nature diet wie kent dit??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: nature diet wie kent dit??

Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Ik nam het ook mee, op vakantie. Als ik dan door mijn voorraad Cb heen was, kon ik terug vallen op die pakjes. Maar alleen op dagen dat ik niet naar de supermarche ging. Of voor nood, oid.

Ik vind het een goed product. In die zin: ik vind het een goed blikvoer-product. Want met vers (= KVV) heeft het niets te maken. En mijn kwalificatie goed betekent hier: ze gaan er niet van aan de race en het veroorzaakte geen jeuk of andere ongemakken.

Maar ik ben het met de anderen absoluut eens: NatureDiet is geen KVV.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Ik ken ND zelf niet, maar enkele kennissen zijn erop overgestap na een hoop ellende met hun honden. Eerst hebben ze vers geprobeerd (langere periode en diverse smaken kvv) en toen dat geen oplossing bood voor de problemen zijn ze Nature Diet gaan proberen. Barfen zagen ze niet zitten en misschien zou dat ook een oplossing zijn geweest. Maar ja...

Ze zijn niet meer terug gegaan naar 'echt' vers, en het bevalt hun eigenlijk heel goed, ondanks de hoge kosten. De honden doen het er heel goed op en de problemen zijn wel weggegaan.

Hoewel ik een enorm voorstander ben van vers, wil ik ND niet zomaar bestempelen als veredeld blikvoer.
Laatst gewijzigd door K&D op zo 23 dec 2007, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Dubhe en Kyrah"]
Ik ken ND zelf niet, maar enkele kennissen zijn erop overgestap na een hoop ellende met hun honden. Eerst hebben ze vers geprobeerd (langere periode en diverse smaken kvv) en toen dat geen oplossing bood voor de problemen zijn ze Nature Diet gaan proberen. Barfen zagen ze niet zitten en misschien zou dat ook een oplossing zijn geweest. Maar ja...

Ze zijn niet meer terug gegaan naar 'echt' vers, en het bevalt hun eigenlijk heel goed, ondanks de hoge kosten. De honden doen het er heel goed op en de problemen zijn wel weggegaan.

Hoewel ik een enorm voorstander ben van vers, wil ik ND niet zomaar bestempelen als veredeld blikvoer.
[/quote]

En hoe wou jij het noemen dan? Gekookt voer is toch gekookt voer en is toch op geen enkele wijze te vergelijken met een rauw versvoer?
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik gebruikte het vroeger wel voor vakantie maar mijn honden poepten er gigantisch veel van  :-\
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="Bobo"]
Ik heb een pakje gekregen en het staat al een half jaar in de kast  ;D ;D ;D

[/quote]

En nog steeds niet over de houdbaarheidsdatum :-\
swaneveld
1-ster
1-ster

Bericht door swaneveld »

Hallo,
met de aankomende vakantie zoek ik naar alternatieven voor diepvries-KVV. Op naturediet krijgt onze Sheltie harde ontlasting. Kan ik dit dan aanvullen met laxerend spier of orgaanvlees? Om helemaal te gaan barfen op een kampeervakantie lijkt me nog te moeilijk en riskant (te dunne ontlasting in zo'n harige broek is niet handig schoonmaken in de tent) . Of heeft iemand een makkelijk recept van zoveel rijst, groente, vlees en zo vaak een bot (krijgt ze nu een keer in de week).
Ingrid
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="swaneveld"]
Hallo,
met de aankomende vakantie zoek ik naar alternatieven voor diepvries-KVV. Op naturediet krijgt onze Sheltie harde ontlasting. Kan ik dit dan aanvullen met laxerend spier of orgaanvlees? Om helemaal te gaan barfen op een kampeervakantie lijkt me nog te moeilijk en riskant (te dunne ontlasting in zo'n harige broek is niet handig schoonmaken in de tent) . Of heeft iemand een makkelijk recept van zoveel rijst, groente, vlees en zo vaak een bot (krijgt ze nu een keer in de week).
Ingrid
[/quote]
Rijst zou ik weglaten,is ongezond en voegt niets toe,voor de rest zou ik gewoon iedere dag geven waar je het makkelijkst aan kunt komen.
Dus een paar kippenvleugels,lap rundvlees,eitje,etc....al zou je iedere dag hetzelfde geven is heus niet zo'n probleem voor die ene week of 2 weken  ;)
En thuis geef je gewoon weer wat je altijd geeft.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

[quote="swaneveld"]
Hallo,
Ingrid
[/quote]

op vakantie barf ik ook niet ingewikkeld. Een keertje rundergehakt, een keertje kipfilet, paar kipvleugeltjes, pakje soepvlees, runderlappen, wat orgaan kan je ook wel aan komen (of niet, en dan geef je het niet)

Zo lang je niet langer dan 6 weken met vakantie gaat dan maakt het helemaal niet uit als je honden niet uitgebalanceerd eten.
Als je bang bent voor diarree: wees dan spaarzaam met de orgaan. Verder kan een hond van bovenstaande dingen niet aan de diarree raken.
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Merlijn lust het niet, ja, idd geprobeerd, maar ik heb de indruk dat het een 'beter'  voer is dan een standaard blik van Koninklijk Konijn ofzo.
Het is GEEN kvv, dat ben ik met iedereen wel eens, maar ik heb stellig het idee dat het beter is dan blik. Dus, voor mensen die op vakantie een keer makkelijk willen doen en 'kiezen' tussen brok en ND... dan maar ND??
Laten we dan zeggen 'veel minder slecht dan brok en blik'?

:-)

Suzanne
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Mijn vriendin heeft het ook geprobeert ivm vakantie, hun gaan met de auto en dus een aardig eindje weg, en voor onderweg lijkt het handig,
Maar na een keer heeft ze het niet meer gegeven,, hondjes gingen er gigantisch van aan de diaree.
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Wij hebben het onze pup ook een keer gegeven. Vergeten CB uit te leggen, en ach je moet wat....
Maar nooit meer...(zelfs niet als edel blik! dan maar gehakt of soepvlees ofzo!)

Ze had er witte poep van en veel en hard.
Het eerste wat me ervan opviel was dat ze er niet van vol zat

Prima als mensen het willen geven, hier niet meer  ;)

Plaats reactie