Ik kan je alleen vertellen wat ik gedaan heb met onze pup destijds. Ik heb ze eerst een tijd op kvv gehouden en een paar maand later ben ik begonnen met barfdingetjes toe te voegen. Ik heb niets bij de kvv gegeven aan zalmolie, kruidenmix enzo. Ze kreeg CB natuur.
Kippennekjes is prima, maar ik zou de werveltjes even fijnmeppen. Voor Kyrah mepte ik de kipkarkassen ook fijn in het begin. Sheltiepups zijn echt klein met 8 weken en kunnen niet zoveel aan, dus het was wat 'kleien' in het begin en uitproberen. Eigenlijk ben ik pas met een maand of 5 echt begonnen met het serieuzere werk. Maar wel alles platgeslagen, anders kotste madame het weer uit.
Ik gaf de eerste week 4 maaltijden, en een paar weken later ben ik naar 3 gegaan. Met 6 maand ongeveer rustig afgebouwd naar 2 en met 11 maand zat ze op 1 volledige barfmaaltijd.
Als hoeveelheid eten heb ik 2% van het volwassen gewicht van een sheltie aangehouden. (2%van 9 Kg) Nu krijgt ze 140 a 150 gram, want Kyrah is nog geen 6 kg.
Ik kan me voorstellen dat het ff wennen is, zo'n frummeltje naast die bikkels.....