GNRH implantaat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: GNRH implantaat

margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

vandaag getraind samen met een teef die volgens haar eigenaar vanmorgen constant achterna gezeten was door een paar reuen,Bram keek niet naar haar om ::)
Toen kwamen we een loslopende reu tegen,ik heb Bram laten zitten en oogcontact afgedwongen,hij keek even om,maar met een kaakje kon ik hem toch afleiden.
We gaan vooruit dus ;D
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

margreet schreef: vandaag getraind samen met een teef die volgens haar eigenaar vanmorgen constant achterna gezeten was door een paar reuen,Bram keek niet naar haar om ::)
Toen kwamen we een loslopende reu tegen,ik heb Bram laten zitten en oogcontact afgedwongen,hij keek even om,maar met een kaakje kon ik hem toch afleiden.
We gaan vooruit dus ;D
Goed gedaan, Bram  8) (en het baasje  :-* )
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

margreet schreef: vandaag getraind samen met een teef die volgens haar eigenaar vanmorgen constant achterna gezeten was door een paar reuen,Bram keek niet naar haar om ::)
We gaan vooruit dus ;D
Hee, dat gaat toch de goede kant op. Onze kerels zijn misschien wat trager, maar wie weet, gaat het toch nog goedkomen. ;)
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

Storm heeft afgelopen zondag een wandeling met een heleboel dalmaten gedaan en ondanks dat hij met regelmaat uit werd gedaagt voor een potje ruzie heeft hij het niet gedaan en ging niet verder dan een waarschuwing naar een erg opdringerige hond
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

henneke schreef: Storm heeft afgelopen zondag een wandeling met een heleboel dalmaten gedaan en ondanks dat hij met regelmaat uit werd gedaagt voor een potje ruzie heeft hij het niet gedaan en ging niet verder dan een waarschuwing naar een erg opdringerige hond
Goed zeg!!! Ik ben trots op jullie  :-*
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Ine schreef: Hee, dat gaat toch de goede kant op. Onze kerels zijn misschien wat trager, maar wie weet, gaat het toch nog goedkomen. ;)
Ach het zijn mannen hè 8)
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

margreet schreef: Ach het zijn mannen hè 8)
:D :D :D :D :D :D :D
Boefke

Bericht door Boefke »

Boeffie plast sinds kort op commando (nu ja, min of meer) en helemaal uit :o Het was altijd een drama met hem savonds, want hij was met allerlei dingen bezig en als hij plaste dan was het een ministraaltje en moesten we nog 10 plekjes langs om zijn blaas voldoende geledigd te krijgen. Maar nu, sinds het implantaat (hoewel, sinds ongeveer 1 a 1,5 week, dus een wat later optredend bijeffect, daarvoor bleef hij, hoewel niet meer geinteresseerd in geuren, toch nog in etappes plassen) plast hij als ik het zeg en gewoon helemaal tot hij niet meer hoeft. Een verademing!
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Boefke schreef: Boeffie plast sinds kort op commando (nu ja, min of meer) en helemaal uit :o Het was altijd een drama met hem savonds, want hij was met allerlei dingen bezig en als hij plaste dan was het een ministraaltje en moesten we nog 10 plekjes langs om zijn blaas voldoende geledigd te krijgen. Maar nu, sinds het implantaat (hoewel, sinds ongeveer 1 a 1,5 week, dus een wat later optredend bijeffect, daarvoor bleef hij, hoewel niet meer geinteresseerd in geuren, toch nog in etappes plassen) plast hij als ik het zeg en gewoon helemaal tot hij niet meer hoeft. Een verademing!
Zo dat gaat lekker.
Ik ben trouwens wel benieuwd of er verschil zal zijn in Boefs gedrag wanneer je hem echt chirurgisch hebt laten castreren.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Onze Kaat is al sinds gister op haar hoogtepunt. Joop jankt de boel bij elkaar en Luuk toont totaal geen interesse!
Dus het implantaat werkt in ieder geval tegen zijn lusten :D :D :D
Eigenlijk best fijn zo. Misschien laat ik het ook wel bij Joop zetten, want die is echt helemaal van slag. Hij pakt alles, wat tussen zijn voorpoten past. Hond kat etc. :-X :-[
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het is mij trouwens opgevallen dat het implantaat bij veel honden minder lang werkt dan dat men zegt dat het werkt. Hoe zijn de ervaringen hier?
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Lizzy schreef: Het is mij trouwens opgevallen dat het implantaat bij veel honden minder lang werkt dan dat men zegt dat het werkt. Hoe zijn de ervaringen hier?
Luuk heeft in oktober het implantaat gekregen, voorlopig werkt het dus uitstekend.
Hij heeft hem voor een jaar.
Boefke

Bericht door Boefke »

Lizzy schreef: Het is mij trouwens opgevallen dat het implantaat bij veel honden minder lang werkt dan dat men zegt dat het werkt. Hoe zijn de ervaringen hier?
Dat idee had ik ook gekregen, dus heb ik besloten hem van de zomer (dat is zo 8 maanden na plaatsing) te laten castreren, om te voorkomen dat hij misschien alweer een verhoging van het testosteron krijgt. Ik ga het er dus niet op aan laten komen.
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

bij Indy is dat zeker zo, viel me gisteren op dat hij een puspiem had. Verder tilt hij weer overal z´n poot op en luistert voor geen ene meter.
En de eerste maanden werkte dat implantaat dus echt super, maar na 6 maanden werden z´n ballen alweer groter.
Ik zit nu in dubio, zie een echte castratie niet zitten. Maar hij was zo speels en vrolijk toen hij dat implantaat net had, nu loopt het alleen nog maar te snuffelen. Kan hem net zo goed aan de riem uitlaten want rennen doet hij toch niet.
margreet
5-sterren
5-sterren

Bericht door margreet »

Hier nog steeds kleine ballen en dus ook vrijwel geen aandacht voor loopse teven,dus wat dat betreft ook reuze tevreden.

Plaats reactie