Enten?

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:Enten?

Ordell

Bericht door Ordell »

Ik zou nog even laten weten hoe het met de 12-weekse enting was afgelopen. Inderdaad zit in deze enting dus ook Weil maar omdat ik de 9-weekse enting had overgeslagen (waar ook Weil inzit) zou het volgens de DA verstandig zijn om met 16 weken nogmaals enkel Weil te enten. Dat doen we dus niet omdat 1x Weil meer als genoeg is. Dus straks nog de 1 jaar enting en dan zijn we helemaal klaar... ;)
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

nog even een entvraagje van een verse puppenmoeder:
deze week is het dus tijd voor de 2e enting. Ze is 22/4 voor het eerste geënt. Ik had zelf in mijn hoofd om gewoon de puppyentingen de laten zetten en dan volgend jaar de herhaling en dan zien we wel verder. Vinden jullie dit verstandig?
Ohja, en op de curus is kennelhoestenting verplicht? Maar dit zie ik dus niet zitten
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 12 mei 2004, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

jeanne schreef: nog even een entvraagje van een verse puppenmoeder:
deze week is het dus tijd voor de 2e enting. Ze is 22/4 voor het eerste geënt. Ik had zelf in mijn hoofd om gewoon de puppyentingen de laten zetten en dan volgend jaar de herhaling en dan zien we wel verder. Vinden jullie dit verstandig?
Ohja, en op de curus is kennelhoestenting verplicht? Maar dit zie ik dus niet zitten
ehhhhh dat laatste stukje zou ik even deleten Jeanne,niet zo handig omdat op een openbaar forum te zetten(ik heb het al uit de quote gehaald ;D )
Maar ik zou ook gewoon de normale entingen doen ,en voor de rest even je da raadplegen of je eigen idee volgen.Ik zou in iedergeval geen kennelhoest enting geven.
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

sylvia schreef:

ehhhhh dat laatste stukje zou ik even deleten Jeanne,niet zo handig omdat op een openbaar forum te zetten(ik heb het al uit de quote gehaald ;D )
Maar ik zou ook gewoon de normale entingen doen ,en voor de rest even je da raadplegen of je eigen idee volgen.Ik zou in iedergeval geen kennelhoest enting geven.
:-[
;)
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

Nou, ik ga het vanavond maar eens heel netjes aan mijn da vragen, hij zal wel denken, heb je dat rare mens weer met haar verslvlees en anti-ent campagne ;D
wordt vervolgd....
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

jeanne schreef: :-[
;)
;) :D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

jeanne schreef: Nou, ik ga het vanavond maar eens heel netjes aan mijn da vragen, hij zal wel denken, heb je dat rare mens weer met haar verslvlees en anti-ent campagne ;D
wordt vervolgd....
die begint al te zuchten als hij je aan ziet komen ;D ;D ;D
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

sylvia schreef:

die begint al te zuchten als hij je aan ziet komen ;D ;D ;D
mooi laten zuchten :P

Het punt is alleen dat ik mondeling niet zo sterk uit mijn woorden kom :-[ en dat ie me zo onder de tafel zal l*llen >:(
IK WIL DUS GEEN DOMME KENNELHOEST ENTING!
Gwenda en ik krijgen ieder jaar een oproep voor de gripprik, maar wij doen dat dus ook niet meer. Om precies dezelfde reden, dat er zoveel verschillende griepvirussen zijn, en je maar voor 1 geënt word, en daarbij had ik nog nooit de griep gehad, totdat, juist ja, die griepprik werd gezet bij mij >:(
Maar het punt is dus, dat hondenscholen mij kunnen weigeren als ik geen kennelhoest ent!
Stom gezeik, ze weten dus echt niet waar ze het over hebben daar, stelletje meelopers >:(
ben boos!
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

jeanne schreef:
mooi laten zuchten :P

Het punt is alleen dat ik mondeling niet zo sterk uit mijn woorden kom :-[ en dat ie me zo onder de tafel zal l*llen >:(
IK WIL DUS GEEN DOMME KENNELHOEST ENTING!
Gwenda en ik krijgen ieder jaar een oproep voor de gripprik, maar wij doen dat dus ook niet meer. Om precies dezelfde reden, dat er zoveel verschillende griepvirussen zijn, en je maar voor 1 geënt word, en daarbij had ik nog nooit de griep gehad, totdat, juist ja, die griepprik werd gezet bij mij >:(
Maar het punt is dus, dat hondenscholen mij kunnen weigeren als ik geen kennelhoest ent!
Stom gezeik, ze weten dus echt niet waar ze het over hebben daar, stelletje meelopers >:(
ben boos!
Wat raar, ik heb nog nooit van verplichte enting gehoord voor kennelhoest ???. Het heeft ook weinig zin, want er zijn verschillende vormen van kennelhoest, dus kan je hond ondanks enting tegen kennelhoest toch kennelhoest krijgen. Ik heb mijn honden tot voor kort ook altijd geënt tegen kennelhoest, maar mooi dat ze toch kennelhoest kregen, die enting heeft dus helemaal geen nut gehad. Vreemde hondenschool, misschien een andere zoeken?
laura
4-sterren
4-sterren

Bericht door laura »

Het hondje van mijn zus is op cursus zonder enting tegen kennelhoest. Dat is alleen wel in de achterhoek. Misschien kun je idd verder zoeken???
jeanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door jeanne »

ze hebben daar ook een pension, dus dan is kennelhoest zowiezo toch al verplicht???
Maar anders zoek ik wel verder hoor :P
~anna~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~anna~ »

De gewone pup enenting is genoeg op een hondenschool vragen ze bij puppen vaak om het entingsboekje maar eigenlijk nooit om een extra kennelhoestenting.
Vroeger heb ik 1 keer meegemaakt dat ze om extra kennelhoest vroegen bij volwassen honden later heeft deze club de kennelhoestenting afgeschaft.
Ik heb bij 4 verschillende Kynologen clubs getraind en nooit hebben ze om het entingsbewijs gevraagt.
Bij MG heb ik het wel gezien dat mensen voor een pup het entbewijs lieten zien.
En verder een enkel hondensportver. die om entingsbewijs vraagt.Waar ik nu met mijn jongste train vragen ze ook niet om entingsbewijs.Trouwens onze instructrice geeft zelf vers en een van de instructeurs is kvv verkooppunt.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 12 mei 2004, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Bij ons op de school werd wel om het boekje gevraagd en als je het niet bij je had kreeg je 1 keer de kans om het te tonen en anders kon je pas weer komen als je het boekje kon overleggen.
alies2
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door alies2 »

Ik heb bij de kc Hoogeveen meegemaakt dat er om gevraagd werd bij de puppycursus. Verder heb ik dit nooit meegemaakt.

Plaats reactie