3 wk VAKANTIE en mijn hond lust niks

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: 3 wk VAKANTIE en mijn hond lust niks

Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Ik denk dat ik het probleem niet zo groot zou zien,,,
Voorop gesteld dat ik ook alleen maar rauw voer,,, en een brok zou je me niet zo gauw zien  geven,, en natuurlijk is dit een Barf forum,, maar ik zou lekker voor de overige tijd dat je geen Smul hebt,,gewoon een brok geven maar dan wel een die redelijk eerlijk is  zonder toevoegingen
zoals Farmfood!!  en voor de rest toch kijken waar je aan kan komen!!
Toen wij vorig jaar op vakntie waren,, hadden wij wat problemen met de koelkast en vriezer die aanwezig waren in het huisje,,,
Toen hebben de honden gewoon wat brokken en blikvoer gehad, en als ik in de supermarkt was,, en tijdens mijn vakantie heb ik echt geen zin omdat elke dag te doen, nam ik lekker een kip mee. Dus dan hadden ze die  dag gewoon kip..

En we waren er drie weken, en de honden leven nog steeds ;) ;) ;) En toen we weer thuis waren gewoon weer zoals altijd. En alledrie de honden hebben nergens geen last van gehad!!

Het is ook voor jezelf vakantie,, dus ik zou er gauw klaar mee zijn.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op zo 18 nov 2007, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

tja wat dat betreft moet je je inderdaad niet al te gek maken. Ik zou het niet doen (brok geven) omdat ik weet dat mijn honden wel alles eten. Ik woon zelf in Frankrijk dus ik weet waar ik het over heb. Je kunt hier beter vlees kopen dan in Nederland. En ook hier hebben ze wel  kant en klare worsten of diepvries hamburgers 100% gevogelte, of bij de slager van de supermarkt een speciale hondenvlees sectie.
En anders dus gewoon van te voren laten wennen aan wat anders.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Als je hond alles lust is het stukken makkelijker,, maar voor de honden die lastig zijn met eten, moet je toch een alternatief zien te vinden, maar inderdaad vast van te voren aan iets anders laten wennen,, moet je in ieder geval doen denk ik.
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Ik ga ook met de honden op vakantie naar Frankrijk. Gelukkig heb ik een goede vriend die daar woont en wat adressen weet. Hij weet een plaatselijke slager die pensen heeft, kent ganzenfokker, kent jagers die hem zo nu en dan een konijn of haas willen geven en aan eenden en kippen is ook te komen. Ik hoef dus helemaal niet naar de supermarkt voor de honden. Hooguit voor wat hart of lever en rundvlees oid. Ik blijf meestal een week of 4 á 5 daar en dan moeten ze het er maar mee doen in die tijd. En dat gaat uitstekend.
En ja, hygiene... wie weet wat het slachthuis met het "hondenvlees" uitvreet? Ik heb ook wel eens een pens gehad die een middagje in de zon had gelegen. Hebben ze niks van gekregen en vonden ze alleen maar lekkerder  ;). (Is overigens niet mijn gewoonte hoor).
En wat denk je wat ze in het bos naar binnen werken als je je even omdraait? Al heel lang dode diertjes, vogelpoepjes, konijnenkeutels....
Dan zou ik me niet zo druk maken om de hygiene in het buitenland, die kan in mijn ogen nooit slechter zijn dan wat ze voor doods in het bos vinden.
Nina G
1-ster
1-ster

Bericht door Nina G »

Jongens, bedankt. Inderdaad ik ben niet zo'n barfer in hart en nieren als jullie. Ik had de vraag misschien hier niet moeten stellen als vreemde eend in de bijt op een forum waar, zoals ik zie iedereen elkaar regelmatig ontmoet. Mijn excuses voor de vraag die in jullie ogen vreemd is. En zoals ik al las, een advies als worst of blikvoer zal ik van jullie niet krijgen.
Om eerlijk te zeggen, als het aan mijn ligt eten mijn honden gewoon brokjes of worst op vakantie. Ik ben dol op ze, maar drie weken per jaar krijgen ze daar echt niks van. (in mijn ogen, maar ik wil natuurlijk niet vloeken in de kerk ;-)
Omdat mijn hond (jammer genoeg) niet alles zomaar eet kan ik dus niet de ene dag dit, de andere dag dat voorschotelen. Vandaar dat ik de rodi worst ook van te voren al geef. Met de consequentie dat ze dan maar een keer in de paar dagen eet.  (en dat is ook als ze carocroque, eukenuba, prins, Royal canin, of farmfood krijgt) Nou ja, misschien moet ik maar accepteren dat ze dan maar ff minder eet.

Ik snap echt ook wel dat ik van alles kan voorschotelen, want mijn keeshond eet ook gewoon wat de pot schaft. die zou dol blij zijn met een lapje vlees, want dat krijgt hij ook nu zo nu en dan.

En nogmaals, ik heb niet voor niks de vraag gesteld, als ik het antwoord al had....

Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties!!
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Waarom zou je de vraag niet kunnen stellen? Ik snap hem goed hoor!
Ik heb het eerste jaar dat Jonas vers at ook weer brokken meegenomen toen we gingen kamperen. Hij was daar niet zo blij mee, reageerde er ook niet goed op en heeft alsnog zoveel mogelijk wat anders gehad. De laatste 2 jaar heb ik wel elke keer barfdingen gekocht (voor 2 honden).
En ja, het is lastig op de camping in een caravan met beperkte koel/vriesruimte. Sommige campings hebben trouwens vriezerruimte (voor de koelelementen) waarin het wellicht mogelijk is om wel een voorraadje voor de honden aan te leggen. Hoef je niet elke keer naar de winkel.

Aangezien onze honden niet alleen op de camping bleven, was het altijd even in ploegendienst de winkel in. Dan kun je ook wat voor de honden meenemen.

Maar ja, als je toch liever geen vers wil voeren en op zoek wil naar een alternatief dat nog een beetje goed is... dan kan ik je niet echt helpen. Maar als je weet dat je honden geen echte problemen hebben op wat je nu van plan bent ze te voeren, dan zou ik dat gewoon doen.
Optimaal is het natuurlijk niet, maar ja, ik eet ook niet optimaal op vakantie  ;)
Drijver
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Drijver »

Nina, vragen staat vrij en domme vragen bestaan niet hoor. Voel je nou niet beschaamd ofzo.
Het is niet zo dat iedereen elkaar al kent of ontmoet, enkelen mensen wel denk ik maar ikzelf ken maar een paar mensen van het forum of de mail.
En weet je, eens heeft iedereen moeten beginnen met het voeren van verse dingen en niemand wist toen precies hoe het moest. Die mensen hebben ook "domme" vragen gesteld ;)
Het is natuurlijk wel zo dat je op een vers voer forum niet echt een tip over brokjes krijgt.
En ja, als je nou echt zo'n moeilijk etende hond hebt, neem dan voor de zekerheid wel een zak brok mee en start thuis na de vakantie weer overnieuw...
Als je dan dingen wilt vragen weet ik zeker dat iedereen je graag een goed antwoord wil geven.
Ik wens je een fijne vakantie met je honden, geniet ervan!
dorinekok

Bericht door dorinekok »

ik stel nog steeds domme vragen maar ik voel me ook nog steeds een beginner.
Bende
1-ster
1-ster

Bericht door Bende »

Nou hier ook een frankrijkganger, ik ben in september geweest en ik heb een koelbox meegenomen voor in de auto en in het hotel met een omvormer. Mijn herder eet echt niks behalve de carnibest natuur en dan ook nog de puppyvariant, alles met grotere stukken eet hij niet en ook geen grote stukken vlees dus. Thuis eet hij wel eens als beloning een henne brokje, maar die hoeft hij in frankrijk ook niet, tja het is wat.( hij heeft ontstoken keelamandelen gehad en die worden niet echt kleiner, daardoor is zijn drang om te eten/slikken wat laag)
Mijn JR eet gelukkig wel alles ;)
Dus...had ik voor 8 dagen natuur en kipvariant in de koelbox gepropt, de kip blijft langer goed namelijk, die wil hij nog wel eten, met bidden en smeken haha!
Daarna bij de intermarche hamburgers rund gekocht ietsje meer dan een kilo per dag voor ze samen, de JR eet dan nog wel wat brok of iets anders erbij, pensstaafje etc.
Nou dat gaat uitstekend, ik maak me voor die 10 dagen echt niet druk of er genoeg vitamines etc inzitten, als hij niks eet heeft hij die ook niet ;D
Prima vakantie gehad allemaal, deels werk en 5 dagen echt vrij, 3000 km gereden ruim maar het was  wel erg mooi weer! :D
Groetjes!
Boefke

Bericht door Boefke »

waar je nog aan kunt denken is gedroogd vlees. Je kunt zelf drogen in de oven. Ik zou het vlees dan even goed weken in water voordat je het voert, calciumbron in de vorm van gemalen eierschaalpoeder erbij, rauw eitje en nog een hapje wat de pot schaft. Zoiets...

Plaats reactie