waarom geen eieren als basis??
Moderator: Lizzy
-
joki
Re: waarom geen eieren als basis??
Ah, bon de mens kan er niet ziek van worden...dat is een ander verhaal...
Mocht ik die kop nu eens enkele minuten koken, want ik las dat ´het virus vlug sterft...dus hoeft het niet helemaal lederhard gekookt te worden zodat dat been eigenlijk nauwelijks gekookt heeft en ik het dus toch kan geven....klinkt dat redelijk...???
Mocht ik die kop nu eens enkele minuten koken, want ik las dat ´het virus vlug sterft...dus hoeft het niet helemaal lederhard gekookt te worden zodat dat been eigenlijk nauwelijks gekookt heeft en ik het dus toch kan geven....klinkt dat redelijk...???
niet overal ter wereld komt aujezki voor.
als estland duidelijk aujezki-vrij is, zou je varkensonderdelen zeker rauw kunnen geven (er vanuit gaande dat je er dan zeker van bent dat de varkens alleen uit estland komen en daar ook geslacht zijn).
aujezki is een vreselijke ziekte; je honden zullen een zeer pijnlijke dood sterven, vandaar dat in NL en BE dit niet rauw aan de honden en katten wordt gevoerd (wij weten immers meestal niet waar het varken in kwestie vandaan komt, alleen het land waar het beestje is geslacht staat op de sticker).
als estland duidelijk aujezki-vrij is, zou je varkensonderdelen zeker rauw kunnen geven (er vanuit gaande dat je er dan zeker van bent dat de varkens alleen uit estland komen en daar ook geslacht zijn).
aujezki is een vreselijke ziekte; je honden zullen een zeer pijnlijke dood sterven, vandaar dat in NL en BE dit niet rauw aan de honden en katten wordt gevoerd (wij weten immers meestal niet waar het varken in kwestie vandaan komt, alleen het land waar het beestje is geslacht staat op de sticker).
-
joki
Laura,
bedankt voor de link...ben die man al eens tegengekomen op internet.
Hij doet zowat hetzelfde als ik, maar staat al enkele stappen verder.
bedankt voor de link...ben die man al eens tegengekomen op internet.
Hij doet zowat hetzelfde als ik, maar staat al enkele stappen verder.
Jeetje, wat een verhaal, wat een onderneming. heb eens in Zweden een tocht met seldehonden gemaakt. dat was helemaal geweldig. ik wacht via dit forum wel op je toeristische escapades.
Misschien een andere tip waar je wat aan hebt. Het Nederlandse bedrijf Kiezenbrink 'kweekt' diervoeder voor vrijwel alle dierentuinen in Europa. Zij brengen die middels vriesauto's weg.
Het is weer een ideetje; je kunt hun site eens opzoeken. Zij leveren zelfgefokte kleindieren, zoals ratten, konijnen enz. Misschien vinden ze jouw onderneming wel zo sympatiek, dat ze voor je willen omrijden met een lading.....Niet geschoten is altijd mis.
Wat betreft de groente; het is van belang dat je die heel fijn maalt. Sommige zaken, zoals sperziebonen en winterwortel, kun je kort aankoken. Kijk maar eens onder groentemix. Geeft wéér wat variatie.
Kan allemaal lekker door de eiersoep.....
Misschien een andere tip waar je wat aan hebt. Het Nederlandse bedrijf Kiezenbrink 'kweekt' diervoeder voor vrijwel alle dierentuinen in Europa. Zij brengen die middels vriesauto's weg.
Het is weer een ideetje; je kunt hun site eens opzoeken. Zij leveren zelfgefokte kleindieren, zoals ratten, konijnen enz. Misschien vinden ze jouw onderneming wel zo sympatiek, dat ze voor je willen omrijden met een lading.....Niet geschoten is altijd mis.
Wat betreft de groente; het is van belang dat je die heel fijn maalt. Sommige zaken, zoals sperziebonen en winterwortel, kun je kort aankoken. Kijk maar eens onder groentemix. Geeft wéér wat variatie.
Kan allemaal lekker door de eiersoep.....
-
joki
Ronja, bedankt
Wat is die sit ejuist...via google vindt ik het niet direct
Wat is die sit ejuist...via google vindt ik het niet direct
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
dus jij ben gewoon een echte avonturier 
-
joki
Die zijn blijkbaar failliet..verder dan de homepage kom ik niet
Dan zou ik het nog een keer proberen als ik jou was. Ik kan nl wel de hele site zien.joki schreef: Die zijn blijkbaar failliet..verder dan de homepage kom ik niet
-
peerle
- 3-sterren

- Contacteer:
hmm ik kan het ook niet zien...rare siteCathelijn schreef: Dan zou ik het nog een keer proberen als ik jou was. Ik kan nl wel de hele site zien.
Ik kan hem wel helemaal zien.
Je kan in Berkel ook de kuikens ophalen ,zelfde prijs als in Putten.
Je kan in Berkel ook de kuikens ophalen ,zelfde prijs als in Putten.
-
joki
nee hoor,
nog eens geprobeert....krijgt toehang maar als ik op iets klik in de linkerkolom, dan lukt het niet...
Strange...
nog eens geprobeert....krijgt toehang maar als ik op iets klik in de linkerkolom, dan lukt het niet...
Strange...
-
dorinekok
Ik was wat het voeren denk ik net zo koppig als jij. Bij mij ging het er ook niet in dat groenten rauw gevoerd moesten worden. Ik kook de sperziebonen bv nog steeds en de rest maal ik ook heel fijn maar ook volgens mij kan het geen kwaad om het geookt te geven. Als je toch al soep maakt zou ik het er gewoon door doen. Dan heb je ook geen tijd nodig om die groentes te malen of ergens door te verstoppen. Want lang niet alle honden zijn er gek op.
-
joki
ja, dat ben ik van plan...de groenten bij de soep in grote stukken(rauw ga ik eens proberen)en dan de mixer erin...als dat niet fijn gesneden is....maar kzal maar eens beginnen met een klein beetje rauwkost en zien of ze geen kolen of tomatenplanten kakken...