hoe schakel je over?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: hoe schakel je over?

Juul
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Juul »

Met falco zijn we ook van de ene dag op de andere overgestapt op cb. En hij was ook gelijk dezelfde dag, van zijn darmproblemen af. We hebben wel eerst een paar dagen wat kokend water erover gedaan, maar we hebben niet gemengd met brokken.

Succes!
sem-agility
2-sterren
2-sterren

Bericht door sem-agility »

[quote="Nitus"]
Ja, lekker de brokken weglaten morgen ;). Doe je nog steeds kokend water over de kvv?
[/quote]
Hey Annemarie!!!
Ik doe nog een klein beetje gekookt water over de kvv, hoe lang moet ik hiermee doorgaan dan?
Verder poept hij nu wel iets meer, was gewend 2x pd, nu is het 4x pd.
Ik heb ook het idee dat Sem wat rustiger wordt, fokt zich niet zo snel meer op.
Wat kun je nog meer geven aan bojes? heb sem vanmiddag kalfspees gegeven.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

[quote="sem-agility"]
Hey Annemarie!!!
Ik doe nog een klein beetje gekookt water over de kvv, hoe lang moet ik hiermee doorgaan dan?
[/quote]

ik denk dat dat meer poepen tijdelijk is, door het verwijderen van de afvalstoffen uit het lichaam.
Gekookt water zou ik niet meer dan 3-4 dagen, maximaal een week doen. Eventueel kun je alvast een deel rauw laten en over een steeds kleiner deel gekookt water doen, maar het hoeft echt niet !!
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

sem-agility schreef: Hey Annemarie!!!
Dat zou ik nu gaan afbouwen. Zo te lezen moet je dat bij Sem wel voorzichtig doen, dus dan zou ik eerst de helft van zijn portie overgieten met iets kokend water, af laten koelen en daar dan de andere helft rauw doorheen prakken. 2 dagen later een kwart nog overgieten en 2 dagen later alles helemaal rauw.
In hoeveelheid of in vaker gaan zitten?
Ik heb ook het idee dat Sem wat rustiger wordt, fokt zich niet zo snel meer op.
Ah, da's al heel mooi!
Wat kun je nog meer geven aan bojes? heb sem vanmiddag kalfspees gegeven.
Bedoel je gedroogde kalfspees? Dat kan ook weleens de reden zijn dat hij meer is gaan poepen :-\.
Zolang je Sem zijn kvv nog niet helemaal rauw geeft zou ik eerlijk gezegd nog even wachten met botjes.
sem-agility
2-sterren
2-sterren

[quote="Nitus"]

In hoeveelheid of in vaker gaan zitten?[/quote]
vaker gaan zitten, hoeveelheid is hetzelfde en kleur is ongeveer hetzelfde, mooie vaste ontlasting
Ah, da's al heel mooi!

[quote="Nitus"]Bedoel je gedroogde kalfspees? Dat kan ook weleens de reden zijn dat hij meer is gaan poepen :-\.
Zolang je Sem zijn kvv nog niet helemaal rauw geeft zou ik eerlijk gezegd nog even wachten met botjes.

[/quote]
Ja gedroogd, maar ik heb hem er gisteren pas 1 gegeven, dus dat vaker poepen heeft daar niets mee te maken, want dat doet hij nu al 3 dgn.
hellenbanjerbo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door hellenbanjerbo »

ik vertrouw de goedkopere merken niet helemaal. voor een keer vast niet erg maar kan me niet voorstellen dat voor die prijs nog een compleet versvoer is samen te stellen waar goed spiervlees en lever bijvoorbeeld in zit. 
sem-agility
2-sterren
2-sterren

[quote="hellenbanjerbo"]
ik vertrouw de goedkopere merken niet helemaal. voor een keer vast niet erg maar kan me niet voorstellen dat voor die prijs nog een compleet versvoer is samen te stellen waar goed spiervlees en lever bijvoorbeeld in zit. 
[/quote]

Maar dan heb ik toch het goede voer (Energique), je bedoelt zoiets als Smuldier?
hellenbanjerbo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door hellenbanjerbo »

[quote="sem-agility"]
Maar dan heb ik toch het goede voer (Energique), je bedoelt zoiets als Smuldier?
[/quote]

precies. energique, carnibest, duck, bandit e.d. zijn de goede merken. 
Toni
1-ster
1-ster

Bericht door Toni »

[quote="hellenbanjerbo"]
[/quote]

Nou, hier precies hetzelfde, maar ook met de duurdere merken hoor  ;)
Het is toch een kwestie van vertrouwen, zodoende ben ik overgestapt om het zoveel mogelijk zelf te doen.

Nu had ik eergisterend mijzelf verrekend met gevolg dat Hera gisteren te weinig had, en stom genoeg heb ik haar gisterochten een klein handje brok gegeven.  :-[

Dat doe ik dus echt niet meer, want vandaag was ze ineen keer een beetje rusteloos en gras vreten alsof haar leven ervan af hing.

Zou dat nu echt komen door die ene handje brokken met dat gras eten  :-X

Maar iig heb ik nu een hele kip weten te krijgen voor madame dus ze
is iig weer helemaal bij morgen  :D
sem-agility
2-sterren
2-sterren

Ik heb Sem nu twee dagen volop Energique gegeven en vandaag zonder gekookt water.
Het gaat super, geen diarree of gekkedingen ;D
Het enige, hij krapt wat meer aan zijn nekje en oren :(, zal wel ontgiften zijn, toch??
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

[quote="sem-agility"]
Het enige, hij krapt wat meer aan zijn nekje en oren :(, zal wel ontgiften zijn, toch??
[/quote]

Ik denk inderdaad dat dat ontgiften is. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me dat dat best wel en week of 2 kan duren, voordat alle ballast verdwenen is ::) ::)
sem-agility
2-sterren
2-sterren

[quote="sem-agility"]
Ik heb Sem nu twee dagen volop Energique gegeven en vandaag zonder gekookt water.
Het gaat super, geen diarree of gekkedingen ;D
[/quote]
Nu bijna twee weken verder en sem krabt al minder aan zijn nek, veel voldaner na het eten en hij is er dol ;Dop.
Ik geef nu ook rodi en daar heeft sem ook geen last van ;)

Plaats reactie