zelf kvv maaltijden maken en verkopen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: zelf kvv maaltijden maken en verkopen

flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="dorinekok"]
lees ik daar een licht sarcasme? of vergis ik me? waarom plaats je grondstoffen tussen haakjes?
[/quote]

nee,
'k vind 't een heel nobel streven,

de  'haakjes' , in dit geval aanhalingstekens, ::)
was om duidelijk te maken dat deze zgn 'grondstoffen',
die dààr al moeilijk te verkrijgen zijn,
èn nog steeds erg duur zijn,

dan dus miss ergens anders vandaan gaan komen...

dat was dus de vraag... :)
dorinekok

Bericht door dorinekok »

oke!
nee, zoals je al las heb ik wel een paar contacten met een paar abattoirs en ook met een paar slagers. Dat scheelt. maar in een langere tijd opgebouwd. Dat is niet voor iedereen te doen of haalbaar.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

:( Hmm nou dat is wel heel jammer hoor. Ik zag je daar al helemaal aan de slag, maar ... idd het is wel heel veel werk.
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="dorinekok"]
oke!
nee, zoals je al las heb ik wel een paar contacten met een paar abattoirs en ook met een paar slagers. Dat scheelt. maar in een langere tijd opgebouwd. Dat is niet voor iedereen te doen of haalbaar.
[/quote]

maar, is't dan de bedoeling om in de 1ste fase toeristen die 'een aantal weken per jaar daar zijn' en  'vrienden uit de buurt'  te voorzien? (buiten jezelf.. ::))
dorinekok

Bericht door dorinekok »

[quote="De Geijsjes"]
:( Hmm nou dat is wel heel jammer hoor. Ik zag je daar al helemaal aan de slag, maar ... idd het is wel heel veel werk.
[/quote]

ja ik zag het ook helemaal gebeuren. Gat in de markt. maar ik heb eigenlijk te veel talenten om die als slager door te gaan brengen en ik denk dat het me vrij snel op zal gaan breken. Maar het idee vind ik heel erg gaaf nog steeds en wat in het vat zit verzuurd niet. misschien eens samen met iemand gaan doen als ik meer mensen "warm" heb gekregen.
En wat betreft toeristen: er wonen hier heel veel buitenlanders permanent. Net als ik ik vbeschouw mezelf niet als toerist. Vast niet je bedoeling geweest maar het klinkt wat lulig. Daarnaast wonen er ook heel wat  Fransen die ook naar het platteland zijn getrokken. Er is een groei in bewustwording aan de gang. Dat zie je aan de bio-winkels die er steeds meer komen. en bio produkten in de supermarkten.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Vast niet je bedoeling geweest maar het klinkt wat lulig.

Ik denk niet dat Flin het wat lullig bedoelde Dorine, maar misschien weet zij niet van de "enclaves" af in Frankrijk. Ik weet dat toevallig, mijn zusje woont in zo'n Engelse "enclave", echt bijna de helft van de inwoners van dat dorp is Engels en er zijn ook heel veel Hollanders die er het hele jaar wonen.

Je talenten, die ken ik niet :D :D, daar kan je zelf het beste over oordelen ::) ::) 
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

[quote="dorinekok"]
En wat betreft toeristen: er wonen hier heel veel buitenlanders permanent. 
[/quote]

dan heb je dus al 3 cathegorieën te pakken toch?

de permanente buitenlanders
de niet permanente toerist
de plaatselijke vriendenkring

zou je de plaatselijke super/slager oid niet kunnen vragen een hoekje van z'n vriezer af te huren?

(benieuwd hoe je me nu weer typeert? ;))
dorinekok

Bericht door dorinekok »

ha ha uh.. misschien wil je me wel een handje komen helpen?
nee maar serieus, ik ben blij dat je meedenkt. Soms komt op schrift niet alles even helder over en schuilt de enige waarheid in wat je leest en niet in wat er geschreven wordt.
Maar er is dus inderdaad een markt, daarvan ben ik overtuigd. Daarnaast vind ik het erg leuk om voor mijn honden met al dat voesel bezig te zijn. Ik kan wel zeggen dat het een echte hobby geworden is. Misschien is het niet zo'n goed plan daar een beroep van te maken, daar ik al een beroep heb waar veel meer geld mee te verdienen is en me bovendien uitdaagt mijn herstens goed te gebruiken.
maar toch.... het knaagt.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Ik denk dat zelf fabriceren alleen iets oplevert als je
A. goedkoop en goed aan grondstoffen kunt komen
B. voor een prikkie ergens een fabriek neer kunt zetten of kunt huren of kopen
C. voor weinig machines over kunt nemen
D. geen of nauwelijks personeel hebt
E. enorme hoeveelheden kunt produceren
Dus tja..... ik zou eerst een beginnen met een gedegen marktonderzoek "Is er interesse voor mijn product?"
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

of miss invoeren van bepaalde kvv producten,
om te kijken of de afzet idd is wat je denkt?

dan heb je strax een logistiek bedrijf... ::)
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Je kunt om te beginnen eens een gehaktmolen of vleeswolf op te kop proberen te tikken. Als je je niet lam wilt draaien een vleeswolf. En dan gewoon eens wat verpakkinkjes maken en kijken of je die kunt slijten.
Als je genoeg vriesruimte hebt.
Het hoeft niet meteen heel groot.

En als het gaat lopen eens uitvinden wat de wettelijke regeltjes zijn op dit gebied.
dorinekok

Bericht door dorinekok »

Ik dacht ook niet direkt aan een grote fabriek met alle toeters en bellen. Hoewel dat wel nodig is als je er wat aan wilt verdienen. Misschien is het reëler om met een paar pakketjes andere mensen over te halen hun hond ook op die manier te gaan voeden, zonder dat ik daarvoor daarna de provider hoef te zijn.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="dorinekok"]
Ik dacht ook niet direkt aan een grote fabriek met alle toeters en bellen. Hoewel dat wel nodig is als je er wat aan wilt verdienen. [/quote]

Exact, als je wilt verdienen moet je volume draaien!
Robert M
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Robert M »

Die ideeën van jullie zijn best te realiseren  ik heb er ook al eens over lopen denken ik kan de grond stoffen zo op mijn werk krijgen,
Zo als bevroren kip /vis meel maar om het te doen ???? maar wat voor afval van kip doen ze in het vers voer ???
Do

Bericht door Do »

[quote="Robert M"]
Die ideeën van jullie zijn best te realiseren  ik heb er ook al eens over lopen denken ik kan de grond stoffen zo op mijn werk krijgen,
Zo als bevroren kip /vis meel maar om het te doen ???? maar wat voor afval van kip doen ze in het vers voer ???

[/quote]
maar met alleen kip kom je niet ver denk ik?

Plaats reactie