kaakmyositis of polymyositis.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: kaakmyositis of polymyositis.

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

boutcha schreef: Effe een update  ;D.

Evox doet terug bijtsport (rustig aan wel ;)), en hij doet het heel goed kan zelfs redelijk hard bijten  :D.
Hij krijgt nu maar 1 pil van 5mg prednisolone om de 2 dagen meer.

Hopelijk komt die vreselijke ziekte ni meer terug  :-\, we houden hem allesinds goed in de gaten en elke verandering (zowel zwelling of mindere mondopening) stoppen we direct met bijtwerk en geven we hem direct een dubbele dosis prednisolone op aanraden vd da.
Fijn dat het zo goed gaat!
boutcha
2-sterren
2-sterren

Bericht door boutcha »

Hitam schreef: Dat klinkt goed! Gaat prima. Denk er aan dat je hem niet meer laat enten!
Dit hebben we nog niet gedaan met hem  ;).
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

[quote="Hitam"]
Dat klinkt goed! Gaat prima. Denk er aan dat je hem niet meer laat enten!
[/quote]

Hallo Tannetje

Waarom mag ze niet enten?
Is dit altijd met een kaakmyositis?
Ik heb al eens mailcontact met je gehad over onze ridgebackreu Fynn.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Het is een autoimmuunziekte en die kunnen door entingen veroorzaakt worden. Hoeft niet perse maar het kan wel.
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Bedankt Tannetje

We hadden een oproep gekregen van de da voor Fynn voor zijn jaarlijkse entingen.
Nu zat ik al te twijfelen of ik hem wilde laten enten ivm de prednison die hij gehad heeft.
Ik wilde hem laten titeren om te kijken of het uberhaupt wel nodig is.

boutcha
2-sterren
2-sterren

Bericht door boutcha »

[quote="Fynn"]
Bedankt Tannetje

We hadden een oproep gekregen van de da voor Fynn voor zijn jaarlijkse entingen.
Nu zat ik al te twijfelen of ik hem wilde laten enten ivm de prednison die hij gehad heeft.
Ik wilde hem laten titeren om te kijken of het uberhaupt wel nodig is.

[/quote]

Welke auto immuim ziekte heeft Fynn?
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Fynn heeft chronische kaakmyositis.
Hij heeft geen pijn bij het eten ,kan spelen ,botten knagen en flink geeuwen .
Hij heeft last van de kauwspier die bovenop zijn kop zit.
De ene kant van zijn hoofd is platter dan de andere kant.

We zijn nu 2 weken gestopt met de prednison(wel afgebouwd natuurlijk) en ik hoop het voorlopig niet meer nodig te hebben.

Groetejs Rian,Ijuba,Fynn en Asani
boutcha
2-sterren
2-sterren

Bericht door boutcha »

Hopelijk blijft hij stabiel .
Geef je hem niks ter ondersteuning?????

Wij geven die van ons...... de myo cure van VSM en collodiaal zilverwater, hij krijgt ook voeding met extra anti oxidanten in oa de pro plan zalm en rijst.
En om de 2 dagen 1 pilletje prednisolone 5mg (kela), afbouwen mocht maar We nemen het risico niet  :-[ er kan meer schade berokkend worden door een nieuwe aanval dan door dit 1 pilletje om de 2 dagen.
Oke het is niet gezond >:(, maar wie zegt dat een gezonde hond oud gaat worden?????  :-*.
Dan maar liever het zekere voor het onzekere  ;) (is onze mening over onze loebas, elk zen gedacht erover he  :D)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Fynn"]
Fynn heeft chronische kaakmyositis.
Hij heeft geen pijn bij het eten ,kan spelen ,botten knagen en flink geeuwen .
Hij heeft last van de kauwspier die bovenop zijn kop zit.
De ene kant van zijn hoofd is platter dan de andere kant.

We zijn nu 2 weken gestopt met de prednison(wel afgebouwd natuurlijk) en ik hoop het voorlopig niet meer nodig te hebben.

Groetejs Rian,Ijuba,Fynn en Asani

[/quote]

Als het goed is, heb je alleen een oproep gehad omdat je in de computer staat. Een goede dierenarts vaccineert jouw hond niet. En als ik jou was? Vaccineerde ik hem echt niet meer.
roksefloks
4-sterren
4-sterren

Bericht door roksefloks »

[quote="Lizzy"]
Als het goed is, heb je alleen een oproep gehad omdat je in de computer staat. Een goede dierenarts vaccineert jouw hond niet. En als ik jou was? Vaccineerde ik hem echt niet meer.
[/quote]

Ik lees dit alles met stijgende verbazing. Roxy is altijd gevaccineerd door mijn dierenarts alhoewel ze negen jaar prednison heeft geslikt. Weliswaar acht jaar lang een minimale dosis, maar toch. :(
Inmiddels leeft ze niet meer.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="roksefloks"]
Ik lees dit alles met stijgende verbazing. Roxy is altijd gevaccineerd door mijn dierenarts alhoewel ze negen jaar prednison heeft geslikt. Weliswaar acht jaar lang een minimale dosis, maar toch. :(
Inmiddels leeft ze niet meer.
[/quote]

Maar waar kreeg Roxy dan prednison voor? Want in dit geval praten we over een hond met een autoimmuunziekte en er zijn natuurlijk ook andere redenen waarom een DA prednison aan een hond voorschrijft... Maar goed ja, sec gezien is het heel eenvoudig. In de gebruiksaanwijzing van een vaccin staat dat een dier alleen gevaccineerd mag worden indien het gezond is. Dat is ook logisch want een dier moet antistoffen tegen een bepaalde ziektes (vaak meerdere tegelijkertijd) aanmaken. En dat kan alleen als ie optimaal gezond is. Ik vraag me zelfs af in hoeverre prednison de aanmaak van antistoffen (van het ingespoten vaccin) niet tegen houdt... Misschien dat Tannetje daar wat meer over kan vertellen, want daar ben ik serieus nieuwsgierig naar!
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Het is absolute waanzin om een hond die op de prednison staat te enten, want dat werkt dus inderdaad niet. De prednison onderdrukt het immuunsysteem en dus kan de hond niet reageren op de enting.

Bovendien: een dier dat op de prednison staat is ziek en mag dus daarom al niet geënt worden!
roksefloks
4-sterren
4-sterren

Bericht door roksefloks »

[quote="Lizzy"]
Maar waar kreeg Roxy dan prednison voor? Want in dit geval praten we over een hond met een autoimmuunziekte en er zijn natuurlijk ook andere redenen waarom een DA prednison aan een hond voorschrijft...
[/quote]

Roxy had ITP ook een autoimmuunziekte, waarbij de bloedstolling ontregeld is.
Achteraf gezien had ze ook altijd diarree na de jaarlijkse enting. Alleen het laatste jaar (2006) heb ik haar bewust niet laten enten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="roksefloks"]
Roxy had ITP ook een autoimmuunziekte, waarbij de bloedstolling ontregeld is.
Achteraf gezien had ze ook altijd diarree na de jaarlijkse enting. Alleen het laatste jaar (2006) heb ik haar bewust niet laten enten.
[/quote]

Zie wat Tannetje schrijft.....
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

[quote="boutcha"]
Hopelijk blijft hij stabiel .
Geef je hem niks ter ondersteuning?????

Wij geven die van ons...... de myo cure van VSM en collodiaal zilverwater, hij krijgt ook voeding met extra anti oxidanten in oa de pro plan zalm en rijst.
En om de 2 dagen 1 pilletje prednisolone 5mg (kela), afbouwen mocht maar We nemen het risico niet  :-[ er kan meer schade berokkend worden door een nieuwe aanval dan door dit 1 pilletje om de 2 dagen.
Oke het is niet gezond >:(, maar wie zegt dat een gezonde hond oud gaat worden?????  :-*.
Dan maar liever het zekere voor het onzekere  ;) (is onze mening over onze loebas, elk zen gedacht erover he  :D)

Hoi sorry zie dit bericht nu pas :-[
Nee wij geven hem niets hij krijgt versvlees en zalmolie .
Ik ga pas weer iets geven als ik veranderingen zie.
Ik heb zelf nog steeds zulke twijfels over de diagnose want Fynn heeft dus absoluut geen pijn bij het kauwen
hij eet botten en gebruikt allebei zijn kaken.Hij heeft gewoon een scheve kop.
Ik ga dus geen medicijnen geven heb er geen goed gevoel bij.

[/quote]

Plaats reactie