vragen over Vitamine C, cranberry, eurologist en appelazijn, ivm verzuuren urine

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: vragen over Vitamine C, cranberry, eurologist en appelazijn, ivm verzuuren urine

flin
5-sterren
5-sterren

Re: vragen over Vitamine C, cranberry, eurologist en appelazijn, ivm verzuuren urine

Bericht door flin »

Als ik zie wat onze katten nu produceren in de kattebak (sinds 'vers'), versus de konijne brokjes (rc) met bakje water; werkelijk 3 maal zo grote klonten (uhm, de bakvulling klontert) pies.
Daarnaast hebben ze met 't vlees/bot meer tijd nodig om't te verslinden/verstouwen en 't gevoel van verzadiging geeft dat ze er ook langer mee door kunnen tot de volgende maaltijd.
Misschien nog een idee om op dit moment  wat water over 't eten te geven?
'T reinigende water o.i.d.?

groet Flin
mike en tommy
1-ster
1-ster

Bericht door mike en tommy »

kimh schreef: Bandit is idd iets duurder.

CB was voor mij voldoende voor 2 katten en 4 dagen voer (4 euro per worst = dus 1 euro per dag voor 2 katten)
Bandit is voor 2 katten 3 dagen voer. (3,5 euro per pond = dus 1,16 euro per dag voor 2 katten)

Bandit hebben ze minder van nodig, dus doe je er langer mee.

Bij Bandit geld (hier in Almere) dat ze boven de 20 euro thuis bezorgen. Dus dat is lekker makkelijk.

Wat je ook kan doen is het nummer van Tannetje Koning opzoeken en aan haar vragen wat je het beste kan doen. Zij weet er echt heel erg veel van af.
wie is Tannetje Koning? kan ik haar zomaar bellen dan?
bedankt voor je verdere info!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Tannetje Koning is holistisch dierenarts, gevestigd in Otterlo, en haar partner Huub maakt de Bandit.
Je kunt Tannetje bellen, ik meen dat ze een telefonisch spreekuur heeft. Het tel. nr staat ook op de Bandit-site onder Contact.
Suzan54
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzan54 »

Nog een tip over de CB.
Er is ook een variant speciaal voor katten met diabetes. In die versie zit geen rijst en de prijs is gelijk. Sinds ik dit noodgedwongen eens heb geprobeerd omdat er te weinig in voorraad was, neem ik het vaker. Ze eten het allemaal even graag.
mike en tommy
1-ster
1-ster

Vandaag de eerste CB in huis gehaald,
helaas had het asiel (dat is het verkooppunt bij ons) geen kilo verpakking,
en pffff wat was het druk, heb er wel een poosje moeten wachen.

heb nu eerst 2x 500gr. 1 ligt in de vriezer, de ander in de koelkast.
die wil ik eerst wat laten ontdooien zodat ik het in portie's kan verdelen.

nog een vraag dus, hoe lang kun je ontdooide CB (wel gekoeld in koelkast) bewaren??
koekje
5-sterren
5-sterren

Re: vragen over Vitamine C, cranberry, eurologist en appelazijn, ivm verzuuren u

Bericht door koekje »

2 dagen.

ik zou de worst niet helemaal laten ontdooien, want dan kan je het plastic moeilijker verwijderen.
ik leg een worst altijd een half uurtje in de koelkast, en dan snijdt ik hem in porties van 125 gram (pond worst in 4en dan), met mn ikeavleeshakker. deze porties gaan in 2, en alle stukken in zo'n hersluitbare diepvrieszak. een aangesneden bevroren worst is maximaal 4 weken te bewaren in de vries.
per dag haal ik er dan 2 blokken uit het zakje. is het zakje leeg, snijd ik een nieuwe worst aan, volgens bovenstaand idee.
mike en tommy
1-ster
1-ster

@ koekje, zo had ik het dus ook in gedachten ja.

lees het net ook op de verpakking, dat het 2 dagen houdbaar is dus,
dom domd dom.

Tommy en Nova mogen beiden zo'n 120gr per dag.
dus denk dat ik de worst idd eerst maar in 4 plakken snijd,
en dan doormidden,
dan kunnen ze elk 2x een stuk.
hebben ze tenminste een eigen bakje om te eten, merk dat Tommy dat wel prettig vind.

vraag me alleen af of ze wel 75gr opkrijgen per maaltijd...
mike en tommy
1-ster
1-ster

heb net even 1 stukje laten ontdooien , en dat verdeelt voor de twee.

ik heb er wat warm water over gedaan, en zoals ik al dacht....

Nova eet het helemaal op, en Tommy likt alleen het vocht op!

Nova eet nu zelfs het eten van Tommy ook nog even op...
koekje
5-sterren
5-sterren

Re: vragen over Vitamine C, cranberry, eurologist en appelazijn, ivm verzuuren u

Bericht door koekje »

wooow, gaat goed!

dat hij er aan likt is echt wel een goed teken, de meeste katten die ineens op vers worden gezet, rennen gillend weg. het likken betekent dat hij de smaak iig kan waarderen, hij zal het op een gegeven moment vanzelf ook opeten.
ga zo door!
mike en tommy
1-ster
1-ster

helemaal vreemd van vers is Tommy ook niet,

hij heeft een periode zo'n 4x in de week eendagskuikens gehad,
die ik eerst voor hem doormiddenknipte, maar dat hoefde op den duur niet meer.

en Nova, tja... die eet gewoon alles...
kan niet eens onbeheerd brood laten ontdooien, ze eet het zo op, zonder iets erop!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Haha, ik heb ook een kat die dol is op brood, als ik het laat liggen vreet ze er een tunnel doorheen (korstjes eet ze niet, ze heeft gehoor dat je daarvan gaat fluiten  >:()
Ze eet ook gekookte aardappels en rijst, al die onzin van geen koolhydraten, dat maakt madam zelf wel uit  :-X
mike en tommy
1-ster
1-ster

Kruimel schreef: Haha, ik heb ook een kat die dol is op brood, als ik het laat liggen vreet ze er een tunnel doorheen (korstjes eet ze niet, ze heeft gehoor dat je daarvan gaat fluiten  >:()
Ze eet ook gekookte aardappels en rijst, al die onzin van geen koolhydraten, dat maakt madam zelf wel uit  :-X
haha, leuk he zo'n lekker eigenwijs ding!
ik kan er wel om lachen, ben zelf minstens zo eigenwijs.... ::)

ben nu op google ph meet strips aan het zoeken, maar kom er niet echt uit welke ik hebben moet,
zo topic ook.

Plaats reactie