waarom geen eieren als basis??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: waarom geen eieren als basis??

Ronja
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ronja »

marga1953 schreef: Ik kan hem wel helemaal zien.

Je kan in Berkel ook de kuikens ophalen ,zelfde prijs als in Putten.
Ja maar Joki woont is Estland en Kiezebrink vervoert kuikens, ratten, muizen en dergelijke naar dierentuinen in heel Europa.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Als het een keer gekookt is, hoef je het niet meer te pureren of zo hoor. Dan verteert het vanzelf verder.
Ondanks je hier en daar wat primitieve omstandigheden (wasmachine) zit je toch behoorlijk vaak achter je computer!
dorinekok

Bericht door dorinekok »

oh, ik had het over de groenten

En laast zag ik dat een Duitse handelaar ook door heel Europa vervoert maar specifiek wel voor honden. Het was alleen wel prijzig geloof ik. Ik weet niet of ik die site nog terug kan vinden maar ik werd er via een tocic op Barfplaats naar toe gelinkt.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

ik heb het weer gevonden:
www.pansen-express.de
Ze leveren volgens de site door heel Europa. En sinds Estonia meedoet met het songfestival (en zelfs wint) neem ik aan dat Estland erbij hoort.
En dan heb ik nog een site gevonden van een leverancier in Finland. Die levert alleen in Finland maar alà ge weet maar nooit:
www.kennelrehu.fi
joki

Bericht door joki »

wat bedoel je met: je leeft in primitieve omstandigheden, maar je zit wel waak achter je computer...
joki

Bericht door joki »

Deze zomer leefde ik in mij tent...
In september heb ik alles op alles gezet om mijn hut af te krijgen voor de winter zou beginnen....nieuw dak, zamen, deuren....alle planchetten van de houten constructie halen....en nu is het 'klaar'. Ik bedoel ik kan het opwarmen...maar geen douche, geen ingerichte keuken..geen deftige vloer...eigenlijk 1 ruimte met mijn houtstoof en mijn computer...mijn keuken is een zijgebouwtje van de hut...een tafel met een gasformuis op, een frigo en een diepvries....dit is zowat de dogfoodkitchen...en ik kook er ook voor mezelf....

Mijn komputer staat de heletijd aan met muziek en op de barfsite...tussen mijn werk met de honden door schrijf ik hier wat of lees ik wat hier...
Voor mij is het een vorm van sociaal contact die ik zeker de moeite vind...bovendien leer ik hier het een en ander....maar binnen enkeledagen of weken zal dat wel bekoelt zijn en ga ik verderbouwen in mijnhut. Ik krijg enkele vrienden op bezoek deze winter, dus wil ik hier alvast een douche....

dit geheeel terzijde...
Willemijn
3-sterren
3-sterren

Bericht door Willemijn »

Lijkt me inderdaad eenzaam.
En zelfs al hou je daarvan, af en toe menselijk contact hebben we nodig.
Leuk dat er vrienden op bezoek komen.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ronja schreef: Ja maar Joki woont is Estland en Kiezebrink vervoert kuikens, ratten, muizen en dergelijke naar dierentuinen in heel Europa.
Weet ik dat Joki daar woont maar voor de mensen die hier in de buurt wonen kunnen ze het ook daar ophalen in plaats van in Putten of via iemand anders. :)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Er staat me ook ergens iets van bij dat er hier iemand op het forum, ik meen in Oostenrijk woont, en daar Duck heen laat transporteren :-\
dorinekok

Bericht door dorinekok »

he Joki
Ik bedoel dat juist leuk. Als schril contrast. Zo hebben wij hier ook geleefd in het begin. We hadden wel een computer maar nog geen fatsoenlijke wc. Ik vind het juist hartstikke leuk. Ook ik heb voortdurend de computer aan op Barfplaats. Nu wonen wij helemaal niet zo geïsoleerd als jij maar ik heb niemand met wie ik over dit soort dingen kan "praten". Dus ik begrijp het wel een beetje.
joki

Bericht door joki »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA OK
Ronja
3-sterren
3-sterren

Bericht door Ronja »

marga1953 schreef: Weet ik dat Joki daar woont maar voor de mensen die hier in de buurt wonen kunnen ze het ook daar ophalen in plaats van in Putten of via iemand anders. :)
Oh ja natuurlijk, dat is ook zo.
roefus

Bericht door roefus »

Als je zoveel eieren aan je honden geeft...waarom droog je de eierschaal dan niet?
Als je deze daarna vermaalt (in een koffiemolentje), dan kun je dat poeder gebruiken om je calciumprobleem op te lossen  ;)
Ik meen dat een theelepeltje (op een pond vlees) voldoet.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Cindy de Wolf schreef: Er staat me ook ergens iets van bij dat er hier iemand op het forum, ik meen in Oostenrijk woont, en daar Duck heen laat transporteren :-\
Klopt is Isabel debacker  ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

tieneke schreef: Klopt is Isabel debacker  ;)
Pfeww laat m'n geheugen me gelukkig niet in de steek ;)
Mss is het het onderzoeken waard wat het kost naar Estland, vriezer heeft hij niet nodig, het is 1 groooooootteeee vriezer daaro.

Plaats reactie