GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Vandaag liep ik rustig de dijk op met drie honden aan de lijn,ik denk eerst eens kijken wat ik boven zie lopen.
Ben ik koud boven komt er een dobermann aangerend,reu uiteraard :-\
Bram was eerst nog tamelijk in de hand te houden,maar toen hij echt dichtbij kwam stormde hij er ook op af,ik had de kracht niet om de lijn vast te houden,afijn de heren knalden op elkaar.
Ik geef een schreeuw en wil Bram pakken,maar wat denk je,gaan ineens Nick en lana zich er ook mee bemoeien :o
NICK!!!!!! die zich grommend op een hond wil werpen :o
Maar goed  na nog één liefelijk geluid vanuit mijn keel,kwam Bram keurig terug en de Doberman koos ook maar het hazenpad :)
Baasje was uiteraard op een kilometer afstand te zien,die had zich
afgewend en deed niks :'(
Malamoods
5-sterren
5-sterren

Bericht door Malamoods »

Oh j*zus! Lekker is dat, mag je dat zelf effe in je uppie gaan oplossen....

Maar eh, geen schade hoop ik?

Rachel.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Maarreh.... het GNRH-implantaat geeft toch geen garantie voor nooit meer agressie?
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Rovanna schreef: Maarreh.... het GNRH-implantaat geeft toch geen garantie voor nooit meer agressie?
nee dat niet hoor,maar het moet wel af gaan nemen over een aantal weken zodat ik eens rustig kan wandelen ergens, zonder stress.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

margreet schreef: nee dat niet hoor,maar het moet wel af gaan nemen over een aantal weken zodat ik eens rustig kan wandelen ergens, zonder stress.
Ik ben bang dat je er dan teveel van verwacht. Ik denk dat dit een goede ondersteuning is bij de training. Maar het is geen wondermiddel natuurlijk. Doordat de drang tot angressie afneemt, is de hond beter bereikbaar voor training. Maar ik vrees dat het implantaat alleen niet voldoende is. :-\
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Rovanna schreef: Ik ben bang dat je er dan teveel van verwacht. Ik denk dat dit een goede ondersteuning is bij de training. Maar het is geen wondermiddel natuurlijk. Doordat de drang tot angressie afneemt, is de hond beter bereikbaar voor training. Maar ik vrees dat het implantaat alleen niet voldoende is. :-\
Daar zijn we ons volledig van bewust, zoals ik al in een eerder bericht heb geschreven volgens mij. We pakken dat jaar om met de honden positief te gaan trainen, in de hoop, dat als het uitgewerkt is, we een iets handzamer en makkelijk bij ons te roepen hond hebben, die niet direct ergens op duikt. Luuk heeft dat laatste gedrag gelukkig niet zoals Bram, maar we gaan wel samen trainen.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Rovanna schreef: Ik ben bang dat je er dan teveel van verwacht. Ik denk dat dit een goede ondersteuning is bij de training. Maar het is geen wondermiddel natuurlijk. Doordat de drang tot angressie afneemt, is de hond beter bereikbaar voor training. Maar ik vrees dat het implantaat alleen niet voldoende is. :-\
Hoho je hebt mij nooit horen beweren dat ik dit verwacht.
Ik verwacht dat zijn mannelijke driften wat afnemen zodat hij niet op iedere reu afduikt en we dan kunnen trainen op een positieve manier.
maar dat heeft al ergens in deze topic gestaan hoor.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Ine schreef: Daar zijn we ons volledig van bewust, zoals ik al in een eerder bericht heb geschreven volgens mij. We pakken dat jaar om met de honden positief te gaan trainen, in de hoop, dat als het uitgewerkt is, we een iets handzamer en makkelijk bij ons te roepen hond hebben, die niet direct ergens op duikt. Luuk heeft dat laatste gedrag gelukkig niet zoals Bram, maar we gaan wel samen trainen.
margreet schreef: Hoho je hebt mij nooit horen beweren dat ik dit verwacht.
Ik verwacht dat zijn mannelijke driften wat afnemen zodat hij niet op iedere reu afduikt en we dan kunnen trainen op een positieve manier.
maar dat heeft al ergens in deze topic gestaan hoor.
Sorry dames :-[ dat ik niet het hele topic gelezen heb. Oke, ik had ook eigenlijk bij jou en Margreet niet anders verwacht daarom was ik een beetje verbaasd over de opmerking van Margreet maar ik heb hem duidelijk verkeerd geinterpreteerd. Overigens ben ik wel meer dan gemiddeld nieuwsgierig naar de uitwerkingen hiervan op het gedrag. Wil je mij hiervan (desnoods via email) op de hoogte houden?
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Rovanna schreef: Sorry dames :-[ dat ik niet het hele topic gelezen heb. Oke, ik had ook eigenlijk bij jou en Margreet niet anders verwacht daarom was ik een beetje verbaasd over de opmerking van Margreet maar ik heb hem duidelijk verkeerd geinterpreteerd. Overigens ben ik wel meer dan gemiddeld nieuwsgierig naar de uitwerkingen hiervan op het gedrag. Wil je mij hiervan (desnoods via email) op de hoogte houden?
Ben blij te lezen dat je ons toch wijzer acht 8)
We houden iedereen op de hoogte,zelfs gewoon op het forum,misschien kunnen anderen er iets van leren en we hebben niks te verliezen.
We doen ons best om het gedrag om te keren :)
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Rovanna schreef: Ik denk dat dit een goede ondersteuning is bij de training. Maar het is geen wondermiddel natuurlijk. Doordat de drang tot angressie afneemt, is de hond beter bereikbaar voor training. Maar ik vrees dat het implantaat alleen niet voldoende is. :-\
Zo ervaar ik het ook hoor. Indy houdt nog steeds van vechten als íe de kans krijgt, verschil is alleen dat hij nu veel makkelijker onder de duim te houden is  8) . Maar ik moet hem nog steeds continu scherp in de gaten houden en niet uit het oog verliezen.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

In de nieuwe Hondenleven staat een stukje over een castratiechip, genaamd Suprelorin. Is dat het zelfde als het GNRH implantaat?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

*Natasja* schreef: In de nieuwe Hondenleven staat een stukje over een castratiechip, genaamd Suprelorin. Is dat het zelfde als het GNRH implantaat?
Yep.
Mariska bv Boris
1-ster
1-ster

Bericht door Mariska bv Boris »

Zojuist met heel interesse dit topic doorgelezen. Wij denken er ook over om Boris (chemisch) te laten castreren. Niet omdat hij vecht met andere reuen, maar omdat hij rijdt op teven. Als hij een teefje in het vizier krijgt, is hij totaal onbereikbaar. Het is op dat moment absoluut onmogelijk om hem te corrigeren.

Volgens mij ben ik nergens de naam van kliniek tegengekomen, kan iemand mij dat vertellen?

Groetjes, Mariska
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Dat is dus gewoon in Utrecht.Je weet wel DE kliniek voor dieren ;)
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Het is nu bijna 3 weken geleden, dat hij geplaatst is bij Luuk.
Vandaag viel het mij op, dat hij met het buiten zijn ineens speelgedrag vertoonde. Hij liep z'n moeder en nichtje uit te dagen met een plastic bloempot.
Dit gedrag heb ik nog maar zelden gezien. Het was zo leuk en ontspannen, dat ik hoop, dat dit zich zo voortzet.

Plaats reactie