vakantie oostenrijk

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: vakantie oostenrijk

sam123
3-sterren
3-sterren

Bericht door sam123 »

aan bianca,
bianca wat is de naam van die worsten?
altijd makkelijk  en blijkbaar beter als nuture dieet.
Afbeelding
sem-agility
2-sterren
2-sterren

Bericht door sem-agility »

[quote="hellenbanjerbo"]
het is soms even zoeken maar sem hoeft heus geen honger te lijden.
[/quote]
HIHI daar ben ik ook niet bang voor.

Heb bij de intratuin die naturediet gezien, zitten in doosjes net zoals smuldier enz.
Het is echter niet ingevroren, staat op de onderkant dat er niets is bijgevoegd. Maar dat kan toch niet zolang goed blijven :o
Stef@nie
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Stef@nie »

[quote="sem-agility"]
HIHI daar ben ik ook niet bang voor.

Heb bij de intratuin die naturediet gezien, zitten in doosjes net zoals smuldier enz.
Het is echter niet ingevroren, staat op de onderkant dat er niets is bijgevoegd. Maar dat kan toch niet zolang goed blijven :o
[/quote]

Volgens mij is dat gewoon een soort blikvoer :-\ .
Ze hebben wel kvv in Oostenrijk, maar ik vermoed alleen in de grotere supermarkten. In de kleinere heb ik het niet gezien. Ik weet niet of je in de buurt van een stadje ofzo zit? Anders kom je met andere dingen uit de supermarkt inderdaad ook al een heel eind.

[quote="sem-agility"]
Mijn ouders zijn echt schatten van mensen :-*, maar zijn niet makkelijk van hun standplaats af te helpen.
Hoop dat sem het super gaar doen op kvv en dat hun het verschil ook gaan zien, dan praten ze vast wel anders ;)
[/quote]

Oooh, dat is heel herkenbaar. Ik ben ook wel eens voor gek verklaard. Niks van aantrekken, gewoon eigenwijs zijn ;) . Ze gaan het inderdaad vast wel vanzelf inzien. Dat is bij mij wel het geval geweest. Ze zien hoe lekker de hond het vindt, de hond poept minder, de hond glanst zo mooi... etc. Dan hoef je het steeds minder te verdedigen ;) .
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Nature diet en worsten die ongekoeld bewaard kunnen worden hebben niets te maken met kvv. Ik voer geen kvv, maar ik weet dat het goede aan kvv is dat het rauw is. Dus het is hartstikke leuk allemaal, maar is niet echt een voeding die hier op barfplaats gepromoot zal worden, net zo min als brokken.

Iedereen moet zelf weten wat hij zijn hond geeft op vakantie, maar ik zou dit soort dingen niet geven, net zoals ik geen brokken zou geven. Het lijkt me totaal niet ingewikkeld om op vakantie wat vlees in de super te kopen, kippenvleugels, kippenpoten, misschien wel een heel kippetje, wat rundvlees etc. En dan zou ik me helemaal niet druk maken om tekorten, want is maar voor een paar weekjes en het is zeker honderd keer beter dan veredeld blikvoer en brokken ;)
bianca1984
1-ster
1-ster

Bericht door bianca1984 »

He je hebt die worsten van rodi en van Hunters Home zover ik merken weet dan. Die van rodi worden niet ingevroren maar die van hunters home wel. Dat is wel echt vers en rauw zonder onnodige toevoegingen. Het is verhit geweest d.m.v hangen in heet water van 75 graden. Daarna worden ze opgehangen om af te koelen en zodra ze op kamertemperatuur zijn worden ze meteen ingevroren.

Groetjes,

Bianca
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

[quote="bianca1984"]
He je hebt die worsten van rodi en van Hunters Home zover ik merken weet dan. Die van rodi worden niet ingevroren maar die van hunters home wel. Dat is wel echt vers en rauw zonder onnodige toevoegingen. Het is verhit geweest d.m.v hangen in heet water van 75 graden. Daarna worden ze opgehangen om af te koelen en zodra ze op kamertemperatuur zijn worden ze meteen ingevroren.

Groetjes,

Bianca
[/quote]

jawel, maar het is geen vers! Het is ook verhit en dus niet te vergelijken met rauw vlees. Je kunt echt voor 2 weken wel een beetje makkelijk doen met kip en rundvlees. Daar is in de meeste landen fatsoenlijk aan te komen. Ook vis is vaak wel te krijgen. Naar de supermarkt ga je toch ook voor jezelf, neem je gelijk eten mee voor de hond.
bianca1984
1-ster
1-ster

ja ze zijn verhit geweest tot 75 graden en dan blijven toch wel de meeste bacterieen aanwezig, als het maar niet boven de 100 graden komt. Het lijkt mij in ieder geval beter dan dat nature diet en sowieso beter dan brokken. Hoe kun je anders iets meenemen wat het dichtst bij vers komt zonder het in te hoeven vriezen. Ik vind ze ook wel gemakkelijk als snack tussendoor.
hellenbanjerbo
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door hellenbanjerbo »

[quote="bianca1984"]
ja ze zijn verhit geweest tot 75 graden
[/quote]

bij verhitting tot die temperatuur is de eiwitstructuur al totaal veranderd (gebeurt al bij 42 graden) waarbij allerlei vrije radicalen vrijkomen. ik denk dat je het dan wel kunt vergelijken met een geperste brok, die wordt tot 80 graden verhit.
bianca1984
1-ster
1-ster

ja ze noemen het gepasteuriseerde worsten. Meer weet ik ook niet maar ik vind ze wel handig en het hondje vind ze lekker.
sem-agility
2-sterren
2-sterren

Bericht door sem-agility »

Nou ik heb even naar ons vakantiepark gemaild omdat zij ook een hond hebben.
Volgens haar hebben ze een hele grote dierenwinkel, maar geen kvv >:(.
Vroeg of ze dat misschien in de supermarkt hebben, maar dat gaat ze na de drukke periode even uitzoeken, zij wil namelijk haar hond ook kvv geven, maar kan het dus niet vinden

Plaats reactie