nierfalen, WAT IS WIJSHEID.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: nierfalen, WAT IS WIJSHEID.

Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

nog even een vraag van een technische leek, hoe krijg ik een foto van Djeena op het forum zoals jullie dat doen bij het plaatsen van een bericht?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

djeena schreef: nog even een vraag van een technische leek, hoe krijg ik een foto van Djeena op het forum zoals jullie dat doen bij het plaatsen van een bericht?
Hier een handleiding om je foto te plaatsen ;)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 337.0.html
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

net bij de da geweest. Ik ben zondag begonnen met Fortekor. Vanochtend bloed geprikt. Helaas helaas. Crea was 160- nu 200. Ureum was ongeveer 13- nu 20. Het kan zijn dat dit een reactie is omdat haar bloeddruk is verlaagd, volgende week woensdag weer bloed prikken. Dan ook beslissen, naar aanleiding van de waarden in haar bloed, of Djeena Fortekor moet blijven slikken. Als de waarden nog hoger zijn, dan stoppen met het medicijn. Dan maar afwachten hoe het verder gaat. Mijn oma zou zeggen; de mens wikt, God beschikt. Zij was gelovig en nu moet ik steeds aan deze uitspraak van haar denken.

Djeena is mijn eerste hondje, ik heb haar nu 6 jaar uit het asiel. Ik wist niet dat je zoveel van je hondje ging houden!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

djeena schreef: net bij de da geweest. Ik ben zondag begonnen met Fortekor. Vanochtend bloed geprikt. Helaas helaas. Crea was 160- nu 200. Ureum was ongeveer 13- nu 20. Het kan zijn dat dit een reactie is omdat haar bloeddruk is verlaagd, volgende week woensdag weer bloed prikken. Dan ook beslissen, naar aanleiding van de waarden in haar bloed, of Djeena Fortekor moet blijven slikken. Als de waarden nog hoger zijn, dan stoppen met het medicijn. Dan maar afwachten hoe het verder gaat. Mijn oma zou zeggen; de mens wikt, God beschikt. Zij was gelovig en nu moet ik steeds aan deze uitspraak van haar denken.

Djeena is mijn eerste hondje, ik heb haar nu 6 jaar uit het asiel. Ik wist niet dat je zoveel van je hondje ging houden!
Wat moet dit allemaal moeilijk zijn voor je. Ik wil je heel veel sterkte wensen :-* :-*
Je gaat ontzettend veel van ze houden en vaak vergeet je dat ze er op een dag niet meer zullen zijn :'(
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Fortekor geeft in het begin een stijging van de creatinine. Dat is normaal. Daarom mag je het niet geven aan dieren met een zeer hoge creatinine, je kunt ze er de dood mee in helpen.
Als je het langer geeft gaat de creatinine weer dalen.
ellyenrob
4-sterren
4-sterren

Bericht door ellyenrob »

Ons oudje had 4 jaar terug nierfalen, ik ben gaan zoeken en kwam op een barfdieet tegen nierfalen.
Ze is hier behoorlijk van opgeknapt, zelfs vorig jaar zijn haar bloedwaardes weer bepaalt en alles was oppietoppie, hier de link waar het dieet opstaat.
http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=412
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Dus het is logisch dat de kreatininewaarde is gestegen? Is het dan ook normaal dat de ureumwaarde is gestegen? Deze is van ongeveer 13 naar 20 gegaan. Daalt deze ook weer?
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Hallo , ik wens Djeena en jou nog een hele mooie tijd om van elkaar te genieten. Zoals Dorine al schreef, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit . Sterkte !

Mijn Gunnar slikt tussen haakje al 10 jaar Fortekor voor zijn hart.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Normaal gesproken alleen de creatinine. Maar de ureum kan heel gemakkelijk wat schommelen. Ik zou het over een week of twee nog een keer laten bepalen.
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Als ik werk is Djeena altijd bij vrienden, dit zijn echte dierenliefhebbers en dus heel goed voor mijn hondje. Hij had al gezegd; waarom ga je niet voor een second opinion naar onze dierenarts. Dat heb ik vanmiddag maar gedaan.  De da zegt dat er 2 dingen belangrijk zijn om te doen;
urine op kweek zetten (om te kijken of het nierfalen niet door een bacterie komt) en de eiwit/kreatininewaarde vergelijken. Ook heeft hij gezegd dat de kreatininewaarde belangrijker is dan de ureumwaarde en dat deze alleen maar hoger zijn geworden door de bloeddrukverlaging.
Woensdag ga ik naar mijn eigen da en ga verder praten met mijn da.
Wel zielig hoor, weer een bibberende Djeena vanmiddag. Zij is zo bang bij een da, omdat ik haar uit het asiel heb ken ik daarin haar historie niet.
Laatst gewijzigd door Djeena op vr 30 nov 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Ik vergeet wat te vragen. Ik geef Djeena Solidago, een half pilletje (van dr Vogel-Solidago Forte). Heeft iemand ervaring met deze dosering? Djeena weegt 14 kilo.
Minusplus
1-ster
1-ster

Bericht door Minusplus »

djeena schreef: Ik vergeet wat te vragen. Ik geef Djeena Solidago, een half pilletje (van dr Vogel-Solidago Forte). Heeft iemand ervaring met deze dosering? Djeena weegt 14 kilo.
Ik gaf mijn hond 25 kilo eerst 1 pil en later 2 pillen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bij een hondje van 14 kilo zou ik met een kwart tot de helft van de mensendosering geven. Ik zou beginnen met een kwart van de volwassen mensendosering. Veel sterkte! Ik hoop dat de waardes gauw verbetering laten zien.
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Inmiddels is de bloedwaarde van Djeena weer nagekeken. Bij de laatste controle was haar ureumwaarde 20. De dierenarts wilde eventueel stoppen met Fortekor als deze waarde nog meer was gestegen. Ik was voor een second opinion naar een andere dierenarts gegaan, heb de fabrikant benaderd en heb mij suf gegoogeld en gelezen. Ik was dan ook niet zomaar gestopt met het toedienen van het medicijn want dan zou het snel nog slechter gaan. De discussie was echter niet nodig want haar ureumwaarde was gedaald naar 12.5. Wat een feest. Over 3 maanden weer controle en dan weer etc. Nu is het dus stabiel en maar hopen dat het zo blijft. In ieder geval blijft mijn Djeentje lekker hollen en spelen; m.a.w. je merkt niets aan haar. En dat is geluk, beste mensen.

Plaats reactie