Verkijken jullie je ook zo op hoeveelheid groentemix?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Verkijken jullie je ook zo op hoeveelheid groentemix?

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hetty schreef: Gaat dat goed met invriezen? Ik maak groente mix eigenlijk alleen vers. Of ik geef wat wij over hebben. Wat geven jullie als groente?
Hier krijgen ze worteltjes, sperzieboontjes, broccoli, taugé, peterseliewortel, pompoen, andijvie,  courgette, alfafa, komkommer, rode sla, turkse sla, waterkers, spinazie, witlof ..... gemiddeld zo'n 12 soorten door elkaar
Dat gaat dan gepureerd in porties in kleine diepvriesbakjes, voor 2 honden voor 2 dagen in één bakje. En dat gaat heel goed.
audier schreef: Ik ook niet hoor....al doe ik dit 50 jaar dan nog ga ik niet goed leren gokken.....alles weeg ik af...ook het vlees elke dag voor allemaal....

Groetjes, karin
gelukkig ben ik niet de enigste  :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Hetty schreef: Gaat dat goed met invriezen? Ik maak groente mix eigenlijk alleen vers. Of ik geef wat wij over hebben. Wat geven jullie als groente?
Hoi Hetty, ik vries het in in ijsblokjeslades van Ikea. Ik gebruik winterwortels, venkel, andijvie, spinazie, sperciebonen,parika,  wat kool, ik zou het eigenlijk nu niet precies weten. Alles behalve groenten van de nachtschadefamilie. Er moet in de bibliotheek een document zijn met de groenten die je kunt gebruiken.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

;)
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 795.0.html
roefus

Bericht door roefus »

Eigenlijk bereid ik elke dag wat groente voor mijn hondjes.
En dat weeg ik af, dagelijks  :-[
Dus ik denk dat ik ook niet zo goed ben in schatten  :-[ .
Qua variatie in groente kan ik niet zo direct zeggen of ik al die soorten gebruik, maar ik merk dat ik er redelijk rekening mee houd...als ikzelf wat te weinig aan variatie heb, koop ik een paar extra onsjes van de één of andere groente in.
Ik vind het wel leuk !

Hier lustten ze eerst ook geen groente, dus ging ik het dagelijks even koken, grappige is...dat het tegenwoordig steeds 'rauwer' wordt.
Dat wil zeggen...bij bijvoorbeeld worteltjes gaat er nog even 'de kook overheen', maar andijvie en spinazie liggen hooguit nog even in kokend water.
'Geflenst' noem ik dat...taugé en alles gaat rauw...het wordt steeds rauwer  :D
En het grappige is...tegenwoordig wordt groente GOED gegeten EN zelfs uit de bak gelikt  :)

edit: grappig is ook dat als één van mijn zonen thuis restjes groen heeft liggen, dan brengen ze dat mee  ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door roefus op di 11 mar 2008, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hetty
1-ster
1-ster

Bericht door Hetty »

Dan ga ik ook maar eens aan de gang met groente invriezen. Ik heb alleen niet zoveel vriezer ruimte maar dat komt goed.
Eerst maar eens beginnen met kleine hoeveelheden.
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Ik maak nooit zoveel tegelijk. Ze eten het hier veel beter als ik het niet heb ingevroren.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Nynke F schreef: Hoi Hetty, ik vries het in in ijsblokjeslades van Ikea. Ik gebruik winterwortels, venkel, andijvie, spinazie, sperciebonen,parika,  wat kool, ik zou het eigenlijk nu niet precies weten. Alles behalve groenten van de nachtschadefamilie. Er moet in de bibliotheek een document zijn met de groenten die je kunt gebruiken.
Paprika is ook familie van de nachtschade.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Tanna schreef: Paprika is ook familie van de nachtschade.
Je hebt gelijk !! Dat heb ik nooit geweten :-X :-[ :-X
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

Ik maak altijd ruim voldoende 10 kg zodat ik weer even vooruit kan ( 5 weken )
tussen door geef ik ook het fruit wat te rijp is om te eten dat geef ik dan vers.
roefus

Bericht door roefus »

Nynke F schreef: Je hebt gelijk !! Dat heb ik nooit geweten :-X :-[ :-X
Hier krijgen ze ook geregeld een stuk paprika, hebben ze geen last van  :)
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

roefus schreef: Hier krijgen ze ook geregeld een stuk paprika, hebben ze geen last van  :)
Ik had ook niet het idee dat ze er last van hebben, maar ik laat het de volgende keer gewoon weg, keuze genoeg !!!!
roefus

Bericht door roefus »

Nynke F schreef: Ik had ook niet het idee dat ze er last van hebben, maar ik laat het de volgende keer gewoon weg, keuze genoeg !!!!
Het is ook zeker niet noodzakelijk, maar aangezien ze er hier geen last van hebben...geef ik gerust een stukje paprika of tomaat  ;D
peerle
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door peerle »

Lizzy schreef: Ik zal je dit zeggen, na jarenlang groentemix te hebben gemaakt, koop ik groente, pureer ik het zooitje en heb ik standaard 20 bakjes vol. Je leert zoooo goed gokken met dat barfen ;D (je leert heel goed gewichten inschatten).
jep, dat heb ik ook. 3 jaar geleden zou ik van niks geweten hebben hoeveel iets woog, nu kijk ik naar een stuk rib of gf-mix of lever en denk "700 gram", en dan blijkt het 720 te zijn, goed geschat dus.
De Geijsjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door De Geijsjes »

peerle schreef: jep, dat heb ik ook. 3 jaar geleden zou ik van niks geweten hebben hoeveel iets woog, nu kijk ik naar een stuk rib of gf-mix of lever en denk "700 gram", en dan blijkt het 720 te zijn, goed geschat dus.
Ok, dus er is nog hoop voor mij  :P Ik ben nog geen half jaar bezig met BARF'en dus ...  ;D

Plaats reactie