waarom geen eieren als basis??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: waarom geen eieren als basis??

dorinekok

Bericht door dorinekok »

oh ja, gaaf trouwens dat je die kippen op de kop kunt tikken. En wat leuk te lezen hoe verschillend ze ze verschalkt hebben. Wil je wel geloven dat ik mijn honden nog nooit een hele kip gegeven heb? Dus wat dat betreft maak je flinke vorderingen.
joki

Bericht door joki »

dorinekok schreef: na het drogen moet je ze dus echt goed fijn malen. DAt is het verschil
kun je ze fijner malen als ze droog zijn dan als ze nat zijn ??...zal ik proberen
joki

Bericht door joki »

dorinekok schreef: oh ja, gaaf trouwens dat je die kippen op de kop kunt tikken. En wat leuk te lezen hoe verschillend ze ze verschalkt hebben. Wil je wel geloven dat ik mijn honden nog nooit een hele kip gegeven heb? Dus wat dat betreft maak je flinke vorderingen.
waarom niet???
roefus

Bericht door roefus »

joki schreef: inderdaad...mijn ervaring is altijd geweest dat ze die schalen altijd uitkakken....dus hebben ze er inderdaad niets aan....
benieuwd of droge schalen beter zijn....dus eigenlijk moet alle vocht van het ei weg zijn van de schaal en dan kun je ze geven of wat???

kzie niet echt wat het verschil is....
Neeeee...dan kun je ze NOG niet geven...want dan poepen ze het ook gewoon uit.
Als ze gedroogd zijn...dan moet je ze malen.
Dat gaat hartstikke goed in een koffiemolentje (weet niet of jij dat hebt?)
Maar misschien ook in een vijzel, weet ik wat...

Met zoveel eieren als jij voert, heb je immers schaal zat.
Vermaal je het tot poeder...(kun je maaaaandenlang bewaren in een potje)...dan geef je gewoon dagelijks een theelepeltje daarvan aan je honden.
Naast de kip is dat voldoende.
En DAN hebben ze in ieder geval calcium, die ze kunnen OPnemen.

Begrijpen we elkaar?
roefus

Bericht door roefus »

joki schreef: bedoel je te veel kool, of...???
Ja....normaal zou ik denken 'te veel'.
Maar als jij goed aan kool kunt komen...dan zou ik die 6% eens proberen.
joki

Bericht door joki »

Dubhe en Kyrah schreef: joki, even wat anders.....

je epileptische hond, hoe vaak heeft die aanvallen? Hoe heftig en hoe lang duren de aanvallen?
Geef je medicijnen?
medicijnen! NOOIT ....ik ga een uitspraak doen die velen zal shockeren maar ik ben 3 pups verloren bij een steeds terugkerende epilepsie aanval die niet ophield, daar is een woord voor waar ik nu niet direct op kom....ze zijn overleden in mijn handen...heel triestig...maar er een dierenarts bijhalen kon en wou ik niet....de vierde pup heeft enkele maanden later een aanval gehad...volgende dag op nieuw....een week later nog eens, sinds dien niet meer en dat moet zo een maand geleden zijn sinds die laatste aanval....
hij lijkt veranderd sinds die aanvallen...in positieve zin eigenlijk...
alvast kan ik niet fokken met hem en ook niet met zijn vader, die heeft een heel kleine aanval gehad toen ie enkele weken oud was, maar toe wist ik niet dat dit epilepsie was...daarna nooit meer gehad en dus met hem gekweekt  met als gevolg 4 pups met epilepsie....een duidelijk bewijs dat het erfelijk is....

de aanvallen van mijn nog levende hond waren standaard....eerst een helse schreeuw, dan verkrampen enkele seconden en daarna ontspanning en geklapper met de muil, waarbij speelsel uit zijn mond komt....even later lijkt het alsof hij gaat rennen terwijl hij nog op zijn zij ligt...plast ongecontroleerd....en langzaam komt ie weer bij, staat op en begint ongecontroleerd te lopen...het bos in...half uurtje later komt ie terug alsof er niets gebeurt is...
joki

Bericht door joki »

roefus schreef: Neeeee...dan kun je ze NOG niet geven...want dan poepen ze het ook gewoon uit.
Als ze gedroogd zijn...dan moet je ze malen.
Dat gaat hartstikke goed in een koffiemolentje (weet niet of jij dat hebt?)
Maar misschien ook in een vijzel, weet ik wat...

Met zoveel eieren als jij voert, heb je immers schaal zat.
Vermaal je het tot poeder...(kun je maaaaandenlang bewaren in een potje)...dan geef je gewoon dagelijks een theelepeltje daarvan aan je honden.
Naast de kip is dat voldoende.

selge, zeggen ze in estland, wat betekend: begrepen...dus ik moet gewoon die klote schalen tot poeder zien te krijgen en dat zou lukken door ze droog te koffiemolenen :), die heb ik natuurlijk niet, maar ik vind wel iets
En DAN hebben ze in ieder geval calcium, die ze kunnen OPnemen.

Begrijpen we elkaar?
lidija
3-sterren
3-sterren

Bericht door lidija »

Hoi Joki,

Welkom op dit forum! Je krijgt al heel veel reacties op je topic.
Wat een avonturier ben jij..... petje af.

Kun jij aan melk komen? Zo ja dan zou je zelf kefir of huttekase kunnen maken, de huttekase is ook een goede eiwitbron voor je honden. Rauwe noten en gedroogd fruit is ook een goede aanvulling.

groeten lydia
roefus

Bericht door roefus »

Ja...misschien wel kl*te voor je...maar je wilt toch met 'weinig middelen' zo goed mogelijk?
En eierschalen malen tot poeder...is in ieder geval een calciumbron die ze kunnen opnemen.
Dat is dus alvast een goeie manier...voor de pionier.  ;) :D
joki

Bericht door joki »

roefus schreef: Ja...misschien wel kl*te voor je...maar je wilt toch met 'weinig middelen' zo goed mogelijk?
En eierschalen malen tot poeder...is in ieder geval een calciumbron die ze kunnen opnemen.
Dat is dus alvast een goeie manier...voor de pionier.  ;) :D
ja...recyclage ten top...bedankt voor je hulp
joki

Bericht door joki »

lidija schreef: Hoi Joki,

Welkom op dit forum! Je krijgt al heel veel reacties op je topic.
Wat een avonturier ben jij..... petje af.

Kun jij aan melk komen? Zo ja dan zou je zelf kefir of huttekase kunnen maken, de huttekase is ook een goede eiwitbron voor je honden. Rauwe noten en gedroogd fruit is ook een goede aanvulling.

groeten lydia
hoeveel kefir heeft je dan aan een 1 hond per week
roefus

Bericht door roefus »

joki schreef: ja...recyclage ten top...bedankt voor je hulp
geen dank  ;)
maar evengoed...ik heb een groot hart voor honden, en zou het fijn vinden als het met jouw honden goed gaat.
bovendien, als ik het goed inschat, dan ben jij qua toekomstdroom ook nog eens afhankelijk van je honden en hun inzet.
dus denk ik dat het zaak is om hen het béste te geven, van datgene wat in je vermogen ligt.
joki

Bericht door joki »

roefus schreef: geen dank  ;)
maar evengoed...ik heb een groot hart voor honden, en zou het fijn vinden als het met jouw honden goed gaat.
bovendien, als ik het goed inschat, dan ben jij qua toekomstdroom ook nog eens afhankelijk van je honden en hun inzet.
dus denk ik dat het zaak is om hen het béste te geven, van datgene wat in je vermogen ligt.
volledig akkoord
lidija
3-sterren
3-sterren

Bericht door lidija »

Hoi jokie,

Kan je zo geen antwoord geven. Hoeveel je gaat geven is afhankelijk wat de honden voor de rest krijgen. Je zou af en toe de hoeveelheid vlees voor de helft kunnen vervangen door huttekase. Huttekase is voedzaam maar niet belastend voor de nieren van je honden. Kefir is een soort yoghurt die je af toe als extra kan geven. Kefir en huttekase is makkelijk zelf te maken je zou het kunnen geven in de tijden dat je minder vlees voor handen hebt en je kan het zelf ook eten! ;)
Misschien kan iemand anders adviseren betreffende de hoeveelheid huttekase
Decibels

Bericht door Decibels »

joki schreef: medicijnen! NOOIT ....ik ga een uitspraak doen die velen zal shockeren maar ik ben 3 pups verloren bij een steeds terugkerende epilepsie aanval die niet ophield, daar is een woord voor waar ik nu niet direct op kom....ze zijn overleden in mijn handen...heel triestig...maar er een dierenarts bijhalen kon en wou ik niet....de vierde pup heeft enkele maanden later een aanval gehad...volgende dag op nieuw....een week later nog eens, sinds dien niet meer en dat moet zo een maand geleden zijn sinds die laatste aanval....
hij lijkt veranderd sinds die aanvallen...in positieve zin eigenlijk...
alvast kan ik niet fokken met hem en ook niet met zijn vader, die heeft een heel kleine aanval gehad toen ie enkele weken oud was, maar toe wist ik niet dat dit epilepsie was...daarna nooit meer gehad en dus met hem gekweekt  met als gevolg 4 pups met epilepsie....een duidelijk bewijs dat het erfelijk is....

de aanvallen van mijn nog levende hond waren standaard....eerst een helse schreeuw, dan verkrampen enkele seconden en daarna ontspanning en geklapper met de muil, waarbij speelsel uit zijn mond komt....even later lijkt het alsof hij gaat rennen terwijl hij nog op zijn zij ligt...plast ongecontroleerd....en langzaam komt ie weer bij, staat op en begint ongecontroleerd te lopen...het bos in...half uurtje later komt ie terug alsof er niets gebeurt is...

ik zou die lijn van je honden maar uitschakelen voor de fok.  Sowieso moet je niet met een epilepsie lijn fokken en voor jouw plannen is het helemaal belangrijk dat je gezonde honden/lijn hebt.

Plaats reactie