Poes wil niet eten en geeft over

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Poes wil niet eten en geeft over

YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Op de site van felissana stond ook nog een artikel over amyloidose en blijkbaar slaat dat bij de oosterse katten meer op de lever. Hier is de link:
http://www.felissana.nl/dutch/text/folders.html
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Hoe is het nu met haar?
Al iets wijzer?
Jel
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jel »

Goed nieuws!!!

Ik had haar vanochtend opgehaald. Ze had nog steeds niks zelf gedaan en was
magerder geworden en had vieze oogjes. De moed zakte ons een beetje in
de schoenen toen we op weg gingen voor een echo. Dierenarts liet nog
steeds niet veel los (zei het druk te hebben) maar zei dat er een
ontsteking was en dat de nieren niet goed waren.

Tijdens de echo was alles goed, nieren, lever, maag, darmen, etc! Wel
was er iets licht geirriteerd maar niks ernstigs. Opgelucht maar met
in ons hoofd 'wat is het dan wel' besloot ik om eerst naar huis te
gaan om na te denken over een andere dierenarts (we dachten er zelfs
al over om na om naar de dierenarts van de fokker of Utrecht te gaan). Thuis liep ze gelijk naar de
keuken. Ik heb haar toen voer gegeven en ze viel aan!! Ik heb haar
niet alles op laten eten, dat lijkt me niet goed. Toen natuurlijk
hopen op het binnen houden. Het is nu inmiddels drie kwartier geleden
en ze heeft nog niet overgegeven. Ook heeft ze inmiddels twee keer
zelf gedronken (en geen kleine likjes maar echt veel)!!! Ze heeft zich
helemaal schoon gelikt (wat ze normaal niet zo vaak doet vinden wij),
haar oogjes zien er weer goed uit. Ze begon met een propje op de grond
te spelen en ze loopt weer met haar staart in de lucht rond. Ze komt
hard aanrennen als je haar roept, kortom ze lijkt beter!! Ik kan het
nog bijna niet beseffen zo blij en opgelucht ben ik. Ik moet de
dierenarts nu nog gaan bellen,  ik weet niet wat ze gedaan hebben,
misschien is ze wel opgeknapt van antibiotica en moet die kuur
afgemaakt worden, ik weet het allemaal niet. Wel weet ik dat ze NIET
terug gaat en ik haar nooit ergens heen doen met een vakantie of weet
ik veel wat! Ze is zo blij om thuis te zijn. Pff, heb gewoon tranen
van blijdschap.
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Ik zou de uitslag van het bloedonderzoek eisen! En aan de hand daarvan beslissen of er behandeling/da bezoek nodig is.
Te gek voor woorden dat je ZO LANG moet wachten op bloedonderzoek, dacht toch in de meeste praktijken dat ze gelijk beperkt onderzoek kunnen doen, zeker nierwaardes kunnen ze testen en dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Je kan nu wel opgelucht zijn dat het beter gaat, maar je weet nog steeds niet wat er aan de hand is (is geweest).

Mijn kat had ook ontstekingsbloedbeeld en 1 da schoof het af op de nieren (ja oude kat toch) de andere hield het op een hersentumor omdat ze zo slap was in de achterhand, het blijkt dat ze een zeer slecht hart heeft, maar het gaat nu super met haar ;D had ik geluisterd naar de ene da was ze voor de kerst al ingeslapen :'(

Trek je eigen plan en ga op zoek naar een da die naar je luistert en wel gedegen onderzoek doet.
Ik zou de uitslag van het bloedonderzoek eisen! En aan de hand daarvan beslissen of er behandeling/da bezoek nodig is.
Te gek voor woorden dat je ZO LANG moet wachten op bloedonderzoek, dacht toch in de meeste praktijken dat ze gelijk beperkt onderzoek kunnen doen, zeker nierwaardes kunnen ze testen en dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Je kan nu wel opgelucht zijn dat het beter gaat, maar je weet nog steeds niet wat er aan de hand is (is geweest).

Mijn kat had ook ontstekingsbloedbeeld en 1 da schoof het af op de nieren (ja oude kat toch) de andere hield het op een hersentumor omdat ze zo slap was in de achterhand, het blijkt dat ze een zeer slecht hart heeft, maar het gaat nu super met haar ;D had ik geluisterd naar de ene da was ze voor de kerst al ingeslapen :'(

Trek je eigen plan en ga op zoek naar een da die naar je luistert en wel gedegen onderzoek doet.
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Ik vind hoe dan ook dat jou DA zich schofterig gedragen heeft.

Jij hebt recht op die bloedonderzoeken en jij hebt recht op inzicht in haar medisch dossier! Bovendien vind ik het ook dubieus dat ze vieze oogjes had. Een katkan nog zo ziek zijn (waarbij het op de ogen slaat) maar ja kan zoiets altijd wel 3-4 keer per dag schoonmaken, en zoals ik het hoor heeft jouw DA het minimale aan verzorging voor jouw kat gedaan.
Ik denk niet dat haar opleving van de goede verzorging en/of kuurtje kwam, maar simpelweg omdat ze weer thuis was. Als het namelijk wél door de goeie verzorging en kuur kwam, had het gister ook al duidelijk kunnen zijn, dat hadden ze je dus kunnen vertellen, en sterker nog, had ze gister ook al wel thuis kunnen komen.

Ik vind dit pure geldklopperij en bovendien ben je nu (op de echo na) niets wijzer.
Jel
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jel »

Ja ik ben ook zeker niet tevreden over de dierenarts en ga daar ook niet meer terug. Ik heb ze net gebeld. Ik moet nog langs komen om pillen op te halen die ze nog moet krijgen (ga straks natuurlijk weer doordringen om te weten te komen waar die pillen voor zijn) en betalen. Ik ga dan ook gelijk vragen naar de bloeduitslagen (kan je dat zo mee krijgen?), anders betaal ik niet.

Het bericht van sylvi@ maakt me wel nog ongerust of het nu iets is met haar hart. Misschien kan ik aan de hand van de bloeduitslagen zien of ze hierop getest is? Ik ga het i.i.g. straks nog vragen of daar ook naar gekeken is (zal ik wel weer een snauwend antwoord krijgen).
Het zou toch ook nog een virusje van iets geweest kunnen zijn wat door antibiotica weg gegaan is??
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Ik heb van 3 da gehoord  'haar haart klinkt mooi rustig', dus dan ga je er eigenlijk van uit dat het goed is, maar een goed kloppend hart, hoeft dus niet altijd goed te zijn.
Heb dit met de internist besproken en doordat er zoveel vocht bij het hart zat, was de ruis niet te horen :-\ ook de internist had geen ruis gehoord, maar die heeft wel een echo onderzoek laten maken, om te kijken wat er aan de hand was, de bedoeling was ook een buik echo, maar toen ze op de rug moest liggen werd ze heel erg benauwd, dus toen eerst een hart echo, ja duidelijk veel vocht er omheen en hele wijde kamers met terug vloeiing (als je dat zo mag noemen/noemt).

Ze kunnen je een uitdraai meegeven van een patiënten kaart waar de bloeduitslagen als het goed is opstaan, je hebt daar gewoon 'recht' op.

Misschien is het bij jouw kat gewoon een ontsteking en krijgt ze daar pillen voor, zou mooi zijn als het zo iets 'simpels' is.
Jel
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jel »

Ze was bij de echo iig niet benauwd toen ze op haar rug lag. Ik vraag iig de bloeduitslag en waar de pillen voor zijn die ze mee krijgt. Mocht ze binnen korte tijd weer niet willen eten dan ga ik er achteraan of het iets met haar hart is. Voorlopig denk/hoop ik dat het om een virusje gaat omdat ze door medicijnen nu opknapt.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Kan me voorstellen dat je heel blij bent dat ze opgeknapt is en weer wil eten. Toch vindt ik dat je da zich onbeschoft gedragen heeft. En zoals je omschrijft dat je kat eruit zag, heeft ze er dus ook niet goed voor gezorgd.
Als je straks de medicijnen op gaat halen, heel goed vragen waarom ze de medicijnen krijgt en net zo lang doorvragen (en desnoods "zeuren") totdat je weet waarom je die medicijnen meekrijgt.
Als het antibiotica is, moet de kuur inderdaad wel afgemaakt worden. Tuurlijk kan het ook van een virusje zijn geweest maar dan moeten de nierwaarden in haar bloed wel goed zijn. Eventueel zou het nog een ontsteking aan de nieren kunnen zijn.
Verder moet je erop staan dat je de bloeduitslagen krijgt. Je betaalt ervoor en je hebt er recht op en zij heeft geen recht om je zo af te schepen. Ik zou trouwens meteen het hele medische dossier van je kat meenemen en ook gewoon zeggen wat je van de behandeling vindt en dat je op zoek gaat naar een andere dierenarts.
Ik zeg dit nl. omdat mocht ze toch terugvallen dan heb je alvast het dossier en de bloeduitslagen en kun je daarmee naar een andere dierenarts.
Maar hopelijk is het niet nodig en blijft ze op deze weg doorgaan.
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Natuurlijk krijg jij haar medisch dossier en de bloeduitslagen zo mee. Jij betaald er toch voor, de DA is er alleen maar de die uitslagen te interpreteren, en daar betaal je bovendien ook voor. Dit is je recht, en dat moet je ook duidelijk laten blijken. Ze kunnen en mogen je niet zo afschepen.

Als je wilt weten waarvoor bepaalde medicijnen gebruikt worden kun je ook even op deze website kijken: http://www.diergeneesmiddelen.info/.
Kefraya
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Kefraya »

Wat een lekkere da zeg :o
Natuurlijk heb jij recht op de uitslagen! Ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren: simpele bloedtesten voor nierwaardes, glucose etc zijn binnen een paar minuten te zien op het apparaat. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een da niet vertelt wat die waardes zijn.
Gewoon vragen, ook wat voor pillen ze heeft en waarom en eventueel met die waardes naar een andere da gaan voor een second opinion.
Heb je gezien dat er ook een topic is over dierenartsen? Misschien zit er iemand bij die in je buurt woont.

Wel fijn dat poes nu weer een beetje opgeknapt is!
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

gelukkig laat ze zien dat ze weer blij is dat ze thuis is,ik had al zo'n vermoeden ;)
wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze dan ook niks mankeert en dus zou ik zoals mijn voorgangers ook al zeiden de hele medische geschiedenis uit laten printen,en vragen waarom pillen gegeven moeten worden.
ik ben er eigenlijk wel van overtuigt dat ze jouw kat onnodig lang heeft laten lopen met deze klachten en dat is dus echt schofterig,en dan ook nog afsnauwen dat ze het druk heeft,je bent verdorie al dagen bezig en je betaald er toch voor,dan mag ze daar ook wel wat voor terug doen vind ik.

sterkte!
groetjes eefje
Jel
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jel »

Ik kom net terug van de dierenarts. Ze krijgt pillen 'Synulox' (ontstekingsremmers) voor een bacterie in haar maag/darmen. Ze denken dat dit de klachten veroorzaakt heeft want uit de bloeduitslagen kwam een ontsteking. Het kan dus ook zijn dat dit weer terug komt zei ze. De nierwaarden waren niet goed met de bloedtest vandaar de echo. Dierenarts wil over drie maanden weer bloed laten prikken om te kijken of de waarden veranderd zijn (zij vindt de waarden erg vreemd bij zo'n jonge poes).
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

heeft poezewoes inmiddels wel al iets op de bak gedaan?

ik zou gewoon van da veranderen.
ik krijg hele nare gevoelens bij de werkwijze.
Mieuw
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieuw »

Heb jij die waardes (anders even bellen en opvragen, ze mógen het je niet weigeren)?

Misschien kan je ze hier neerzetten. Meerdere mensen hebben ook ervaring met katten met nier-, lever-, etc. afwijkingen en kunnen wellicht nog iets zinnigs over de waardes zeggen, en we hebben zelfs een echte dierenarts op het forum (Hitam; Dr. Tannetje Koning) die er misschien ook nog wel iets over kan zeggen.

Door het van verschillende kanten te horen kan jij beter inschatten of je DA goed gehandeld heeft.

Plaats reactie