Ik vind dat beetje discussie (als die zich beperkt tot de materie) wel leuk, en ik houd ervan om over de verschillende standpunten te lezen, het hoe en waarom.
Wat mij betreft voegt dat iets toe, want halsstarrig vasthouden van 'ik geloof in dit' en nooit meer naar iets anders omkijken of 'n andere gefundeerde mening horen, dat maakt wel erg rotsvast en een beetje flexibel kan in mijn ogen geen kwaad.
En als iemand zegt 'NRV is het natuurlijkst, want........" dan vraag ik graag naar het waarOM.
(tenslotte is het standpunt van BARF me al redelijk goed bekend

)
En dat "de deskundigen" op het ene forum zich graag wat onderscheiden van het andere, dat geloof ik graag....maar ik vind het prettig om de 'eigen redenen' te horen en die al of niet ter discussie te stellen.
Mag andersom evengoed, geen enkel probleem mee.
Ik heb wel vaker in mijn leven mijn mening bij moeten stellen, en ben nog steeds blij daarmee.
Er is over voeding al zoveel geschreven in de loop der tijden, evengoed over mensenvoeding, en men kwam op dingen terug en men voegde nieuwe wetenswaardigheden toe.
Dat vind ik leuk en spannend, en als het me niet interesseerde, dan zat ik hier niet.
En allicht kijk ik naar mijn eigen honden, nu, maar ook vroeger...maar toen was er geen internet en de informatie toch vele malen beperkter.
Ik ging met Jan van Rhenen van start...

....en nog zoiets, was het Toepoels? ???
Ik vind de discussie en het 'op de materie ingaan' dus werkelijk niet vervelend.
En zoooooo perfect ben ik zelf niet eens, want ik rommel soms wat met percentages....en ze krijgen ook wel eens 'n hapje wat misschien ietsje pietsje minder verantwoord is...maar goh...'t gaat best goed.

En ik herinner me een zin uit het boek van Jan van Rhenen, ik geloof dat het 'mijn vriend Rik' heette...en die was zoiets als " 's avonds deel ik mijn koek met Rik, dat mag niemand in de hondenwereld weten'
Maar goed, waar ik me dus wél aan stoor, in dit voedingswereldje, dat heb ik (geloof ik) gezegd, want het is nu wel duidelijk in kaart gebracht, pfffff.....
Blijkbaar kan het niet anders, kun je niets naast elkaar leggen...en in alle redelijkheid vergelijken...dan komt de trammelant.
Krijgen blijkbaar 'ouwe koeien' weer kalfjes...en zijn er mensen die zich benadeeld voelen op het ene forum en dat hier weer uitspelen.
Pffffffffffffff..........het zal me werkelijk worst wezen, hoe iemand zijn voeding noemt of welke goeroe men verheerlijkt. 8)