iemand enig idee...welke symptonen zijn dit?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: iemand enig idee...welke symptonen zijn dit?

danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

hij eet als n tierelier ::)
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

YaYa schreef: Vind het nog steeds niet als fip klinken. En geloof me, hier meer dan genoeg ervaring daarmee :(
Tuurlijk is elke da het met je eens over de lijngevoeligheid (en dat klopt ook wel al is het dan meer een weerstandsprobleem dat in de lijnen zit dan dat fip erfelijk is), net zo goed als dat bijna iedere da zegt dat het besmettelijk is. Terwijl dat ook al lang achterhaalt is.
Heb je langwerkende ab-spuiten gehad of alleen maar injecties die 48 uur werken?
Voor een goede niesziektebestrijding heb je namelijk meestal een goede en vaak ook langdurige ab-kuur nodig.
Zal niet zeggen dat het niesziekte is maar zo klinkt het mij nog steeds in de duren.
Daar hoort hoesten namelijk ook bij (totdat ze zo ongeveer stikken) en de bellen uit de neus passen ook prima daarbij.
Eet hij nog wel?
besmettelijk geloof ik niet... :-\
al hoewel lilly ziek werd kort nadat nikki overleden was en ze precies hetzelfde hadden en ik haar 6 weken toen apart van de rest heb gehouden.
kon de rest net zo goed ziek worden en dat is niet gebeurd.

ja ik geloof dat ze allemaal dragen door de lijnen, maar ik geloof ook dat iets hun weerstand aan moet tasten voor ze het zich uit en ze ziek worden...

die van 48 uur 2x...
alhoewel de laatste ook die van 2 weken kan zijn :-\
ik heb ook zelf ab in huis...
alleen in pil vorm, 2 soorten
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 10 mar 2008, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Gelukkig dat hij in ieder geval nog wil eten. Dat is positief ;)
Bij niesziekte heb je een langere ab-kuur nodig. Ik gaf zelf eigenlijk altijd synulox of doxycicline en dan ruim 14 dagen.
Of er iets is waardoor de weerstand omlaag gaat, weet ik niet. Ik heb vorig jaar 2 fip-gevallen gehad, 1x natte fip en 1x droge fip. Bij de droge fip kon ik nog wel een reden bedenken. Ik had 5 maanden daarvoor het hele gebit laten trekken.
Maar die natte fippatient is me tot nu toe altijd nog een raadsel gebleven en dat zal het ook wel blijven. Een jonge kat van 2 jaar oud, hier geboren en getogen. Nooit uit huis geweest. Geen greintje stress, heel goed in de groep. Eentje die over hem moederde en 3 waar hij heerlijk mee kon ravotten. En binnen een week was hij dood. Op zaterdag hoge koorts, op zondag nog hogere koorts en naar de da en niks hielp. Tolefine hielp 2 uur, 2x tolfedine hielp 3 uur. En op donderdag heb ik hem in laten slapen.
Hij was echt dood- en doodziek. Wilde alleen nog eten als ik hem tolfedine gegeven had en zijn temperatuur wat lager was. Wilde alleen nog maar slapen en liggen. En op donderdag was zijn buik superdik en had hij geel dradentrekkend vocht in zijn buik (was maar liefst 3 ons zwaarder dan op woensdag terwijl hij niet gegeten had, puur van het vocht).
En waardoor de fip ontwikkelde????????
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja ik herken t, het is verschrikkelijk en eigenlijk kun je bijna niets doen  :'(
dat lily het overleefde is puur omdat ik erop zat te wachten eigenlijk omdat die andere 2 dood waren gegaan zeg maar...
en ik net voor het echt te erg was alles gelijk in hoge dosis heb gegeven...
ik heb 2 weken lang de wekker om het uur gezet om dr vanalles en nog wat toe te dienen :-[

we hebben geloof ik nog wel synulox...
ik zal s kijken en anders morgen halen...
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Hopelijk slaat het aan. Lilly had in ieder geval dus geen fip, want dat overleven ze niet.
Alleen op het moment dat je katten hebt die aan fip overlijden, zie je overal spoken en dikke buiken. Fip is echt een nachtmerrie.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

YaYa schreef: Hopelijk slaat het aan. Lilly had in ieder geval dus geen fip, want dat overleven ze niet.
Alleen op het moment dat je katten hebt die aan fip overlijden, zie je overal spoken en dikke buiken. Fip is echt een nachtmerrie.
er zijn wel katten die fip overleven...
er zijn er genoeg bekend, die positief testen en toch overleven op het nippertje
ze had precies zelfde als de andere 2...
tm vocht overal en geel dradig enz...
alleen gaan ze uiteindelijk wel dood eraan, ooit...
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

En wat te denken van vals-positieve uitslag. Die heb ik er namelijk 2 gehad.
De snap-test positief, bloed opgestuurd naar Utrecht en op kweek gezet, 4 weken spanning en toen eindelijk de uitslag dat het toch negatief was.
Er is nog een ziekte die geel dradentrekkend vocht kent in de buik (maar weet niet wat) maar dan schijnen ze de andere symptomen (hoge koorts, ondertemperatuur, niet reageren op medicatie, vermageren, niet eten) niet te hebben.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja het kan best dat ze andere ziekte toch die naam geven, volgens mij is het net als bij mensen, sommige dingen weten ze niet of kennen ze niet...

daarom zeg ik ook altijd dat ik da niet helemaal vertrouw, niet dat ik het zo goed weet, maar ik ken m'n dieren.
en meer mensen weten meer dan 1...
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ik geloof trouwens dat ie lichtjes opknapt...
ik weet t niet zeker, hij is nog heel suf en stil, maar z'n ogen staan beter dan eerst
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

aangezien rammel nu niet meer wil eten maar na de da geweest om medicare te halen...
en weer andere ab  :-\

toch ziet hij er beter uit, z'n ogen staan gewoon beter en hij doet niet meer half stikken maar nog wel veel niezen
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Z'n neus zit waarschijnlijk dicht en als ze niet kunnen ruiken eten de meeste katten niet. Dat wordt dwangvoeren dus.
Beterschap met de zieke!
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

ja dat zal het wezen...

Plaats reactie