vastgevroren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: vastgevroren

Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

dorinekok schreef: haha
ik dacht dat je zelf wilde hameren.... valt me van je tegen.
Ik dacht al: die staat weer overal voor klaar!
Nee, ik ben niet zo'n krachtpatser  :D :D :D :D
Imora
1-ster
1-ster

Bericht door Imora »

Nynke F schreef: Da's een beetje ver :-X :-[  anders wou ik Richard sturen, die is heel sterk :D :D :D
flauw  :P  ;D

We gaan woensdag wel eens even hakken in de vriezer!! eens kijken of we de kip kunnen overhalen toch op gegeten te worden! Tot die tijd maar gaan kip voeren!
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

roefus schreef: Nee, maar als het wat ontdooid is, of helemaal ontdooid...dan gaat het uitzetten en dan lekt het een beetje tegen elkaar aan en vriest ook aan elkaar vast.
Althans, da's mijn ervaring.
Ik heb er last van als Herby hier geleverd heeft en ik ben altijd pas 's avonds aan de beurt.
Dan is niet alles meer bevroren (heeft dan 'n dag in de auto gelegen).
En als ik het DAN in de diepvries kiep (dat wat niet meer bevroren is) dan creëer ik altijd dit soort problemen  >:( ;)
:D :D
Dat probleem heb ik dus ook altijd
:D :D :D :D
roefus

Bericht door roefus »

judith1967 schreef: :D :D
Dat probleem heb ik dus ook altijd
:D :D :D :D
Leuk hè? Lekker zelfde problemen  ;D ;D ;D ;)
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Ik had het laatst ook twee hele pensen in vuilniszakken gewoon bovenop het andere vlees gekiept...en ook alles aan elkaar vastgevroren. Ik heb maar de stekker er uit getrokken en gewacht totdat alles dusdanig laagje er laagje ontdooit was dat ik het er uit kon halen. Toen gelijk ook de pensen in lappen geknipt en de zakken voordat ze de vriezer weer in gingen even "aaien" met handen waar ik vaseline op had gesmeerd, dat werkt perfect. Ongeacht wat van soort zakjes dat je gebruikt.
Imora
1-ster
1-ster

Bericht door Imora »

Minna schreef: zakken voordat ze de vriezer weer in gingen even "aaien" met handen waar ik vaseline op had gesmeerd, dat werkt perfect. Ongeacht wat van soort zakjes dat je gebruikt.
da's een goeie! die ga ik zeker proberen!
(Eerst vaseline halen...  :))
roefus

Bericht door roefus »

Dat vind ik ook een goeie tip...op naar de vaseline  :D
Sylvi@
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ »

Wat ik nog wel eens doe als ik verwacht dat iets gaat lekken, dan leg ik het in een doos (of een deksel van een doos, dus een lange platte doos) en als het dan bevroren is, of goed aangevroren, haal ik het uit de doos.
Ik heb dus nooit last van aangevroren zakjes en ik vries behoorlijk wat in. Maar dan moet je wel ruimte hebben in je vriezer.
DaisyD
2-sterren
2-sterren

Bericht door DaisyD »

tip om vriezer snel te ontdooien:
Trek de stekker eruit en zet er een pan heet water in, deksel weer dicht.
door de warme waterdamp ontdooit het sneller. Na een half uurtje water verversen en kijken of je er al een zakje uit kan trekkken.
succes met de actie en voorzichtig met de bijl!

grtjs DaisyD
Staftime
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Staftime »

DaisyD schreef: tip om vriezer snel te ontdooien:
Trek de stekker eruit en zet er een pan heet water in, deksel weer dicht.
door de warme waterdamp ontdooit het sneller. Na een half uurtje water verversen en kijken of je er al een zakje uit kan trekkken.
succes met de actie en voorzichtig met de bijl!

grtjs DaisyD
Ik denk dat dat niet zo goed is voor je vriezer.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Denk ook niet dat de waterdamp goed is in je vriezer, krijg je nog meer ijsvorming toch?
Ik ben wel blij dat ik nu gewaarschuwd ben. Ik heb sinds een paar dagen een vrieskist  8) nu weet ik gelijk dat ik niet de hele bestelling er zo maar in kan kieperen!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

pike schreef: Denk ook niet dat de waterdamp goed is in je vriezer, krijg je nog meer ijsvorming toch?
Ik ben wel blij dat ik nu gewaarschuwd ben. Ik heb sinds een paar dagen een vrieskist  8) nu weet ik gelijk dat ik niet de hele bestelling er zo maar in kan kieperen!
Neuh, het ijs smelt juist en dan iets sneller dan als je niks extra's doet. Tegen de tijd dat je je vriezer helemaal ontdooit en schoon hebt is die waterdamp wel weer vertrokken.

Ik zet trouwens zelf de verfbrander op het ijs, dat smelt ook wel lekker weg ;D
HannekeKjell
5-sterren
5-sterren

Bericht door HannekeKjell »

Ik gebruik een oude auto ijskrabber, lekker snel en ook geen beschadigingen oid.
Het ijs schep ik er dan onder uit, doekje met sopje erdoor, afdrogen en klaar.
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Je moet natuurlijk de vriezer wel goed afdrogen als alles van ijs weg is.

Ik zet er ook altijd een of twee pannen met heet water erin.

Ik doe alles in aparte zakken wat niet doorlekt en tot nu toe nog nooit iets aan elkaar bevroren gehad :)
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

hé??? heeft iemand mijn invries techniek gestolen >:( :-\ ;D ;D dus... een bekend probleem, voor mij maar een oplossing, inderdaad, stekker er uit, wachten, even wachten, proberen of je al iets los kan wrikken.... nee.... ships, nog even wachten. lukt het om iets er uit te wrikken, dan verwijderen, in een ton of iets zetten zoveel mogelijk dat wat ik niet wenst te gebruiken of ontdooien stapelen, dan blijft het bijna bevroren, net zo lang tot ik de gewenste product er uit heb weten te priegelen, dan mik ik alle andere dingen weer terug... let op, nu past ook niet meer alles in de vriezer, dus ga je haastig op markplaats op zoek naar nog een vriezer ::) ??? nee hoor, het is een kwestie van geduld en doorzetten. De honden moeten een paar dagen flink bunkeren om de vlees die niet meer in de vriezer past weg te werken, maar, volgende keer doe je het niet meer zo, dan doe je netjes alles verpakken, tot de daaropvolgende keer dat je weer vergeten was hoe je heb lopen miepen met de bonken hardgevrorenvlees.... dan ga je opnieuw de mist in ;) ;D ;D ;D

Plaats reactie