Carnibest en tussendoortjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Carnibest en tussendoortjes

Hetty
1-ster
1-ster

Bericht door Hetty »

Bij mensen is het zo dat ze niet allergisch kunnen zijn voor rijst.
Ik weet niet of dat ook bij honden geldt?
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

hier meestal gedroogde pens en gedroogde slokdarm als tussendoortje en oude kaas is een feest voor ze.
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Aangezien dat rijst nergens voor nodig is zou ik liever een gedroogde pensstaafje, stuk gedroogde long, een gedroogde visje of gedroogde bullepeesje geven, dat kan je allemaal kopen in een gewone dierenwinkel, en idd bij Lidl als ik me niet vergis hebben ze snacks zonder toevoegingen van Proline. Pensbotjes is hier een megasucces.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Hier ook geen tussendoortjes in de vorm van welk koekje , dan ook als ik dan toch weer eens lees op de verpakking,, hoeft het niet meer.

Ik geef wel eens een plakje worst of kaas!
Wicka
3-sterren
3-sterren

Bericht door Wicka »

Wicka krijgt als tussendoortje regelmatig een stukje fruit, net wat ik eet en iedere dag een halve schapenvetbonbon met zeewier.

Verder heeft ze genoeg te kluiven, en dat is nodig, ze ik lekker aan het wisselen!
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

[quote="Bernie"]
Hier eigenlijk ook geen tussendoortjes, alleen gedroogd spul of trainertjes bij het trainen.[/quote]

Wat geven jullie dan bij het trainen.
Ik moet zeggen dat ik daar het meest tegenaan loop
Gister maar een stuk hazerugfillet meegenomen. Want als de dame hier het niet lekker vind komen de trainers vaak met iets brokkerigs en daar zijn we gelukkig allebei niet van(de  pup en ik hihi)

Maar daarnaast is ze ook nog redelijk kieskeurig. Eten gaat goed, maar qua 'beloning' is het best moeilijk. Het is natuurlijk ook een klein hondje(ze weegt nu ruim 4 kilo)...
Ik ben benieuwd en hoopvol  ;D
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Hallo Beppie, ik geef als tussendoortjes en beloningssnoepjes zelf gedroogd spul, zoals kipfilet, runderlever e.d.
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Ja daar was ik idd ook aan begonnen, alleen het probleem is dat ze het 'snel' moeten eten en gedroogd toch wat 'harder' is... :(
Ik ga straks wat kipfillet drogen... ik begreep op ong 50 gr een uur of 7-8...en dan zie ik morgen wel hoe of ze het daar op doet.
Gister had ik dus die hazerugfillet, iets aangebraden(meer voor het minder kliederen daar dan voor de pup...die heeft het liever rauw!)

Ze doet het zo lekker op kvv dat ik de gewone koekjes steeds minder prettig vind....
Ik heb wel als gewoon tussendoortje de broze zalmkoekjes en daar komen zelfs de katten op af  ;D

Groetjes
Annemiek
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

[quote="Beppie1"]
Ja daar was ik idd ook aan begonnen, alleen het probleem is dat ze het 'snel' moeten eten en gedroogd toch wat 'harder' is... :(
[/quote]
Ik maak van gehakt hele kleine balletjes (echt heel klein!) en die bak ik in een pan met anti-aanbaklaag zonder olie of boter, het gehakt is vaak als vet van zichzelf, ik bak ze lang op laag vuur en dan drogen ze helemaal uit, dan heb je hele kleine (en volgens de honden hele lekkere) en zachte beloningssnoepjes. Je moet ze dus wel lang genoeg op het vuur laten staan hè. Het is trouwens wel een flinke klus om er veel te maken, je bent dus wel een tijdje balletjes aan het draaien.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ik gebruik ook pensstaafjes in stukjes geknipt, of stukjes gedroogd kip of runderlever e.d.  en stukjes zalmkoekjes als beloning.
sem-agility
2-sterren
2-sterren

Bericht door sem-agility »

sem krijgt kalfspees en gedroogde longetjes(deze maaktmijn trainster)
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Oke runderlever kipfillet en hart gekocht en daar gaan we dan vandaag...(zal wel avond worden!)

Ik ga zien wat het doet en hoe Aiji erop reageert! :D
Ianthe
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Ianthe »

Hier krijgen ze geen tussendoortjes, wel beloningsnoepjes bij de training en opvoeding. Dat is bij ons gedroogde long en voor nieuwe oefeningen op het veld of als we straks gaan beginnen met behendigheid krijgen ze ook knakworst, maar dat is zeker niet gezond ;)
Beppie1
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Beppie1 »

Prima gelukt, ze eet het met smaak....maar het kan niet op tegen gewoon rauw vlees in blokjes..
Daar gaat het het best mee..
Ik denk erover om gewoon met het CB te gaan werken...

Maar vooral de lever(mini-stukjes) en het hart gaan prima, de kipfillet is meer 'kauwgom'! ::)
maddoc
5-sterren
5-sterren

Bericht door maddoc »

je kunt ook gewoon de carnibest drogen, dat doe ik zelf ook, hier vinden ze dat (ook de katten) super lekker.
ik maak er een zo dun mogelijke pannenkoek van, op bakpapier op het bakblik of gelijk op het rooster als dat lukt,
zo gauw als de bovenkant bruinig/droog wordt (evt vrijkomend vet/vocht opdeppen) dan omdraaien en op het rooster leggen (indien nodig nog met bakpapier) en zo verder.  totaal aantal uren hangt af van hoe droog je het wil hebben.  ik droog het niet door tot het gortdroog is (dan wordt het bros en brokkelig). dan kun je daar een stuk van meenemen en er steeds stukjes van afscheuren.

Plaats reactie