GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

tt-tjes schreef: Is dit implantaat ook te gebruiken als ze helemaal uit hun bol gaan als er loopse teven in de buurt zijn.

Balou is sinds gisteren niet meer te genieten, hij loopt de hele dag hijgend door het huis, eet niet, jammert de hele dag en huilt als een wolf. Dit teefje (ik weet niet waar ze zit maar dicht in de buurt) moet wel heel lekker ruiken.
Het komt steeds vaker voor dat Balou zo hyper de pyper is.
ja de hormoonproductie gaat na een paar weken plat dus krijg je het zelfde effect als bij castratie .
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Zo, dat is dat misschien een overweging waard. Een gewone castratie wil ik eigenlijk niet omdat Balou zo overgevoelig is voor narcose en medicijnen. Misschien is dit wel een optie voor Balou, alleen een nadeel dat de ballen zoveel kleiner worden, dan ben je dus wel uitgeshowed.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

tt-tjes schreef: Zo, dat is dat misschien een overweging waard. Een gewone castratie wil ik eigenlijk niet omdat Balou zo overgevoelig is voor narcose en medicijnen. Misschien is dit wel een optie voor Balou, alleen een nadeel dat de ballen zoveel kleiner worden, dan ben je dus wel uitgeshowed.
Dat lijkt me niet. Tenslotte heeft hij gewoon z'n ballen nog, dus mag je blijven showen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Ine schreef: Dat lijkt me niet. Tenslotte heeft hij gewoon z'n ballen nog, dus mag je blijven showen.
Ja dat vraag ik me dus af  :-\ , er staat nu nog niks over in de regels, omdat ze er nog niet over hebben nagedacht. Ik wil niet met Indy showen (nou Indy wil showen  ;D ) dus mij maakt het niet uit. Maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren zodra er iemand anders met een reu met ieniemienie ballen de ring in gaat.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

*Dorothea* schreef: Ja dat vraag ik me dus af  :-\ , er staat nu nog niks over in de regels, omdat ze er nog niet over hebben nagedacht. Ik wil niet met Indy showen (nou Indy wil showen  ;D ) dus mij maakt het niet uit. Maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren zodra er iemand anders met een reu met ieniemienie ballen de ring in gaat.
Volgens de regelementen mag het nog gewoon. De ballen zijn nog aanwezig, ook al zijn ze klein.
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

vandaag dag nummer twee dat Storm zich werkelijk voorbeeldig gedraagt , hij loopt regelmatig naast me vind het leuk om kleine oefeningetjes te doen en heeft langs de plassen op de terugweg wel een 500 meter aan de lijn gelopen zonder te trekken , ik moest nog erg om hem lachen er kwam iemand aan met drie honden die ik ken en Storm vind ze altijd erg spannend normaal hangt hij gelijk in de lijn als hij ze ziet vandaag begon hij alleen maar heel interessant hevig te graven tot ze doorliepen  ;D toen ze doorliepen kwam ook Storm zonder enig probleem weer netjes naast me lopen , tjonge ik weet niet hoe ik het heb zo blij en trots ben ik op hem  :circle:
dorinekok

Bericht door dorinekok »

wordt het niet tijd dat ze de regels aan gaan passen in het show circuit? Wat is de meerwaarde van die ballen tenslotte? Of anders gewoon een nieuwe categorie erbij: de castraten. Of geldt daar de regel dat een gecastreerde hond geen hond meer is? En geldt dat ook voor gecastreerde teven? Als die op latere leeftijd gecastreerd zijn, kun je dat toch never nooit meer zien?
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

henneke schreef: vandaag dag nummer twee dat Storm zich werkelijk voorbeeldig gedraagt , hij loopt regelmatig naast me vind het leuk om kleine oefeningetjes te doen en heeft langs de plassen op de terugweg wel een 500 meter aan de lijn gelopen zonder te trekken , ik moest nog erg om hem lachen er kwam iemand aan met drie honden die ik ken en Storm vind ze altijd erg spannend normaal hangt hij gelijk in de lijn als hij ze ziet vandaag begon hij alleen maar heel interessant hevig te graven tot ze doorliepen  ;D toen ze doorliepen kwam ook Storm zonder enig probleem weer netjes naast me lopen , tjonge ik weet niet hoe ik het heb zo blij en trots ben ik op hem  :circle:
WOW ;D
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

ja gaaf he Mo , hij is echt amper herkenbaar dan hoor , kijk nu lukt dit alleen nog op de bekende stukken of aan het eind van een wandeling maar wie weet loop ik over een klein jaartje met een hond die gewoon niet trekt  :D
de honden die we tegen kwamen waren trouwens Akita's en die vind hij zoooo spannend maar ja hij mag er niet naar toe omdat er een reu bijloopt en die vind het geen strak plan als er andere honden in de buurt van zijn teven komen , d vorige keer dat ik haar tegenkwam had ik Storm al aan de riem gedaan en had ik het erg druk met hem en toen ging Bo een potje lopen te vervelen bij haar honden , dus vandaag ging ook Bo aan de lijn maar ik had geen enkel probleem  :)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Fijn Henneke dat Storm zo goed reageert op het implantaat :-*
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

geweldig dat het zo goed gaat met storm lopen zal dan ook een stuk relaxer gaan

Zo lang je de ballen kunt voelen kun  je toch gewoon showen in dit geval zijn ze er gewoon alleen kleiner
Hier heeft de ene reu ook grotere ballen dan de andere  ;D 
Boefke

Bericht door Boefke »

Boefs ballen lijken ietsiepietie kleiner,maar echt duidelijk is hetnog niet. Net een byzondere gewaarwording in het bos met een gecastreerd reutje, Boef had duidelijk interesse in hem en begon ook wel te rijden, hoewel het veel langer duurde voor het zover kwam dan voorheen. Maar het reutje ging ook op hem rijden, en niet alleen dat reutje, ook een andere hond.... daar ben ik niet zo happy mee, maar goed, het was een ingecalculeerd risico. Boef beet gelukkig wel van zich af, hopenlijk blijft hij dat doen.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Boefke schreef: Boefs ballen lijken ietsiepietie kleiner,maar echt duidelijk is hetnog niet. Net een byzondere gewaarwording in het bos met een gecastreerd reutje, Boef had duidelijk interesse in hem en begon ook wel te rijden, hoewel het veel langer duurde voor het zover kwam dan voorheen. Maar het reutje ging ook op hem rijden, en niet alleen dat reutje, ook een andere hond.... daar ben ik niet zo happy mee, maar goed, het was een ingecalculeerd risico. Boef beet gelukkig wel van zich af, hopenlijk blijft hij dat doen.

Eerlijk gezegd hoop ik dat andere honden eens van zich afbijten..... ;)
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Up-date van ons.
Gisteren is Ine met Luuk meegeweest naar de training van Bram etc.
Het ging de hele tijd heel goed aan de lijn,vlak bij elkaar lopen,zitten,wachten,geen grommetje te horen,hele verbetering dus ;D
Aan het einde hebben we de moed gehad om ze los te gooien,eerst ging het aardig,Luuk rende weg,bram erachteraan,dan had hij door dat Luuk terug kwam en bram keerde om en kwam haast achter me lopen.
Ontspannend was het dus niet maar goed het was beter dan voorheen dan sprong hij er in één vaart opaf.
na een minuut of tien liep het echter helaas anders en vlogen ze elkaar aan,ok,alleen maar herrie hoor en na een grote bek van ons was het afgelopen,maar het was toch jammer.
Er zit dus wel verbetering in maar niet zoveel als ik gehoopt had en het is nu wel al zes weken geleden.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

dorinekok schreef: wordt het niet tijd dat ze de regels aan gaan passen in het show circuit? Wat is de meerwaarde van die ballen tenslotte? Of anders gewoon een nieuwe categorie erbij: de castraten. Of geldt daar de regel dat een gecastreerde hond geen hond meer is? En geldt dat ook voor gecastreerde teven? Als die op latere leeftijd gecastreerd zijn, kun je dat toch never nooit meer zien?
Nou, het is bijster interessant om te weten of een reu twee ballen heeft aan gezien het missen van één of twee ballen een behoorlijke afwijking is.

Met een gecastreerde teef mag je de showring in aangezien dat niet controleerbaar is. Maar goed, je kunt je afvragen in hoeverre dat "zin" heeft. Het gaat er niet om of een gecastreerde hond wel/geen hond is. Maar hondenshows zijn ooit onstaan met de filosofie om de beste fokdieren uiterlijk gezien te kunnen selecteren. Binnen die context heeft het dan ook geen zin om met gecastreerde dieren in de ring te gaan staan.

Plaats reactie