Als zij een konijnenkop eet geeft ze 's nachts vaak over en dan zijn het alleen maar de tanden van het konijn die er uit komen
kleine hond hele zalmkop?
Moderator: Lizzy
-
Drijver
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: kleine hond hele zalmkop?
Hier eten ze alles op. Okee, van de cattles kun je het verwachten, maar ook mijn maltezer eet de tanden en de hele mikmak (van een halve zalmkop) op.
Als zij een konijnenkop eet geeft ze 's nachts vaak over en dan zijn het alleen maar de tanden van het konijn die er uit komen
. Maar bij de zalm heeft ze daar geen last van.
-
Drijver
- 5-sterren

- Contacteer:
Overigens is zo'n zalmkop met een takkenschaar in no time doormidden.
toen mijn honden nog zalmkop lustten aten ze ook de tandjes op, nooit poblemen mee gehad 
-
dorinekok
hier eten ze het ook in zijn geheel. Ik knip de kop wel in stukken. Soms schaaf ik de tanjes er wel eens een beetje af met de schaar. Gewoon omdat ik niet graag wil dat die scherpe randjes ze tegen gaan staan en al mijn viswerk voor niks is geweest. Maar nodig is het niet.
ik heb er eens 1 in 2en willen hakken en toen hakte ik mijn duim er half af
dus dat doe ik niet meer.
als ik nu bij de visboer kom ga ik vragen of hij het wil doen en anders ga ik een heggenschaar kopen
en ik heb niet eens een tuin 
als ik nu bij de visboer kom ga ik vragen of hij het wil doen en anders ga ik een heggenschaar kopen
-
roefus
Ik heb geen ervaring met zalmkoppen, om de doodeenvoudige reden dat ik het al leuk vind als mijn honden ietwat van vis eten.
Dus met een kop van de vis hoef ik niet aan te komen.
Wel voer ik geregeld konijnkoppen.
Voor Lara knip ik die doormidden.
Feitelijk hoeft dat niet per se, maar dan lukt het beter...en laat ze ook geen restjes liggen.
Ik zou ook nog de bijl kunnen nemen (die heb ik nog aangeschaft voor dit soort ongein 8)) maar ik ben niet zo goed in het hanteren van de bijl, ik sla voortdurend op een andere plek. Dus dat gaat niet zo soepeltjes
En ik hoef er geen zoon om te vragen, die sluizen me meteen door naar de Carnibest

Bij de konijnkoppen zitten ook tandjes.
Soms vind ik die op de vloer, soms zijn ze ingeslikt.
Maar geen enkel probleem verder.
Dus met een kop van de vis hoef ik niet aan te komen.
Wel voer ik geregeld konijnkoppen.
Voor Lara knip ik die doormidden.
Feitelijk hoeft dat niet per se, maar dan lukt het beter...en laat ze ook geen restjes liggen.
Ik zou ook nog de bijl kunnen nemen (die heb ik nog aangeschaft voor dit soort ongein 8)) maar ik ben niet zo goed in het hanteren van de bijl, ik sla voortdurend op een andere plek. Dus dat gaat niet zo soepeltjes
En ik hoef er geen zoon om te vragen, die sluizen me meteen door naar de Carnibest
Bij de konijnkoppen zitten ook tandjes.
Soms vind ik die op de vloer, soms zijn ze ingeslikt.
Maar geen enkel probleem verder.
Vandaag was het zover! na 2 weken vriezer gisteren de zalmkop eruit gehaald en vandaag stond het op het honden menu. Vanmorgen op m'n nuchtere maag gewapend met een electrisch mes de kop in stukken gehakt
keurig gewogen en in de bakken verdeeld. Nou daar dachten de honden anders over! Ze wisten alledrie dat ze wolvenbloed door de aderen hebben stromen en ze veranderden alledrie in miniatuur wolfjes. Zelfs de nuffige malthezer begon driftig te scheuren en te knagen! Ook naar elkaar werd er gesnauwd en gedreigd met zoveel lekkers om te verdedigen.
Het was een genot om te zien hoeveel plezier ze aan deze maaltijd hadden. Chico rolde ook nog even door de restjes. En na afloop werd dankbaar de bekjes afgeveegd aan bankstel en vloerkleed. Zodat het ook binnen heerlijk naar vis stonk!
Het zal even duren voordat ik weer zover ben om het ritueel te herhalen maar de honden hebben gesmuld. 
Het was een genot om te zien hoeveel plezier ze aan deze maaltijd hadden. Chico rolde ook nog even door de restjes. En na afloop werd dankbaar de bekjes afgeveegd aan bankstel en vloerkleed. Zodat het ook binnen heerlijk naar vis stonk!
Klinkt goed allemaal, 
Bij mij krijgen ze het om de week.
Hier hebben ze weer een halve zalmkop gehad en volgens mij genieten ze er echt van.
Bij mij krijgen ze het om de week.
Hier hebben ze weer een halve zalmkop gehad en volgens mij genieten ze er echt van.
-
mirjam_dc
Leuk dat het zo goed is gegaan! Mijn hond moet er helaas niets van hebben. Hij denkt ook dat 'ie van de wolf afstamt en in zijn boekje betekent dat VLEESeter. Vis uit een blikje doet 'ie dan weer een moord voor, denkt blijkbaar dat een blikopener wel tot de standaarduitrustig van de hond hoort