mn weg zoeken in het kvv'en

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: mn weg zoeken in het kvv'en

koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik heb in de dw die bakjes bekeken, toen ik nog dacht dat t iets voor de slingerapen zou zijn.
er past een maaltijd cb in, of 1 barfmaaltijd voor sien (halve kipvleugel en stukje orgaan of spiervlees van een gram of 30).
ik vond de sluiting alleen zo slapjes. vreetschuur sien krijgt dat zo open, zonder al te veel moeite te hoeven doen.

als ik deze zomer met mijn kont in het zwembad van mn schoonouders in frankrijk lig, dan zitten de slingerapen bij mn moeder. meenemen is te ver, en vinden ze misschien eng. ze zullen dan 1 tot 2 weken op mijn slaapkamer daar zitten, met eigen ventilator en savonds even rennen en gek doen in de hal en overloop. mn moeder geeft ze dan 2x per dag eten, of mn zus.
wat anders een optie kan zijn is hele ruime prooien voeren. 1 grote postduif eten ze bij mij met zn 2en in 1 dag. 1 kwartel per kat per dag, en een volwassen rat is ook voor 1 kat per dag. dan hoeven ze maar 1x per dag eten. en een grote prooi geeft meer eetplezier en vermaak. en zo snel rotten die dingen niet, ook niet met 25+ graden. zorg er wel voor dat het binnen dan niet te warm is (de boel dichthouden en airco of een ventilator).
vergeet ook niet dat ze tijdens de zomer, als het echt bloedheet is, veel minder eten dan normaal. sien eet soms dan wel de helft minder. dus dan zouden ze met zn 2en wel 2 dagen met een grote postduif kunnen doen. (2 dagen de duif laten liggen is misschien net te lang als het 30 graden is).
nadinepouw
1-ster
1-ster

Bericht door nadinepouw »

koekje schreef: ik heb in de dw die bakjes bekeken, toen ik nog dacht dat t iets voor de slingerapen zou zijn.
er past een maaltijd cb in, of 1 barfmaaltijd voor sien (halve kipvleugel en stukje orgaan of spiervlees van een gram of 30).
ik vond de sluiting alleen zo slapjes. vreetschuur sien krijgt dat zo open, zonder al te veel moeite te hoeven doen.

als ik deze zomer met mijn kont in het zwembad van mn schoonouders in frankrijk lig, dan zitten de slingerapen bij mn moeder. meenemen is te ver, en vinden ze misschien eng. ze zullen dan 1 tot 2 weken op mijn slaapkamer daar zitten, met eigen ventilator en savonds even rennen en gek doen in de hal en overloop. mn moeder geeft ze dan 2x per dag eten, of mn zus.
wat anders een optie kan zijn is hele ruime prooien voeren. 1 grote postduif eten ze bij mij met zn 2en in 1 dag. 1 kwartel per kat per dag, en een volwassen rat is ook voor 1 kat per dag. dan hoeven ze maar 1x per dag eten. en een grote prooi geeft meer eetplezier en vermaak. en zo snel rotten die dingen niet, ook niet met 25+ graden. zorg er wel voor dat het binnen dan niet te warm is (de boel dichthouden en airco of een ventilator).
vergeet ook niet dat ze tijdens de zomer, als het echt bloedheet is, veel minder eten dan normaal. sien eet soms dan wel de helft minder. dus dan zouden ze met zn 2en wel 2 dagen met een grote postduif kunnen doen. (2 dagen de duif laten liggen is misschien net te lang als het 30 graden is).
ik geloof dat ik zelf er nog niet helemaal klaar voor ben, voor het echte Barfen. als ik die foto's van jouw slingeraapjes zie.....
maar wat is niet is kan nog komen misschien
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Koekje, ik had ook gelezen dat je de sluiting wat slapjes vond maar het gaat hier echt super. Ze krijgen hem niet open. Heb hem nu 2 weken en ben helemaal fan van dat apparaat.
Ik vind het een geruststellender idee dat de cb afgesloten en gekoeld in een bakje ligt en dus vers blijft. En met dit apparaat gaat dat echt heel erg goed. Ik ga dus met een gerust hart op vakantie van de zomer.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Heb ik dan van die sloperts?  :-\
ik dacht dat siamezenbeesten (en aanverwanten) toch ook wel goede eters waren, en helemaal leip konden worden van voer....Ik weet wel dat Sien sterk is (draadstalen bench kan ze verbuigen), maar het is nogal extreem dan blijkbaar.

misschien weer terug op brokjes zetten, dan nemen de spieren wat af  ;D
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Siamezen zijn inderdaad behoorlijke sloperts. Zeker met die ieniemienie pootjes van ze. En vlak mijn beide turkse vannetjes ook niet uit. Die zijn een expert in het openmaken van van alles en nog wat maar dit dus niet. Dus jij hebt een supersterke barf-Sien of ik heb kvv-watjes ;D
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

koekje schreef: er past een maaltijd cb in, of 1 barfmaaltijd voor sien (halve kipvleugel en stukje orgaan of spiervlees van een gram of 30).anders een optie kan zijn is hele ruime prooien voeren. dagen de duif laten liggen is misschien net te lang als het 30 graden is).
omi zal zowieso 2 x per dag komen. 't is alleeen om haar meer vrijheid te geven, kwa voertijden...en dat zij niet in de paniek/stress raakt....persoonlijk heb 'k ook niet zo'n probleem om 'iets' wat langer te laten liggen, mwja, .. onze muts is 't grootste probleem; die eet 'anders' als de andere 2; over die andere 2 maak 'k me al helemaal geen zorgen,(en al zeker niet in de vakantie) maar muts vindt 'k na de kerstslinger en snotkuur nog steeds wat mager, en die is ook nog 's een niet overtuigd vleesbotknager, en heeft zowieso 2 maal op 'n dag vreten nodig,(die heeft ook een ingebouwd alarmklokje) muts is wel de hooghartige tyranachtige baas van 't stel, dus eigenlijk was de hoop, dat muts dan toch miss wat voordeel zou halen uit 't apparaatje...dit gaan we uitproberen....
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

nadinepouw schreef: ik geloof dat ik zelf er nog niet helemaal klaar voor ben, voor het echte Barfen. als ik die foto's van jouw slingeraapjes zie.....
maar wat is niet is kan nog komen misschien
om te BARF-en hoef je echt niet direct, stantepede, hele ratten en dies meer... te halen hoor!

katzels krijgen hier voornamelijk kip, duif, kwartel, konijn, en als't geplukt is lijkt 't allemaal op supermarkt-kip, 't verschilt alleen wat in maat... ;D
(nah, en de kleur is wat anders...)
verwonderd

Bericht door verwonderd »

TOP zeg die tip over dat apparaat...we gaan weliswaar niet op vakantie dit jaar (ra ra hoe kan dat :()
maarreh zo ga ik met een gerust hart wat dagjes op stap!
nadinepouw
1-ster
1-ster

flin schreef: om te BARF-en hoef je echt niet direct, stantepede, hele ratten en dies meer... te halen hoor!

katzels krijgen hier voornamelijk kip, duif, kwartel, konijn, en als't geplukt is lijkt 't allemaal op supermarkt-kip, 't verschilt alleen wat in maat... ;D
(nah, en de kleur is wat anders...)
:-\ konijn :rabbit: :-\ duif :-\
ik geloof dat ik er echt nog niet aan toe ben :-[
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

nadinepouw schreef: :-\ konijn :rabbit: :-\ duif :-\
ik geloof dat ik er echt nog niet aan toe ben :-[
euh, wat wil je dan geven?
katten zijn immers carnivoren, tofu is niet goed voor ze.
nijn en duif is erg natuurlijk voedsel.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Het is nog erg herkenbaar. Ik vind zelf kippennekjes een goeie om mee te beginnen. Ziet er niet herkenbaar uit. En kuikentjes kostte mij ook nogal veel moeite. De eerste keer dat ik dat gaf, stond ik te janken en kokhalzen bij het kuiken :-[
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ow, zo!

nijn en duif kan je ook panklaar kopen, dan is het al in stukken gehakt en van de vacht/veren ontdaan. dan is het ook niet meer herkenbaar.
ot eet heel graag rat en muis en gerbil etc, maar sien meot daar weer nix van hebben. sien eet ook alleen vissen en kuikentjes in hun jasje, de rest mag ik van te voren gaan pluimen, anders eet ze het niet op (of ze laat ot het pluimen, en mept dan ot weg voordat die wil beginnen met eten  :-X )
ot eet trouwens verder geen gewone vleesbotjes die sien wel eet.

ik zit hier met 2 barfuitersten; 1 alleseter, maar geen gewone losse vleesbotjes, graag knaagdieren incluus vachten. 1 te dikke rode bol, die geweldig goed barft, maar zolang het maar gepluimd is. knaagdiertjes stinken teveel voor haar.
ot krijgt normaliter cb met 2 kuikentjes of een knaagdier als ontbijt, sien eet haar eigen barfmenu (ook 2 kuikentjes als ontbijt) met onherkenbare onderdelen.

ik wil altijd zoveel mogelijk afwisselen met hele prooien. sien eet dan kwartels en duiven, etc. ot bij voorkeur weekendrat of een grote schaal gerbils.
mijn katten kunnen overigens niet jagen, want ze zijn jong en te stom. sien wil altijd eerst aan de vogeltjes ruiken voordat ze erop jaagt (ze wil precies weten wat ze op haar bord krijgt) en ot roept de vogeltjes uit de boom, of krijst de buurt bij elkaar dat ze een vogeltje in de boom ziet zitten. ze worden dus beiden voor de vogeltjes erg hard uitgelachen.
ze zien mij als mama die vogeltjes en knaagdiertjes voor ze vangt in de koelkast.

ik weet alleen nog niet wat er enger is aan panklare duif en nijn dan panklare kip.
misschien dat parelhoen en fazant ook minder eng zijn, die kan je ook goed geven ipv nijn en duif.
of cavia (niet panklaar te verkrijgen, alleen als hele prooi) en patrijs.
YaYa
5-sterren
5-sterren

Bericht door YaYa »

Panklare duif en nijn zijn zeker niet erger dan kip. Maar een complete duif of een compleet konijn op een bordje wel. Zodra het schoongemaakt en in stukken gehakt is, heb ik er geen probleem mee maar graag niet herkenbaar op het bordje.
En cavia's ken ik alleen als huisdier dus wil ik zeker niet dood op een bordje zien :-[ ;D
nadinepouw
1-ster
1-ster

YaYa schreef: Panklare duif en nijn zijn zeker niet erger dan kip. Maar een complete duif of een compleet konijn op een bordje wel. Zodra het schoongemaakt en in stukken gehakt is, heb ik er geen probleem mee maar graag niet herkenbaar op het bordje.
En cavia's ken ik alleen als huisdier dus wil ik zeker niet dood op een bordje zien :-[ ;D
mee eens! ik vind het niet zielig voor het dier, en realiseer me dat het het meest natuulrijk is. maar het is mn eigen "alles wat dier is is lief en niet om te eten" dat maakt dat ik het erg moeilijk zou vinden om "herkenbare" dingen te voeren. ik wil binnenkort wel beginnen met een kuikentje, en kijken hoe dat voor mij en de mannen is. ik vrees dat ze niet zullen weten wat ze ermee moeten. maar dat is maar een gok, doen is weten.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

nadinepouw schreef: mee eens! ik vind het niet zielig voor het dier, en realiseer me dat het het meest natuulrijk is. maar het is mn eigen "alles wat dier is is lief en niet om te eten" dat maakt dat ik het erg moeilijk zou vinden om "herkenbare" dingen te voeren. ik wil binnenkort wel beginnen met een kuikentje, en kijken hoe dat voor mij en de mannen is. ik vrees dat ze niet zullen weten wat ze ermee moeten. maar dat is maar een gok, doen is weten.
mijn kat deed niks met kuikens, maar gek genoeg verandert hij bij de geur van een muis in een woeste tijger die grommend zijn prooi zit te verslinden ::) ::) ::)

Plaats reactie