En dan ook de complimenten van: goh, je ruikt/merkt er helemaal niks van zeg. En dat is wat ik wil horen.
stofarme/vrije kattenbakvulling gezocht voor astmatische katten
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: stofarme/vrije kattenbakvulling gezocht voor astmatische katten
Ben benieuwd. En tot zover heeft bezoek nooit in de gaten dat er meerdere katten lopen totdat ze iedere keer een andere kat zien.
En dan ook de complimenten van: goh, je ruikt/merkt er helemaal niks van zeg. En dat is wat ik wil horen.
toch maar bij Zooplus besteld (vandaag nog met 5%korting); de Tigerino silicaat en de Fresh'nEasy silicaat, Golden Grey Master (kijken hoe die nu is) en de Biokat's Compact (ken ik nog niet).
de katten vallen hier vaak wel op omdat ze graag met z'n allen bij elkaar op de bank liggen
de katten vallen hier vaak wel op omdat ze graag met z'n allen bij elkaar op de bank liggen
-
RupsenStorm
- 3-sterren

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Biocat's classic. Een kater en twee poezen, twee bakken en een zak van 20 kg in 14 dagen. Ik schep elke dag 1x.
(en bij een stinkkeutel op een voor mij verkeerd moment een keertje extra
)
(en bij een stinkkeutel op een voor mij verkeerd moment een keertje extra
Laatst gewijzigd door RupsenStorm op do 06 mar 2008, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De biokat classic heb ik pas geprobeerd maar is mij niet bevallen. Ik vind het te grof (de katten trouwens ook). Als het er al een tijdje inligt, klontert het niet meer geweldig en als je de bak helemaal leegkiepert, zit er allemaal fijn stuifsel onderin de bak. Ik schep zelf 2x per dag de bakken en schrob ze iedere week helemaal schoon.
Voor mij was het een eenmalige probeeractie.
Voor mij was het een eenmalige probeeractie.
sorry, maar hier dezelfde ervaringen met de classic als YaYa, te grof, véél te grof vlgns de katten (die er dus ook nauwelijks op gingen), niet goed te zeven en klontert niet super.
En ik vond het ook stuiven met het uitscheppen. Voor mij niet meer. Een zak was meer dan voldoende. Heb zeker de helft weggegooid.
ja ik geloof je gelijk over het stuiven, 't is al weer een tijd geleden dat ik 'm heb gehad en daarna zoveel (stuivende) gritsoorten gehad dat ik dat niet meer zeker durfde te zeggen, de zak is hier ook niet opgekomen.
Yaya; heb je de extreme classic al uitgeprobeerd?
ik vindt de Linda Bio dit keer wat tegenvallen, klont wel goed, maar het houdt de geur niet goed vast, ik ruik de bak terwijl het schoon grit is. baal ik dus wel van, want ik was van plan om deze bij te bestellen.
ik vindt de Linda Bio dit keer wat tegenvallen, klont wel goed, maar het houdt de geur niet goed vast, ik ruik de bak terwijl het schoon grit is. baal ik dus wel van, want ik was van plan om deze bij te bestellen.
De extreme classic zit nu in de bak. Qua korrelgrootte vind ik hem prima. Wel vind ik hem ietsjes stuiven bij het scheppen en de babypoeder geur is nogal sterk aanwezig.
De biokat premium stuift niet en de geur is ook minder sterk dus vind ik eigenlijk beter.
De Linda bio staat nog in de schuur. Als de bak met de extreme classic leeg is, gaat die erin. Heb wel even gespiekt in de zak maar vond de korrel toch nog vrij grof.
De biokat premium stuift niet en de geur is ook minder sterk dus vind ik eigenlijk beter.
De Linda bio staat nog in de schuur. Als de bak met de extreme classic leeg is, gaat die erin. Heb wel even gespiekt in de zak maar vond de korrel toch nog vrij grof.
Linda Bio is idd geen ultrafijn grit, maar ook niet zoals de echt groffe soorten, is zeefbaar en het zijn verschillende korrelgroottes, van fijn tot groffer. er bestaat van Linda wel een ultra vorm en ook silicaat, maar die heb ik nog niet kunnen verkrijgen.
sinds donderdag heb ik de Golden Grey Master in een bak en bevalt tot nu toe goed. ultrafijn, kleine en platte klontjes, een lichte babypoedergeur, stuift wat maar niet heel erg. ben benieuwd hoe het zich blijft houden.
hierna gaat de Biokat compact erin, voordeel daarvan voor mijn katten is dat er geen geur aan toegevoegd is.
sinds donderdag heb ik de Golden Grey Master in een bak en bevalt tot nu toe goed. ultrafijn, kleine en platte klontjes, een lichte babypoedergeur, stuift wat maar niet heel erg. ben benieuwd hoe het zich blijft houden.
hierna gaat de Biokat compact erin, voordeel daarvan voor mijn katten is dat er geen geur aan toegevoegd is.
De extreme zit er nu 1,5 week in en als ik erg enthousiast ben met scheppen, stuift het nogal vrolijk in het rond 
Die valt dus sowieso af. Wil wel graag een stuifarme vulling aangezien ik donkerblauwe laminaat daar heb en je al het stuifsel dus ziet liggen.
Die valt dus sowieso af. Wil wel graag een stuifarme vulling aangezien ik donkerblauwe laminaat daar heb en je al het stuifsel dus ziet liggen.
ivg met vele andere ultra gritsoorten vindt ik de golden grey master dus best wel stuifarm, helemaal niet zal niet mogelijk zijn.
Stuifvrij zal inderdaad niet. Er zit toch klei (bentoniet) in dus stuifsel heb je altijd wel. Alleen als je de extreme classic enthousiast omschept, heb je een wazige wolk. Dat is dus teveel.
De biokat premium stuift ook nauwelijks. De golden grey is volgens mij nog niet bij gropet verkrijgbaar en in de dw's in de buurt heb ik hem ook nog niet gezien.
De biokat premium stuift ook nauwelijks. De golden grey is volgens mij nog niet bij gropet verkrijgbaar en in de dw's in de buurt heb ik hem ook nog niet gezien.
golden grey is al wel een aantal jaren op de markt, maar idd niet gewoon in de d'winkel. ik heb hem een aantal jaren geleden vd show in Arnhem meegenomen, ik weet de naam niet meer zo gauw vd verkoper, je kon ook via internet bij hun bestellen. specialcats.nl heeft hem ook en zooplus dus.
nou de biokat compact is het ook niet helemaal, helaas. korrelgrootte is oke, ultrafijn grit, geen geur toegevoegd stuift wel meer dan de Golden Grey. in de ene bak zit het vanaf het weekend, in de andere nu ong een week en het ruikt nog niet dus dat is ook goed. maar helaas de klonten zijn niet stevig genoeg, dus er komen steeds stukjes los van in het schone grit terecht en dat is niet fijn.
dus ik denk dat ik nu eerst de Golden Grey eens ga bijbestellen, onhandige van Zooplus is alleen dat het via de gewone pakketpost komt en je dus niet precies weet wanneer je thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen.
dus ik denk dat ik nu eerst de Golden Grey eens ga bijbestellen, onhandige van Zooplus is alleen dat het via de gewone pakketpost komt en je dus niet precies weet wanneer je thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen.