[quote="yalla"]
[quote="Paul_Barte"]
[quote="yalla"]
[quote="Lizzy"]En een pup van een wolf eet ook geen puppy brokjes. [/quote]
Mag ik hier even op inhaken en dat is niet om te zieken (want je weet hoe ik over hondenvoeding denk), maar toch even een vraag in de hoop dat je die wilt beantwoorden:
Brokkenfabrikanten zeggen inderdaad dat er verschil moet zijn tussen voeding voor kleine, grote en zeer grote rassen en dan ook nog puppy's en volwassen honden. Er wordt zelfs nog onderscheid gemaakt tussen actieve, minder actieve en oudere honden.
Maar nu de vraag: waarom is dit onzin? Jouw vergelijking met wolvenpups gaat natuurlijk niet op. Wolven zijn namelijk allemaal ongeveer even groot en groeien ongeveer even snel. Wij hebben honden gefokt die - als ze volwassen zijn - 4 kg of minder wegen of een schofthoogte hebben van meer dan 80 cm. Deze honden groeien ook meerdere kilo's in de week als ze pup zijn; er is geen wolf die 4 kilo in de week groeit. M.a.w.: mij lijkt het wel een steekhoudend verhaal dat er verschil is in puppyvoer voor snelgroeiende rassen. Er is gewoon een verschil tussen een Chihuahua en een Ierse Wolfshond. En dat verschil vind je nergens in wolven. Kun je dat uitleggen?
[/quote]
...dat heeft de natuur namelijk zo geregeld.
[/quote]
Ja maar daar gaat het nou juist om. Onze hondenrassen zijn door ons gefokt; dat heeft de natuur helemaal niet geregeld. Als de natuur het zou regelen, dan zouden er helemaal geen Engelse Bulldoggen en Sharpei's bestaan want die overleven namelijk niet in de natuur. Bij voorbaat al sorry als ik mensen beledig die zo een ras hebben, maar die weten dat ik stiekem wel gelijk heb, hoop ik....

[/quote]
Yalla ik denk dat je hier een grote denkfout maakt,wij selecteren ouders in de hoop dat hun uiterlijk en karakter samen een bepaalde uitkomst geven,maar van conceptie tot dood regelt de natuur toch echt alles.Wij beslissen alleen voor onze dieren welke partner ze krijgen ipv dat ze het zelf mogen kiezen zoals een vrij en wild dier in de natuur.