Oh zo!Leonw schreef: Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is:
Ik weet niet of ik verkeerd overgeschakeld ben, waardoor Timo meer jeuk heeft gekregen, en van tijd tot tijd dunne ontlasting.
Wat ik bedoel te zeggen is of ik vanaf nu gewoon echt kan barf-en zonder rekening te houden met een omschakeling ( wel beginnersbotten).
Ja, ik zou hem gewoon overschakelen, met beginnersvleesbotten. Ik zou geen rekening houden met omschakelen in die zin nee, want ik denk dat juist alleen pens eerder klachten geeft tot jeuk en diarree en ik denk dat een goed barfmenu minder reden geeft tot problemen. Tenzij je een hond hebt die zo overgevoelig is op het maagstelsel dat hij bij het kijken naar iets nieuws aan aan de slinger gaat. Die kun je beter 1 nieuw ding per keer geven en langzaam schakelen. Maar aangezien Timo vandaag al normale ontlasting had, denk ik dat het bij hem wel mee valt.
Ah zo. Ja, dan geef je morgen het beste wat vleesbot, wat rundersnijlingen en bijv. wat groente. Of vleesbot, rundernsnijlingen en een klein stukje lever of een stukje hart (hart laxeert minder dan lever).Het is me duidelijk dat ik niet iedere dag compleet hoef te geven. Maar nu is zijn ontlasting bijvoorbeeld weer goed. Maar als ik dan morgen misschien alleen rundersnijlingen geef, waardoor hij meteen zijn weekpercentage heeft, komt hij misschien weer aan de dunne. En dat wil ik voorlopig graag eens even vermijden.
Ja, duidelijk, dank je!! Weegt Timo maar 23 kg trouwens? Dat lijkt me vrij weinig, voor een Dalmaat!Ik geef overigens de door jouw aangegeven percentages. Ik ben dan uitgegaan van 23 kg ideaal gewicht met een voedselbehoefte van 2,5%.
Ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben![]()
![]()