GNRH implantaat
Moderator: Lizzy
-
Sella
Re: GNRH implantaat
Zijn gezondheid was toen ook al slecht en was in overleg met de holistisch dierenarts.
Die wil ook liever nog niet castreren omdat zijn groeischijven nog niet dicht zijn en dat duurt dan nog langer en hij is al zo groot.
Ook heeft hij nog steeds last van groeipijn. Hij wordt begin april 3.
Die wil ook liever nog niet castreren omdat zijn groeischijven nog niet dicht zijn en dat duurt dan nog langer en hij is al zo groot.
Ook heeft hij nog steeds last van groeipijn. Hij wordt begin april 3.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
hij wordt drie jaar oud in april en zijn groeischijven zijn nog niet dicht?
is hij aan het studeren om olifant te worden of zo?
wat gezondheid betreft kan ik geen uitspraak doen, ik ken jou hond niet, wat ik wel weet is dat chemisch castratie ook niet eindeloos ongestraft gedaan kan worden.
-
Sella
Ik weet ook dat je niet straffeloos door kan gaan.
Vandaar dat we het ook niet meer doen maar ik vraag me wel af of ik hem hier nog mee kan helpen zonder hem schade te berokkenen
Vandaar mijn vraag
Vandaar dat we het ook niet meer doen maar ik vraag me wel af of ik hem hier nog mee kan helpen zonder hem schade te berokkenen
Vandaar mijn vraag
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoi Sella
Ik kan me ook niet voorstellen dat zijn groeischijven nog niet dicht zijn hij is nu ruim 2,5 jaar.
Wij hebben een ridgebackreu die is 2 jaar en 4 maanden,hij heeft momenteel ook heel veel last van zijn hormonen.Hij is onbereikbaar ,loopt van plasje naar plasje. Valt onze teef lastig die daar zelf gelukkig wel raad mee weet
Af en toe denk ik wel eens aan castreren,maar hij zit nu ook in een heel onzekere periode kan ik aan hem merken.Ik ben bang dat zijn karakter er door verandert in negatief opzicht op dit moment.
Maar in jou geval zou ik het voor de leeftijd niet laten en als chemische castratie goed resultaat gaf en geen gezondheids klachten wat let je dan?
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik kan me ook niet voorstellen dat zijn groeischijven nog niet dicht zijn hij is nu ruim 2,5 jaar.
Wij hebben een ridgebackreu die is 2 jaar en 4 maanden,hij heeft momenteel ook heel veel last van zijn hormonen.Hij is onbereikbaar ,loopt van plasje naar plasje. Valt onze teef lastig die daar zelf gelukkig wel raad mee weet
Af en toe denk ik wel eens aan castreren,maar hij zit nu ook in een heel onzekere periode kan ik aan hem merken.Ik ben bang dat zijn karakter er door verandert in negatief opzicht op dit moment.
Maar in jou geval zou ik het voor de leeftijd niet laten en als chemische castratie goed resultaat gaf en geen gezondheids klachten wat let je dan?
-
Sella
Toch is het zo of de dierenarts en orthopeed moeten niet weten wat ze zien op een foto.
Omdat hij heel lang erg ziek is geweest van epi is hij een half jaar ruim achter geweest in groei en ontwikkeling.
Dus alles is anders dan bij de gezonde hond.
Hij pubert later, is later gaan markeren, wordt later geestelijk volwassen. Hij is nog recentelijk in 2 weken 3 cm omhoog gegaan en toen stonden onze ogen op steeltjes en hebben wij met de orthopeed gebeld en die wilde graag foto's maken om te kijken hoe het ermee staat.
Hij kan nog steeds de hoogte wat ingaan omdat ze nog niet goed dicht zijn.
Omdat hij heel lang erg ziek is geweest van epi is hij een half jaar ruim achter geweest in groei en ontwikkeling.
Dus alles is anders dan bij de gezonde hond.
Hij pubert later, is later gaan markeren, wordt later geestelijk volwassen. Hij is nog recentelijk in 2 weken 3 cm omhoog gegaan en toen stonden onze ogen op steeltjes en hebben wij met de orthopeed gebeld en die wilde graag foto's maken om te kijken hoe het ermee staat.
Hij kan nog steeds de hoogte wat ingaan omdat ze nog niet goed dicht zijn.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoi Sella
Moest even opzoeken wat epi is.
Dat is een vervelende aandoening dus daardoor loopt hij achter met zijn groei.
Lijkt me dan inderdaad lastig om te beslissen wel of niet castreren.
Succes met het nemen van jullie besluit.
Moest even opzoeken wat epi is.
Dat is een vervelende aandoening dus daardoor loopt hij achter met zijn groei.
Lijkt me dan inderdaad lastig om te beslissen wel of niet castreren.
Succes met het nemen van jullie besluit.
-
Boefke
Even over Boefs karakter, ik lees dat sommigen bang zijn voor veranderingen in die richting, dat was ik ook. Wat ik aan Boef zie is dat hij nog precies hetzelfde is als voorheen. Zijn karakter is echt 100% hetzelfde als wat ik van hem gewend ben. Wat er hier verandert is is dat het gedrag dat door zijn hormonen werd aangestuurd weg is gevallen. Dus snuffelen aan iedere graspriet doet hij niet meer. Constant overal piesen doet hij niet meer. Op zoek naar lekkere ruikende honden doet hij niet meer. Die 'ruimte' wordt nu opgevuld met ander gedrag. Zo speelt hij iets meer (deed hij al wel, dus is niet heel opvallend), jaagt hij iets meer en kijkt meer om zich heen dan naar de grond. Dat kan lijken alsof het karakter is verandert, maar hier is dat echt niet het geval. Hij is af en toe iets angstiger naar andere hond toe (hij was altijd al wat onzeker, of eigenlijk heel ambivalent, want hij wilde zich toch ook wel graag bewijzen), maar tegelijkertijd relaxter omdat hij na de ontmoeting gewoon vrolijk naar me toe komt en geen egodeuk heeft opgelopen. Verder vind ik hem in alle opzichten dezelfe hond gebleven.
Ik heb met interesse het topic over het GNRH implantaat gelezen.
Ik heb een jonge heidewachtel reu, Syran, van 9 maanden, en het is soms een aardig baasje dat bij vlagen iets te graag de confrontatie aangaat met honden. Een zelfverzekerde hond zal hij niet uitdagen, maar dagen ze hem uit dan gaat er wel op in. Ook onzekere honden en pups wil hij graag laten zien hoe stoer hij wel is en dit gedrag verergert zich de laatste maand. Uiteraard zit hij in de pubertijd dus het hoort er wel een beetje bij om uit te proberen hoe ver hij kan gaan, maar ik wil voorkomen dat andere honden daar de dupe van worden en dat dit gedrag gaat overheersen. Voorlopig betekend dit dus selectief spelen.
Het verschilt ook van dag tot dag en van hond tot hond. Hij kan zich soms ook heel onderdanig opstellen, tot het ijs gebroken is en dan gaat hij er vol in.
Hoewel ik niet zonder meer wil laten castreren vind ik persoonlijk agressief gedrag naar andere honden wel een goede reden om op jonge leeftijd te castreren om problemen in de toekomst te voorkomen. Ik weet dat het geen garantie geeft over het gedrag, maar in de praktijk lijkt het toch vaak een positieve invloed te hebben.
Nu ben ik na overleg met onze trainster, is tevens gedragstherapeut, aan het overwegen om over enkele maanden, als hij een jaar is geweest een GNRH implantaat te laten plaatsen. De gedachte hierachter is om het gedrag vroegtijdig te doorbreken en komen we hopelijk redelijk "rustig" zijn pubertijd door en is het niet nodig om hem daarna nog definitief te laten castreren.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en ervaring.
Ik heb een jonge heidewachtel reu, Syran, van 9 maanden, en het is soms een aardig baasje dat bij vlagen iets te graag de confrontatie aangaat met honden. Een zelfverzekerde hond zal hij niet uitdagen, maar dagen ze hem uit dan gaat er wel op in. Ook onzekere honden en pups wil hij graag laten zien hoe stoer hij wel is en dit gedrag verergert zich de laatste maand. Uiteraard zit hij in de pubertijd dus het hoort er wel een beetje bij om uit te proberen hoe ver hij kan gaan, maar ik wil voorkomen dat andere honden daar de dupe van worden en dat dit gedrag gaat overheersen. Voorlopig betekend dit dus selectief spelen.
Het verschilt ook van dag tot dag en van hond tot hond. Hij kan zich soms ook heel onderdanig opstellen, tot het ijs gebroken is en dan gaat hij er vol in.
Hoewel ik niet zonder meer wil laten castreren vind ik persoonlijk agressief gedrag naar andere honden wel een goede reden om op jonge leeftijd te castreren om problemen in de toekomst te voorkomen. Ik weet dat het geen garantie geeft over het gedrag, maar in de praktijk lijkt het toch vaak een positieve invloed te hebben.
Nu ben ik na overleg met onze trainster, is tevens gedragstherapeut, aan het overwegen om over enkele maanden, als hij een jaar is geweest een GNRH implantaat te laten plaatsen. De gedachte hierachter is om het gedrag vroegtijdig te doorbreken en komen we hopelijk redelijk "rustig" zijn pubertijd door en is het niet nodig om hem daarna nog definitief te laten castreren.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en ervaring.
Laatst gewijzigd door Syran op do 20 dec 2007, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Vraagje aan de mensen die een reu hebben met een implantaat:
wat gaan jullie doen als het is uitgewerkt?
Bij Indy is het waarschijnlijk over een paar maandjes uitgewerkt en ik weet nog niet wat ik ga doen. In het begin had ik heel erg het idee dat z'n gedrag was verbeterd, maar de laatste maanden krijg ik niet echt de indruk. Z'n vechtlust is in ieder geval niet verminderd, wel is hij beter bereikbaar en af te leiden.
Zoals het er nu naar uitziet, ga ik het implantaat uit laten werken en afwachten hoe z'n gedrag verandert. Dan gaat er een nieuw implantaat in of er gaat niks meer in, een echte castratie is geen optie. Ik verwacht eigenlijk dat er een soort 2e puberteit komt, als de hormonen weer beginnen te komen. Lijkt me niet echt gezond om je hond steeds dat proces weer door te moeten laten maken. Dus als ik zeker wist dat er een nieuw implantaat in ging, zou ik dat al laten plaatsen wanneer de ballen weer gaan groeien. Maar ik weet dus nog niet of er een nieuw implantaat gaat komen

Bij Indy is het waarschijnlijk over een paar maandjes uitgewerkt en ik weet nog niet wat ik ga doen. In het begin had ik heel erg het idee dat z'n gedrag was verbeterd, maar de laatste maanden krijg ik niet echt de indruk. Z'n vechtlust is in ieder geval niet verminderd, wel is hij beter bereikbaar en af te leiden.
Zoals het er nu naar uitziet, ga ik het implantaat uit laten werken en afwachten hoe z'n gedrag verandert. Dan gaat er een nieuw implantaat in of er gaat niks meer in, een echte castratie is geen optie. Ik verwacht eigenlijk dat er een soort 2e puberteit komt, als de hormonen weer beginnen te komen. Lijkt me niet echt gezond om je hond steeds dat proces weer door te moeten laten maken. Dus als ik zeker wist dat er een nieuw implantaat in ging, zou ik dat al laten plaatsen wanneer de ballen weer gaan groeien. Maar ik weet dus nog niet of er een nieuw implantaat gaat komen
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Hoi Dorothea
Uit je woorden begrijp ik dat het implantaat niet het gewenste resultaat heeft gegeven.
Dat is jammer een echte castratie zou dus ook niet helpen.
Ik ben benieuwd wat de anderen hierover te zeggen hebben.
Onze Fynn heeft het implantaat nog niet .
Uit je woorden begrijp ik dat het implantaat niet het gewenste resultaat heeft gegeven.
-
Boefke
Bij boef heeft het implantaat tot nu toe een gewenst effect. Als dat zo blijft (en daar ga ik wel vanuit) dan laat ik hem over een maand of 9 castreren. Dus ruim voordat het implantaat uitgewerkt zou zijn.*Dorothea* schreef: Vraagje aan de mensen die een reu hebben met een implantaat:
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou de eerste maanden merkte ik duidelijk verschil, maar het lijkt nu al uit te werken. Indy z'n ballen worden groter en hij lijkt wel weer een puber met 2 bananen in z'n oren. Hij heeft sinds het implantaat 5 vechtpartijen gehad (waarvan 2 keer met een hond die op hem sprong), maar zonder implantaat had hij misschien ook ongeveer 1 keer per maand een aanvaring. Kijk 9 van de 10 keer gaat het goed met andere honden, maar die keer dat het fout gaat, gaat hij voor de kill en gaat schudden. En dat gedrag heeft niks met hormonen te maken. Enige voordeel van het implantaat was dat hij minder was afgeleid en ik hem makkelijker uit situaties kan roepen.Fynn schreef: Hoi Dorothea
Ik had de hoop dat hij nog sociaal kon worden, maar ik kan het niet meer verantwoorden om hem los te laten lopen. Van nu af aan mag hij gewoon niet meer naar andere honden toe, punt uit. Ja en dat zal me wat meer moeite kosten zonder implantaat, maar om alleen daar een implantaat voor te nemen?
Opvallend is trouwens wel dat hij nu aan de riem weer zo mak is als een lammetje.
Helaas heeft het bij Luuk niet dat effect, wat ik gehoopt had. Voor mij houdt dit in, dat zijn gedrag een erfelijke aanleg is.
Geen nieuw implantaat dus.
-
Fynn
- 5-sterren

- Contacteer:
Dan is het wel snel uitgewerkt vind ik want Indy heeft het implantaat toch nog maar een half jaar?
Wij lopen momenteel zelf constant met Fynn aan de lijn.
En ik moet zeggen dat ik blij zal zijn als hij weer eens lekker los kan.
Jammer dat het niet gewerkt heeft ,je hebt er toch een bepaalde hoop en verwachting bij en kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Wij lopen momenteel zelf constant met Fynn aan de lijn.
En ik moet zeggen dat ik blij zal zijn als hij weer eens lekker los kan.
Jammer dat het niet gewerkt heeft ,je hebt er toch een bepaalde hoop en verwachting bij en kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Dat is mijn tekst hoor 8)Ine schreef: Helaas heeft het bij Luuk niet dat effect, wat ik gehoopt had. Voor mij houdt dit in, dat zijn gedrag een erfelijke aanleg is.