed!  :) :)
Mijn poes lust het helemaal niet trouwens, had een klein beetje door haar blikvoer gedaan. Ze is dol op blikvoer maar liet het dus mooi staan.
De andere kat lust het wel dus die kan ook over op CB.

groetjes Karin
karin2
5-sterren
5-sterren

Bericht door karin2 »

[quote="Karin.K"]
Zo heb ik het ook gedaan, eerste tijd kokend water eroverheen en dan steeds minder. Nu doe ik dat niet meer.
Wel heb ik een aatal weken Sheila s`morgens brokken gegeven en s`avonds 250 gram CB. En dat ging heel goed. Ik liet wel idd 8 uur ertussen zitten. Blijkbaar heeft ze toch rustig kunnen wennen nu want het gaat goed!  :) :)
Mijn poes lust het helemaal niet trouwens, had een klein beetje door haar blikvoer gedaan. Ze is dol op blikvoer maar liet het dus mooi staan.De andere kat lust het wel dus die kan ook over op CB.

groetjes Karin
[/quote]

JAA zwijg me van katten die je wil overzetten op vers  >:( >:( >:(
hier ook 2 exemplaren die denken dat ik hen wil vergiftigen met vers  ::)
Karin.K
1-ster
1-ster

Bericht door Karin.K »

Hahaha  ;D ;D Nou Marcha keek me ook al zo aan gisteren van wat ben jij nou weer van plan? Ze haalde haar neus op en liep beledigd weg. Wil je het goed doen.... Heerlijk he die katten.
Miepie is vroeger een wilde buitenkat geweest en heeft veel muizen gegeten denk ik want die vind het wel lekker.  ;)
Janne
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Janne »

Mijn honden zijn enkele maanden geleden ook over gegaan op carnibest, dit vooral omdat mijn oudste hond nu 1,5 heel veel overgeven heeft van klein af aan, sinds we over zijn nooit meer....

Bij mij ging het prima langzaam opgebouwd maar binnen een paar dgn zaten ze op het vlees want ze wilde de brokken gewoon niet meer.

Ze hebben beide diarree gehad, van idd dun tot vaster met slijm en zelfs 1x kwam er volledig vlees mee uit......dat was in de eerste dagen....
Mijn andere hond heeft 1x flink over gegeven maar toen was het ook over.

Mij is ook verteld niet brok samen met kvv te geven omdat de kans op diarree dan groter is als het samen in de maag komt.
Karin.K
1-ster
1-ster

Bericht door Karin.K »

Het zou dus best kunnen dat dat de reden is geweest Janne dat Sheila 7 dagen zo ernstig aan de diaree is geweest, want vanaf de eerste dag dat ik s`morgens brokken gaf, s`avonds CB is het goed gegaan (dus die 8 uur ertussen). En nu volledig op CB gaat ook goed.
Karin.K
1-ster
1-ster

Bericht door Karin.K »

Ik heb weer te vroeg gejuigd.  :(  :( Sheila is weer aan de spuitpoep.
En heeft het de afgelopen nacht weer binnen gedaan.
Een week dus ongeveer op CB volledig en weer aan de diaree terwijl ik zo nauwlettend in de gaten houd of het voer op de goede temperatuur is etc.
En elke dag probiotica erbij.
Wel ben ik af gaan wisselen met natuurvoer, terwijl ik eerst alleen eend-rijst en light had. Volgens CB maakt afwisselen met ander CB voer niet uit.
Ik ben zo geleidelijk aan overgegaan nu dus begin toch te denken dat het aan de natuurvoer ligt.
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer en wordt ik er een beetje moedeloos van.
Vandaag laat ik haar maar weer een dagje vasten.  :-\
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Ik weet niet of het in dit topic al voorgesteld is, maar waarom probeer je niet eens een ander merk KVV? Het kan best zijn dat jouw hond niet tegen CB kan, maar het wel heel goed doet op een ander merk.
Karin.K
1-ster
1-ster

Bericht door Karin.K »

Ja als dit zo door gaat zou ik dit kunnen proberen. Ik snap alleen niet dat het wekenlang wel goed gaat met s`morgens brokken en s`avonds CB. Want als ze niet tegen CB zou kunnen zou ze toch steeds aan de diaree zijn geweest?
Naomi
1-ster
1-ster

Bericht door Naomi »

Mijn hond had ook problemen met carnibest.
Wij zijn 4 maanden geleden ook over gegaan op kvv.
Wilde heel graag carnibest geven ,maar dit is niet gelukt.
De eerste paar dagen ging het redelijk,maar na een dag of 4 ging het mis .
Ze ging vreselijk aan de diaree,dat heeft zeker een week geduurd en toen heb ik haar rodi gegeven en binnen 2 dagen was het over .
Ze krijgt dus nu rodi en nu doet ze het prima ,mooie keutels die je zo op kunt pakken.
Vind carnibest er wel beter uitzien, maarja ze moeten het wel verdragen.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Karin.K"]
Ja als dit zo door gaat zou ik dit kunnen proberen. Ik snap alleen niet dat het wekenlang wel goed gaat met s`morgens brokken en s`avonds CB. Want als ze niet tegen CB zou kunnen zou ze toch steeds aan de diaree zijn geweest?

[/quote]
Ik zou meteen een ander kvv geven,de cb is toch vetter.
Toen Tinus en Tara pup waren hebben ze zich wekenlang finaal leeggescheten op de cb,na een tijdje ging het beter maar meer omdat ik steeds meer barfde met ze.
Magic
4-sterren
4-sterren

Bericht door Magic »

Of een ander soort CB proberen?
Laatst gewijzigd door Magic op di 06 nov 2007, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie