[quote="Laura2004"]
Ik denk dat heel veel mensen het wel willen, maar niet kunnen (Ik bijvoorbeeld en voor Ziggy is cb geen optie ivm de allergie op kip). Als ik klaar ben met studeren en een goede baan heb ga ik er alles aan doen om mijn honden volledig biologisch te voeren, want ik vind het ook verschrikkelijk om de bio-industrie te steunen.
[/quote]
Ach ja, je kunt iedere euro maar één keer uitgeven. Maar toch ook dan blijft het een kwestie van keuzes maken. Er zijn mensen die kiezen om hun hond biologisch te voeren maar misschien nooit op vakantie gaan of in een goedkoop huis wonen. Of wat anders. Mijn honden eten nooit voor 4 of meer euro per kilo en gaan dat ook nooit doen. Ik zou het wel kunnen betalen maar dan moet ik andere dingen laten. Ik heb dat er niet voor over.
Bij mij ligt ook de grens op maximaal 4 euro a 4,25pkg. Ik probeer echter voor barf tussen de 1,50 a 2,50 uit te komen en KVV mag duurder zijn omdat ik 1 KVV hond heb. Het liefst zou ik ook biologisch barfen maar het aanbod aan biologische vleesbotten is zoooooo klein dat dit praktisch (helaas) niet te doen is. Weet er iemand trouwens een adres waar ik bijvoorbeeld biologische kippennekken kan kopen in regio Den Haag/Zuid Holland?
[quote="Cindy de Wolf"]
Bij mij ligt ook de grens op maximaal 4 euro a 4,25pkg. Ik probeer echter voor barf tussen de 1,50 a 2,50 uit te komen en KVV mag duurder zijn omdat ik 1 KVV hond heb. Het liefst zou ik ook biologisch barfen maar het aanbod aan biologische vleesbotten is zoooooo klein dat dit praktisch (helaas) niet te doen is. Weet er iemand trouwens een adres waar ik bijvoorbeeld biologische kippennekken kan kopen in regio Den Haag/Zuid Holland?
[/quote]
Bunschoten verkocht ze maar ik zie ze nu niet meer op de website van Tinlo staan. Schijnbaar niet interessant genoeg....
[quote="Rovanna"]
Bunschoten verkocht ze maar ik zie ze nu niet meer op de website van Tinlo staan. Schijnbaar niet interessant genoeg....
[/quote]
Ik zal eens een balletje opgooien of het mogelijk is of Tinlo ze meeneemt bij Bunschoten zelf. Tenslotte rijden ze regelmatig op en neer. In het kader nee heb ik, ja kan ik krijgen.
[quote="Hitam"]
Ik zie trouwens dat Carnibest cat 3 er achter heeft staan. Dan bevat het voornamelijk cat 3 materiaal. Bij Bandit is dat niet zo.
[/quote]
Misschien voor de kijkers handig wanneer je even uitlegt wat dat betekent, categorie 3. De enige categorie 3 die ik ken is dit:
LRM-materiaal is door de nieuwe wetgeving aangemerkt als categorie 3-materiaal:
Delen van ante en post mortem goedgekeurde dieren;
Huiden, hoeven, horens, en varkenshaar van ante mortem goedgekeurde dieren;
Bloed van ante mortem goedgekeurde varkens, konijnen en pluimvee;
Varkensdarmen van ante en post mortem goedgekeurde dieren die vrij zijn van ongeboren mest.
[quote="Hitam"]
Ik zie trouwens dat Carnibest cat 3 er achter heeft staan. Dan bevat het voornamelijk cat 3 materiaal. Bij Bandit is dat niet zo.
[/quote]
Bedoel je de reguliere versies of de nieuwe bio? Ik kan hiervan namelijk niets terugvinden.
Alles wat categorie 3 is, is niet voor menselijke consumptie. Dat wil niet zeggen dat mensen het niet zouden kunnen eten en dat wil ook niet zeggen dat het afgekeurd is. LRM (wat zoveel betekent als Low Risk Material) is de aanduiding voor bijvoorbeeld runderstrotten en runderkopvlees. Dit wordt verwerkt in kvv en BARFers geven het ook aan de honden. Daar is dus niets mis mee. Zelfs kippennekken vallen onder categorie 3 terwijl er toch ook mensen zijn die graag een nekje oppeuzelen. Dat geldt ook voor geitenribben. Kortom, het is een vaag gebied maar je kunt ervan uitgaan dat het vlees wat Bandit en Carnibest gebruiken afkomstig is van dieren die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie. Dat wij het niet (willen) eten, staat daar los van. Daarbij is het ook allemaal heel krom. Voorbeeld: ik huur ruimte in een vrieshuis waar o.a. Burger King ook klant is. Mijn eendennekken bijv. mogen niet naast de hamburgers liggen. Ondanks dat ze verpakt zijn en ingevroren bij -25 graden. Op iedere stelling van Canis Naturalis moet duidelijk leesbaar hangen: categorie 3 materiaal, niet voor menselijke consumptie. Als er een audit plaatsvindt en er blijkt dat mijn spullen in dezelfde vrieshal liggen als die van Burger King (wat zit er allemaal wel niet in een hamburger ???) krijgt het vrieshuis een boete.
[quote="Rovanna"]
Alles wat categorie 3 is, is niet voor menselijke consumptie. Dat wil niet zeggen dat mensen het niet zouden kunnen eten en dat wil ook niet zeggen dat het afgekeurd is. LRM (wat zoveel betekent als Low Risk Material) is de aanduiding voor bijvoorbeeld runderstrotten en runderkopvlees. Dit wordt verwerkt in kvv en BARFers geven het ook aan de honden. Daar is dus niets mis mee. Zelfs kippennekken vallen onder categorie 3 terwijl er toch ook mensen zijn die graag een nekje oppeuzelen. Dat geldt ook voor geitenribben. Kortom, het is een vaag gebied maar je kunt ervan uitgaan dat het vlees wat Bandit en Carnibest gebruiken afkomstig is van dieren die goedgekeurd zijn voor menselijke consumptie. Dat wij het niet (willen) eten, staat daar los van. Daarbij is het ook allemaal heel krom. Voorbeeld: ik huur ruimte in een vrieshuis waar o.a. Burger King ook klant is. Mijn eendennekken bijv. mogen niet naast de hamburgers liggen. Ondanks dat ze verpakt zijn en ingevroren bij -25 graden. Op iedere stelling van Canis Naturalis moet duidelijk leesbaar hangen: categorie 3 materiaal, niet voor menselijke consumptie. Als er een audit plaatsvindt en er blijkt dat mijn spullen in dezelfde vrieshal liggen als die van Burger King (wat zit er allemaal wel niet in een hamburger ???) krijgt het vrieshuis een boete.
[/quote]
Nou, als dat zo is dan vind ik de nieuwe Carnibest Bio niet onder doen voor Bandit. Ik zit er helemaal niet op te wachten om mijn honden te voeren met vlees dat je ook bij de slager koopt. Ik heb liever (biologisch technisch) dat mijn honden eten wat niet door mensen wordt gegeten. Bovendien denk ik dan dat Bandit net zo goed cat. 3 spul bevat, want volgens mij valt pens daar dan ook onder? Toch?
[quote="Lizzy"]
Nou, als dat zo is dan vind ik de nieuwe Carnibest Bio niet onder doen voor Bandit. Ik zit er helemaal niet op te wachten om mijn honden te voeren met vlees dat je ook bij de slager koopt. Ik heb liever (biologisch technisch) dat mijn honden eten wat niet door mensen wordt gegeten. Bovendien denk ik dan dat Bandit net zo goed cat. 3 spul bevat, want volgens mij valt pens daar dan ook onder? Toch?[/quote]