GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

margreet schreef: Dat is mijn tekst hoor 8)
Zal voortaan wachten, tot jij gereageerd hebt! :P ;D ;D ;D
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Ine schreef: Zal voortaan wachten, tot jij gereageerd hebt! :P ;D ;D ;D
nee want dan moet ik alles tikken ;D
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Ine schreef: Helaas heeft het bij Luuk niet dat effect, wat ik gehoopt had. Voor mij houdt dit in, dat zijn gedrag een erfelijke aanleg is.
Geen nieuw implantaat dus.
jammer Ine en margreet dat het voor jullie niet de gehoopte effect had, maar nu weten ook jullie dat het niet hormoon gestuurd is, dus zal castratie ook niet de gewenste effect opleveren...... tja... niet alles kunnen wij op hormonen afschuiven.... :-\ soms is het wel jammer denk ik als ik weer eens een keer onredelijk boos wordt over iets wat zoonlief doet ;D ;D
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Fynn schreef: Dan is het wel snel uitgewerkt vind ik want Indy heeft het implantaat toch nog maar een half jaar?
Ik weet niet of het helemaal is uitgewerkt, ik heb ergens in de literatuur gelezen dat er een hond was die even tijdelijk hormoonproductie had wat daarna weer uitdoofde. Maar in het begin merkte ik duidelijk een gedragsverandering, hij was toen heel vrolijk en speels, nu is hij weer het snuffeltype met bananen in z'n oren.
Fynn schreef: Wij lopen momenteel zelf constant met Fynn aan de lijn.
En ik moet zeggen dat ik blij zal zijn als hij weer eens lekker los kan.

Jammer dat het niet gewerkt heeft ,je hebt er toch een bepaalde hoop en verwachting bij en kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Nou, ik had er eigenlijk helemaal geen verwachtingen van. Volgens mij heeft Indy z'n gedrag niks met hormonen te maken. Ik werd alleen doodmoe van al die mensen die zeiden dat ik hem maar "gewoon" moest laten castreren. Door het implantaat weet ik nu voor eens en altijd dat castreren niet de moeite waard is.
En ik merk zeker wel verschil hoor, maar ik vind het niet de moeite waard om daarvoor een nieuw implantaat te laten plaatsen. Bovendien ziet íe er echt niet meer uit, vind ik, het is echt een miezerig mannetje zonder bespiering.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Margreet, wat is bij jou het niet gewenste effect?

Wat ik gezien heb op de workshop was al zo anders dan toen op de wedstrijd bij de tollers.
Was dat maar een klein iets dan?

Ik vraag dat omdat voor Pim en als het implantaat bij zowel Luuk als Bram niet echt werkt, dan ga ik zo twijfelen om hem het te geven of gewoon wel te castreren  :-X :-[
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Nou kijk,hij is wel makkelijker terug te halen en als hij aan het werk is gaat het perfect.
Maar er moet geen reu onverwachts de hoek om komen als hij losloopt.
Zelfs als er aan de overkant een reu loopt,begint hij te grommen en te trekken,staart omhoog,nekharen ook. ::)
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Het is duidelijk, dat castreren niet zal helpen. Je zult dus moeten trainen onder goede begeleiding.
Ik zit erover te denken om eens een afspraak met Nicky Gootjes te maken voor alle 3.
Maar kan op dit moment even geen tijd vrijmaken.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Ine schreef: Het is duidelijk, dat castreren niet zal helpen. Je zult dus moeten trainen onder goede begeleiding.
Ik zit erover te denken om eens een afspraak met Nicky Gootjes te maken voor alle 3.
Lijkt me een superplan. 8)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

margreet schreef: Nou kijk,hij is wel makkelijker terug te halen en als hij aan het werk is gaat het perfect.
Maar er moet geen reu onverwachts de hoek om komen als hij losloopt.
Zelfs als er aan de overkant een reu loopt,begint hij te grommen en te trekken,staart omhoog,nekharen ook. ::)
crisis dit is echt net zoals bij Pim, ik lag van de week zowat in de vaart omdat ze allebei (chasey gaat nu meedoen :-\) even vol gas doken richting de andere hond aan de andere kant van de vaart en ik het ff niet door had.
Deed ff handje auw en heupje ook.

Ine schreef: Het is duidelijk, dat castreren niet zal helpen. Je zult dus moeten trainen onder goede begeleiding.
Bedoel je daar ook Pim mee, of een ander?
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Jolly schreef: crisis dit is echt net zoals bij Pim, ik lag van de week zowat in de vaart omdat ze allebei (chasey gaat nu meedoen :-\) even vol gas doken richting de andere hond aan de andere kant van de vaart en ik het ff niet door had.
Deed ff handje auw en heupje ook.

Bedoel je daar ook Pim mee, of een ander?
Nee, daar bedoel ik Pim, Bram en Luuk mee. ;)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Ine schreef: Nee, daar bedoel ik Pim, Bram en Luuk mee. ;)
oke, houd je dan rekening met mij en de op handen liggende bevalling(hoef nog maar 8 weekjes)
Ik wil er namelijk wel zelf bij zijn, omdat Peter niet alles ziet en opneemt en al helemaal niet kan vertellen hoe of wat Nicky eventueel gezegt zou hebben.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Jolly schreef: oke, houd je dan rekening met mij en de op handen liggende bevalling(hoef nog maar 8 weekjes)
Ik wil er namelijk wel zelf bij zijn, omdat Peter niet alles ziet en opneemt en al helemaal niet kan vertellen hoe of wat Nicky eventueel gezegt zou hebben.
Het zal ook nog even duren, want ik heb het hier ook druk en ga in het voorjaar vele weekenden naar Duitsland. Begin van de zomer denk ik. ;)
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Ine schreef: Het zal ook nog even duren, want ik heb het hier ook druk en ga in het voorjaar vele weekenden naar Duitsland. Begin van de zomer denk ik. ;)
oke das goed
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Margreet, ik vond Pim echt super hoor tijdens de workshop. Hij was gemakkelijk af te leiden en reageerde helemaal niet op Indy, terwijl die hem zat te fixeren.
Ik denk dat als je veel aandachtsoefeningen doet en hem naar jou leert kijken ipv naar de hond, dat het dan helemaal goed komt.
Je kan bv elke keer clickeren en een beloning geven als je een hond ziet. Dan gaat Bram een andere hond associeren met wat lekkers of een speeltje en zal naar jou toekomen bij het zien van een andere hond. Bram is een slimme werklustige hond, die heeft dat zo door.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

*Dorothea* schreef: Margreet, ik vond Pim echt super hoor tijdens de workshop. Hij was gemakkelijk af te leiden en reageerde helemaal niet op Indy, terwijl die hem zat te fixeren.
Ik denk dat als je veel aandachtsoefeningen doet en hem naar jou leert kijken ipv naar de hond, dat het dan helemaal goed komt.
Je kan bv elke keer clickeren en een beloning geven als je een hond ziet. Dan gaat Bram een andere hond associeren met wat lekkers of een speeltje en zal naar jou toekomen bij het zien van een andere hond. Bram is een slimme werklustige hond, die heeft dat zo door.
hihi tis Bram bij margreet,en niet Pim die is van mij.
oww lees net verder dat je het daar wel goed hebt.

Plaats reactie