Kant en klaar vlees uit Abcoude

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Kant en klaar vlees uit Abcoude

Bobo
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Bobo »

Ik woon 10 minuten bij Abcoude vandaan, maar heb er nog nooit van gehoord!
Ik ga eens kijken! ;)
dgijssel
1-ster
1-ster

Bericht door dgijssel »

Deze malen vlees(afval) en verkopen dit als hondenvoer in rollen rundvlees en pens. Ik weet niet precies wat ze hebben en ook niet of de prijs precies klopt.
Het vlees is vrij van antibiotica, geur-, kleur-, en smaakstoffen.

Ervaringen en tips

update Misty:

Ik heb hem gevraagd wat er in het Totaalvoer voor honden zit:
15% kale botten, orgaan: lamslongen en runderhart (geen lever), rund, zenen, runderkopvlees en diverse soorten snijsels. Hij vertelde dat dit voer ook geschikt is en in de juiste verhouding voor katten. Ik heb een rol gehaald om te proberen. Mijn katten vinden het erg lekker.

Ook heb ik hem gevraagd of hij aan eendennekken en andere snijsels kan komen. Hij gaat nu voor mij op zoek en volgende week kan ik langskomen om het op te halen.

Volgende week is ook de laatste week dat ze aan de Stadionweg zitten. Ze sluiten de winkel maar gaan bezorgen in de buurt, Amsterdam Zuid. Ze wonen op een boerderij in Abcoude waar je dan eventueel zelf je bestelling kunt ophalen. Ook hebben ze nog een winkel in Zaandam.

Ik zal hem volgende week vragen of hij eventueel geinteresseerd is om ook barf-producten te verkopen. Het is wel een scharrelslager, dus de producten zullen iets duurder zijn. Het is een ontzettend aardige man en heeft zelf ook een kennel waar hij honden fokt en dus vers vlees voert. Kijk anders even op zijn internetsite: http://www.lotgering.nl/

ik heb bovenstaande stukje gekopieerd uit het stukje met adressen ,op dit forum.Maar...als je het precie wil weten,bel hem maar.Hij vind het erg leuk om over te vertellen,en zal je alles kunnen uitleggen over de precieze samenstelling.
dgijssel
1-ster
1-ster

Bericht door dgijssel »

zeker doen hoor Bobo! Doe hem de groetjes vanuit zeeland!
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hallo waar woon je in Zeeland?
Wij wonen in Heinkenszand en we bestellen eens in de 2 maanden bij Herby.
Zelf voer ik momenteel geheel barf maar als ik zonder zit haal ik smuldier in Oud-vossemeer.
Misschien kunnen we elkaar helpen met bestellen en rijden .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
dgijssel
1-ster
1-ster

Bericht door dgijssel »

hee wauw!!!
ik woon in kruiningen! En mijn ouders in heinkenszand! Hebben we elkaar niet eens ontmoet bij het veerse meer?????????? Want je hebt toch een ridge,als ik het goed heb,en de foto zie?????
ik heb inderdaad gehoord van oud vossemeer! interessant! We hebben voorlopig een voorraad voor 2 maanden,maar neem even contact op als je nodig hebt...jammer dat we het gisteren nog niet wisten,hadden we een mooie voorraad in kunnen slaan voor je uit Abcoude!En..ik ben ook zeker van plan te barfen,dus ben zeker geinteresseerd in jou barf producten en adressen!! en ervaringen natuurlijk! Wat is de wereld toch weer klein!
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

We hebben 3 ridgebacks,1teefje en 2 reuen.
Ja ik ben 1x iemand tegen gekomen bij het Veerse meer maar die had 1 dog bij zich klopt dat?
Alleen was mijn reu  :-[ toen niet zo vriendelijk en zijn we maar doorgelopen.
Mijn vriezer zit aardig vol heb pas smuldier en Herby gehaald dus kan wel 2 maanden vooruit.

dgijssel
1-ster
1-ster

Bericht door dgijssel »

klopt! we hadden toen alleen Pleun,een blauwe dog! Maar ik kwam toen 2 vriendinnen  tegen,met allebei een ridge.Dit is al weer bijna 2 jaar geleden .Maar geloof dat de honden toen samen gespeeld hebben.Woon je in de dorpsstraat?We hebben er toen Pleun 6 maanden was,een zwarte dog bijgekregen.Erg leuk,zijn zeer aan elkaar gehecht..Het probleem is..dat we Pleun over een tijdje ,als het niet meer gaat,zullen moeten laten inslapen..Ze wordt in mei 2 jaar.Ze heeft een zeer ernstige Wobbler....Dimpel zal het erg taai krijgen alleen,en krijgt een vriendinnetje over een 4 weken..een ruwhaar teckel....wel iets heeeeeel anders.Maar..we hopen dat PLeun dmv pijnstillers ook nog heel lang bij ons mag blijven>wie weet...verricht het vlees uit abcoude wel wonderen.
Ze hebben overigens net hun eerste maaltijd er van op!!! was nog lekkerder dan smuldier!
roksefloks
4-sterren
4-sterren

Bericht door roksefloks »

Nee, uit de Dorpsstraat dat is iemand anders. Zij heet Celine en heeft één Ridgeback. Ze heeft vorig jaar wel eens op mijn hondjes gepast.
Ik woon in Wolphaartsdijk. ;)
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

[quote="roksefloks"]
Nee, uit de Dorpsstraat dat is iemand anders. Zij heet Celine en heeft één Ridgeback. Ze heeft vorig jaar wel eens op mijn hondjes gepast.
Ik woon in Wolphaartsdijk. ;)
[/quote]

Ja dat is Sep en dat is een broer van mijn teef.
Zij wandelt vaak met een vrouw die een teefje heeft die Senna heet.

Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

[quote="dgijssel"]
klopt! we hadden toen alleen Pleun,een blauwe dog! Maar ik kwam toen 2 vriendinnen  tegen,met allebei een ridge.Dit is al weer bijna 2 jaar geleden .Maar geloof dat de honden toen samen gespeeld hebben.Woon je in de dorpsstraat?We hebben er toen Pleun 6 maanden was,een zwarte dog bijgekregen.Erg leuk,zijn zeer aan elkaar gehecht..Het probleem is..dat we Pleun over een tijdje ,als het niet meer gaat,zullen moeten laten inslapen..Ze wordt in mei 2 jaar.Ze heeft een zeer ernstige Wobbler....Dimpel zal het erg taai krijgen alleen,en krijgt een vriendinnetje over een 4 weken..een ruwhaar teckel....wel iets heeeeeel anders.Maar..we hopen dat PLeun dmv pijnstillers ook nog heel lang bij ons mag blijven>wie weet...verricht het vlees uit abcoude wel wonderen.
Ze hebben overigens net hun eerste maaltijd er van op!!! was nog lekkerder dan smuldier!
[/quote]

Ik heb even moeten googlen op wobbler.
Wat een vreselijke erfelijke aandoening is dat.
Hoe gaat het nu met Pleun?

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
dgijssel
1-ster
1-ster

Bericht door dgijssel »

Hee! Uit wolphaartsdijk! Das leuk! Ga je ook mee boodschappen doen? Nog Barf inkooptips??
Met Pleun gaat het erg wisselend,haar achterhand wordt nu wel afwijkender als ze loopt,gaat meer zwalken.En haar teennagels aan de achterpoten slijten af.We geven haar pijnstillers,want ze gilt het anders uit van de pijn bij beweging.En dat werkt nu nog bijzonder goed! Het vervelende is dat je tot nu toe de pijn wel onder controle kan houden,maar dat ze eigenlijk een soort tijdbom is.Ze kan acuut uitvalsverschijnselen krijgen of zelfs volledig verlamd raken.Vind het nu ook zo heerlijk om te zien dat ze zo geniet van vers vlees .Vandaag een grote vleeskluif gegeven,was de gelukkigste hond van de wereld!
Sep ja! die was het die we ontmoet hebben! Ook aan de barf/vers vlees?? Wordt wel een zeeuws item he  ;D!!
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

[quote="dgijssel"]
Hee! Uit wolphaartsdijk! Das leuk! Ga je ook mee boodschappen doen? Nog Barf inkooptips??
Met Pleun gaat het erg wisselend,haar achterhand wordt nu wel afwijkender als ze loopt,gaat meer zwalken.En haar teennagels aan de achterpoten slijten af.We geven haar pijnstillers,want ze gilt het anders uit van de pijn bij beweging.En dat werkt nu nog bijzonder goed! Het vervelende is dat je tot nu toe de pijn wel onder controle kan houden,maar dat ze eigenlijk een soort tijdbom is.Ze kan acuut uitvalsverschijnselen krijgen of zelfs volledig verlamd raken.Vind het nu ook zo heerlijk om te zien dat ze zo geniet van vers vlees .Vandaag een grote vleeskluif gegeven,was de gelukkigste hond van de wereld!
Sep ja! die was het die we ontmoet hebben! Ook aan de barf/vers vlees?? Wordt wel een zeeuws item he  ;D!!
[/quote]

Daar wonen mijn ouders ook ! vlak bij de molen :)
roksefloks
4-sterren
4-sterren

[quote="pallas"]
Daar wonen mijn ouders ook ! vlak bij de molen :)
[/quote]

Je meent het. :o Wij zien de molen vanuit ons slaapkamerraam. :)
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

[quote="roksefloks"]
Je meent het. :o Wij zien de molen vanuit ons slaapkamerraam. :)
[/quote]

;D ;D ;D leuk hè!

zitten jullie in de "nieuwbouw"?
roksefloks
4-sterren
4-sterren

[quote="pallas"]
;D ;D ;D leuk hè!

zitten jullie in de "nieuwbouw"?
[/quote]